فروردین: مجلس نمی‌تواند در موضوع اساسنامه ورود کند/ باید انتخابات فدراسیون فوتبال زودتر برگزار شود

رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: نمی‌دانم تا چه زمانی می‌خواهند این بلاتکلیفی را ادامه بدهند اما نمی‌توانیم در این موضوع ورود کنیم.

به گزارش مشرق، مهدی فروردین درباره بلاتکلیفی فدراسیون فوتبال اظهار داشت: ابتدا هفته دفاع مقدس را به تمام دلاوران دفاع مقدس تبریک می‌گویم. متأسفانه حدود یک‌سال است که فدراسیون با سرپرست اداره می‌شود که نمی‌تواند برای ورزش پرطرفدار فوتبال خوب باشد. مهم‌تر از همه این است که در آستانه مقدماتی جام جهانی قرار داریم و فیفا دی ۱۰ روز دیگر برگزار می‌شود. 

وی افزود: نمی‌دانم تا چه زمانی می‌خواهند این بلاتکلیفی را ادامه بدهند اما نمی‌توانیم در این موضوع ورود کنیم. دو نهاد می‌توانند به فیفا نامه بزنند و درباره اینکه اساسنامه کجا است و چرا پس از سه ماه پاسخی درباره آن نیامده سؤال بپرسند. 

رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تنها نهادهایی که می‌توانند مکاتبه کرده و هر چه سریع‌تر تکلیف اساسنامه را مشخص کنند، ابتدا خود فدراسیون است اما با این وضعیتی که دوستان به وجود آورده‌اند، بعید می‌دانم چنین مکاتبه‌ای داشته باشند. احساس می‌کنم خود فدراسیون مشغول زمان خریدن است.

فروردین افزود: از کمیته ملی المپیک و صالحی امیری تقاضا داریم با فیفا مکاتبه کرده و درباره تأخیری که در تأیید اساسنامه به وجود آمده سؤال کنند. باید هر چه سریع‌تر تکلیف اساسنامه مشخص شود و پس از آن هم مجمع را برگزار کنیم تا رئیس و اعضای هیأت رئیسه هر چه سریع‌تر انتخاب و معرفی شوند. بیش از این نگه داشتن اساسنامه توهین به جامعه فوتبال است.

بیشتر بخوانید:

قاضی زاده: رابطه فدراسیون با فیفا قفل است

وی درباره لزوم ورود کمیته ملی المپیک به بحث تأیید اساسنامه فدراسیون فوتبال عنوان کرد: اگر فدراسیون اقدامی انجام ندهد، تنها نهادی که می‌تواند در این قضیه ورود کند کمیته ملی المپیک است. به تازگی نشستی با مسئولین کمیته داشتیم و درباره مسائل کلان ورزش کشور صحبت کردیم. حتماً جلسه‌ای را درباره بحث اساسنامه ترتیب می‌دهیم. البته در همان جلسه قبلی هم صحبت‌هایی انجام شد که دوستان اعلام کردند مشغول بررسی هستند و به زودی اساسنامه به دستشان می‌رسد. 

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: قطعاً در دو هفته پیش رو جلسه‌ای با صالحی امیری درباره اساسنامه برگزار می‌کنیم زیرا بعید می‌دانم فدراسیون اراده‌ای برای بحث پیگیری اساسنامه داشته باشد. مسئولان این فدراسیون کارهای مهمتری دارند و باید درباره عملکرد ضعیف خود در پرونده ویلموتس و موارد دیگر پاسخ بدهند.

وی درباره ممنوع‌المعامله شدن مسببان قرارداد ویلموتس از سوی نهادهای قضائی توضیح داد: یکی از موارد ضرب‌الاجل که می‌توانست تا حدی افکار عمومی را نسبت به این پرونده آرام کند، همین موضوع بود. در ادامه هم دستگاه قضا به تمام جزئیات پرونده رسیدگی می‌کند و آنچه که مستحق مسببان قرارداد ویلموتس است، اعمال شود. 

رئیس فراکسیون ورزش مجلس درباره اینکه تصور می‌شود مسئولان فوتبال از مستقل بودن این نهاد سوءاستفاده می‌کنند، گفت: ما هم بر این باور هستیم که فدراسیون باید مستقل باشد اما نقش نظارتی دولت در زمانی که از فوتبال حمایت می‌کند، نباید نادیده گرفته شود. چگونه زمانی که قرار است از فوتبال حمایت شود، دولت می‌تواند ورود کند اما زمانی که تخلفی صورت می‌گیرد، حق نظارت ندارد؟ مطمئن باشید نقش نظارتی به موقع اعمال و اجرا می‌شود زیرا در این موارد بیت‌المال آسیب می‌بیند. 

فروردین که با برنامه «تهران ورزشی» رادیو تهران گفت‌وگو می‌کرد افزود: خود فیفا هم نگفته فدراسیون‌ها هر کاری می‌خواهند انجام بدهند و کسی ورود و نظارت نکند. فیفا بحث فیرپلی (بازی جوانمردانه) در دستور کار قرار داده است. مگر می‌توان مباحث مثل شرط‌بندی و قراردادهای مشکوک را رها کرد؟ دولت دخالتی در امور فوتبال ندارد اما وقتی حمایت صورت می‌گیرد، باید نقش نظارتی را هم ایفا کند و فدراسیون هم موظف به پاسخگویی است.

وی  درباره اینکه چه افرادی باید برای مدیریت فدراسیون روی کار بیایند، اظهار داشت: بهترین تصمیمی که از نظر من دست‌اندرکاران فعلی فدراسیون می‌توانند بگیرند استعفای دسته‌جمعی است. با این اقدام می‌توانند بزرگترین کمک را به فوتبال کشور بکنند. با وجود اینکه منکر زحمات برخی نمی‌شویم اما وقتی فدراسیونی با این عظمت و مخاطب دچار سردرگمی است و هر روز خبرهایی از داخل آن بیرون می‌آید که سبب آسیب به افکارعمومی و خون دل خوردن اهالی فوتبال می شود، بهترین کار این است که مدیران فعلی استعفای دسته‌جمعی بدهند. 

سرمربی اسبق تیم قشقایی شیراز خاطرنشان کرد: افراد کارشناسی که علم فوتبال را بلد هستند و می‌دانند چگونه چرخش را بچرخانند، باید روی کار بیایند. در آن صورت می‌توانیم از پایه، فدراسیون خوبی را بنا کرده و در کنار آن به اهدافی که شایسته مملکت ماست، برسیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس