اعتراف تل‌آویو به حضور یک زندانی اسرائیلی داعشی در زندان عراق

برای نخستین‌بار رژیم صهیونیستی ناگزیر شد به حضور یکی از اتباع خود در میان زندانیان داعش در شمال عراق اعتراف کند.

به گزارش مشرق، رژیم صهیونیستی برای نخستین بار اعتراف کرد که یکی از زندانیان داعشی حاضر در سلول انفرادی در یکی از زندان‌های شمال عراق دارای تابعیت اسرائیل است.

به نوشته روزنامه انگلیسی «نشنال»، این داعشی اسرائیلی دو سال است بدون محاکمه در یک زندان در منطقه کردستان عراق در حبس است و رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که در صورتی که این فرد بتواند خود را به مرزهای فلسطین اشغالی برساند، به او اجازه بازگشت خواهد داد. این در حالی است که بغداد، اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد و دو طرف دارای روابط دیپلماتیک نیستند.

بیشتر بخوانید:

بنا بر این گزارش، نیروهای آمریکایی این داعشی موسوم به «محمد خالد» را در یکی از حملات دسامبر ۲۰۱۷ در شرق سوریه پس از گذشت چهار سال از جنگ او برای داعش، دستگیر کردند. اما رژیم صهیونیستی قضیه این اسرائیلی را که اصالتا ساکن یک منطقه در مثلث شمالی دارای اکثریت عرب در اراضی اشغالی فلسطین بود، پنهان می‌کرد و درباره آن سخن نمی‌گفت.

پس از افشای این مسأله در یکی از مصاحبه‌های روزنامه نشنال در یکی از مراکز مبارزه با تروریسم منطقه کردستان و پیگیری خانواده این فرد در شمال فلسطین اشغالی،رژیم صهیونیستی اخیرا ناگزیر شد که رسما وجود این پرونده را تایید کند.

بنا بر این گزارش، کلیه مدارک موجود نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی کاملا در جریان این امر بوده با وجود اینکه ابتدا آن را رد می‌کرد. پیش از دستگیری علی خالد، خانواده او اعلام کرد که پیش از دستگیری او، بارها در فرودگاه صهیونیستی بن‌گوریون مورد بازجویی قرار گرفته است. اما یک مسئول در وزارت داخلی اسرائیل و نیز سخنگوی شاباک از هرگونه توضیح در این‌باره پرهیز می‌کند و درباره این امر اظهار بی‌اطلاعی می‌کند.

بنا بر این گزارش که در ترجمه عربی آن در پایگاه خبری «المعلومه» منتشر شد، آمده است: شماری از مقامات مسئول کرد عراقی که به دنبال تحقق رویای جدایی از عراق و جلب حمایت صهیونیست‌ها در قبال به رسمیت شناختن این رژیم هستند، با صهیونیست‌ها روابط پنهانی دارند امری که از سوی مقامات مسئول و سیاستمداران عراق در بغداد با مخالفت همراه است و آنها با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به شدت مخالفند. با این وجود یکی از مقامات مسئول در نهاد اطلاعاتی کردها می‌گوید که هیچ ارتباطی میان عراق و اسرائیل نیست و ما نیز به نیابت از عراق مسئولیت این امر را نمی‌پذیریم لذا چگونه این فرد می‌تواند به اسرائیل باز گردد.

تاکنون بارهای اخباری درباره پیوستن اسرائیلی‌های به داعش در سوریه منتشر شده است اما رژیم صهیونیستی هیچ‌گاه رسما این اخبار را تایید نکرده است. اما گفته می‌شود که دست‌کم بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ اسرائیلی در پی پیوستن به داعش بودند و شمار زیادی از آنها موفق‌ شده اند خود را به سوریه برسانند و به این گروه تروریستی ملحق شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حیدر صالح IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    2 0
    اسرائیل برای داعش یکی از بزرگترین و مهمترین کمکهای بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس