کد خبر 1123093
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۳

به گزارش مشرق، محمد ایمانی، فعال رسانه‌ای درباره تیتر روزنامه اعتماد درباره اسحاق جهانگیری نوشت: قبل از تیترهای سفارشی "بازگشت اسحاق" و "حضور مقتدرانه جهانگیری برای حل بحران ارزی"، نرخ دلار دور و بر ۴ هزار تومان بود. دولت، بهار ۹۷ به اسم تنظیم بازار تصمیم گرفت ۱۸ میلیارد دلار ذخیره کمیاب ارزی را با نرخ ۴۲۰۰ تومان به حراج بگذارد؛ اسمش را هم نشریات اصلاح طلب"دلار جهانگیری" گذاشتند و از او تصویر سوپرمن ساختند.

اما گذر زمان به زودی معلوم کرد دولت از سر بی تدبیری و راه حل های دم دستی، "ارز پاشی" کرده و میلیاردها دلار را مانند بنزین روی آتش التهابات اقتصادی ریخته است: هم  ذخایر ارزی نابود شد و نرخ ارز بالا رفت؛ هم رانت خواران از رانت ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی گرفتند؛ هم تاخت و تاز نقدینگی جان تازه گرفت؛ و هم تورم ۵۰ درصدی سر سفره مردم رفت.

حالا امروز آقای جهانگیری با اعتماد به نفس گفته است "مدیران نباید در تصمیم گیری‌ها به دلیل ترس از بازخواست کوتاهی کنند. برخی مدیران به خاطر محافظه کاری بیش از حد، به جای اتخاذ تصمیمات راهگشا، نگران بازخواست دستگاه‌های نظارتی هستند". 

بله مدیران نباید محافظه کار باشند؛ اما حق هم ندارند با ادای سوپرمن بازی، چوب حراج به بیت المال بزنند و درباره خسارت های ناشی از آن حساب پس ندهند. کاش آقای جهانگیری درباره عبرت های ندانم کاری و بی تدبیری های گزاف مدیریتی سخن بگوید و نه درباره شجاعت کذایی در مدیریت و تصمیم گیری.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    21 0
    مردم یادتان هست ؟!!
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    18 0
    مردم یادتون هست؟ ان شاءالله که نرسه دوباره روزی که بگیم لیاقتتون همون پراید 90 تومنی و خونه ی 25 متریه. عبرت بگیرین مردم. عبرت بگیرین و دوست و دشمن رو بهتر بشناسین.
    • سرباز IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      0 0
      مجلس انقلابی رو هم دیدم!!
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    16 0
    سرطان اشرافیت رانتی اصلاحات صهیونیستی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس