کد خبر 939619
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
فیسبوک نمایه

حجت الاسلام محمد کهوند اظهار داشت: سهم تکنولوژی و حوزه علم در اکانت های متعدد شبکه اینستاگرام تقریبا نزدیک به صفر است.

به گزارش مشرق، برنامه گفت و گوی اجتماعی با موضوع بررسی اینستاگرام و آسیب های امنیتی فنی و بسترسازی عملیات های تروریستی، با حضور حجت الاسلام محمد کهوند (مدرس، پژوهشگر و نویسنده فضای مجازی و عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای دفتر تبلیغات قم) و ابوذر منتظرقائم (کارشناس فضای مجازی) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

در این برنامه حجت الاسلام محمد کهوند با اشاره به مالکیت شبکه اینستاگرام در اختیار شرکت فیس بوک است، گفت: در حال حاضر حدود ۳۰ درصد از سهام شرکت فیس بوک را مارک زاکربرگ و همکارانش در فیس بوک در اختیار دارند.

بیشتر بخوانید:

جاسوسی عجیب فیس بوک از کاربران خود

وی با بیان اینکه امروزه ۷۰ درصد از سهام شرکت فیس بوک در اختیار ۷ شرکت یهودی است، اظهار داشت: بسیاری از سهامداران شرکت فیس بوک به صورت همزمان سهامدار و مالک شرکت لاکین مارتین نیز هستند که موشک های این شرکت در یمن به زمین برخورد می کنند.

عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای دفتر تبلیغات قم با اشاره به اینکه سهامداران شرکت فیس بوک اکثر شبکه های اجتماعی را در اختیار دارند، عنوان کرد: بسیاری از سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری دنیا در حال حاضر توسط اشخاصی مدیریت و کنترل می شوند که بخش عمده ای از سهام شرکت فیس بوک را در دست دارند.

وی در ادامه اضافه کرد: اشخاص و شرکت های سهامدار فیس بوک از چهار محور جنگ های سخت، نیمه سخت، نرم و هوشمند برای دستیابی به ایدئولوژی های خود بهره می برند.

حجت الاسلام محمد کهوند با اشاره به اینکه بسیاری از اکانت های فعال در اینستاگرام توسط سلبریتی ها ایجاد شده و مدیریت می شوند، تصریح کرد: سهم تکنولوژی و حوزه علم در اکانت های متعدد شبکه اینستاگرام تقریباً نزدیک به صفر است.

وی در ادامه اضافه کرد: در حال حاضر هزاران اکانت نامتناسب با موضوعات اخلاقی در اینستاگرام مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: تمامی اکانت ها و محتواهای موجود در شبکه اینستاگرام در سراسر دنیا با یک روش و الگوی ثابت رشد کرده و فعالیت می کنند.

عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای دفتر تبلیغات قم با اشاره به اینکه ۹۰ درصد از جستجوهای مردم ایران در گوگل تشابه زیادی با مردم آمریکا دارد، عنوان کرد: اولین جستجوهای موجود در گوگل در بخش وب و تصویر ارتباطی به سلبریتی ها ندارد.

وی با اشاره به اینکه اصول اولیه حوزه رسانه همیشه باید مورد توجه و اهمیت قرار بگیرند، تصریح کرد: شبکه اینستاگرام در حال حاضر با توجه به اصول اولیه حوزه رسانه افکار خود را در بهترین شکل ممکن پیش می برد، بر همین اساس کشور ما هم باید با توجه به اصول مختلف در مسیر رسانه ای به بهترین شکل ممکن فعالیت کند.

در ادامه برنامه گفت و گوی اجتماعی از شبکه رادیویی گفت و گو ابوذر منتظرقائم با اشاره به اینکه بسیاری از افراد مشهور در اینستاگرام در سطح جامعه برای مردم قابل شناسایی نیستند، گفت: تحقیقات مختلف مشخص می کنند که برترین جستجوهای موجود در اینستاگرام در اکثر کشورهای دنیا یکسان هستند، در حالی که مردم کشورها و استان های مختلف تفاوت های عمده ای دارند.

وی با اشاره به اینکه اینستاگرام بازخوردهای مردم در صفحه های مختلف را کنترل می کند، عنوان کرد: در بسیاری از مواقع اینستاگرام با هدایت نظرها و لایک های مردم کاربران این شبکه را به سمتی هدایت می کند که دوست دارد.

این کارشناس فضای مجازی در ادامه اضافه کرد: هر شخصی که بر خلاف افکار اینستاگرام حرکت کند به راحتی از این شبکه حذف می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس