BBC  نمایه بی بی سی نمایه

یکی از جاهایی که بخش فارسی رادیو BBC به بازگشت سرمایه کارفرمایان انگلیسی خود کمک کرد، نقش آفرینی موثر در کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ علیه دولت مردمی دکتر مصدق بود.

به گزارش مشرق،  «محسن حیدری» یادداشتی درباره برنامه های جدید  بی بی سی فارسی نوشته است.

متن این یادداشت را در ادامه بخوانید:

واژه «کودتا» (coup d'état) از زبان فرانسوی وارد زبان فارسی شده‌ و به معنی «ضربه (ناگهانی) به دولت» است. کودتا معمولاً شامل اقدامات نظامی همزمان با حرکتهای سیاسی رسانه ای است.

بخش فارسی رادیو BBC بعنوان یک بنگاه عملیات روانی انگلیسی و یک رادیوی رایگان و بدون آگهی بازرگانی، بودجه خود را از منابع انگلیسی می گیرد تا منافع آن دولت استمعارگر را در کشورمان تامین کند.

یکی از جاهایی که بخش فارسی رادیو BBC به بازگشت سرمایه کارفرمایان انگلیسی خود کمک کرد، نقش آفرینی موثر در کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ علیه دولت مردمی دکتر مصدق بود.

در ماههای اخیر هم شاهد رفتار سراسیمه BBC در سرکوب پتانسیلهای مردمی و پنهان کردن زمینه های عینی شکست نمادهای مدیریت محفلی و «ترور شانس رویداد» پیروزی پرچمداران مدیریت مردمی در انتخابات ۱۴۰۰ هستیم. بعد از خروج امریکا از برجام و نقض عهد طرفهای اروپایی در عمل به تعهداتشان، مردم ایران متوجه شدند که مساله انگلیس و دیگر دولتهای کاسب ورشکسته اروپایی، جلوگیری از ظهور یک قدرت تمدنی در قالب ایران مقتدر است و غربیها بازی «ترور وقت» را در پیش گرفته اند. سرخوردگی مردم از دولت بی حال برجامیان و مشاهده نتایج رکودزای شعار بی حاصل تنش زدایی با غرب، احتمال روی کار آمدن یک دولت مردمی، مستقل، عملگرا و انقلابی را در انتخابات ۱۴۰۰ به شدت افزایش داده است.

صدای پای مدیریت مردمی، باعث هراس مدیریت محفلی مورد حمایت BBC شده و بی بی سی به «کودتای پیشدستانه» علیه دولت انقلابی سیزدهم روی آورده است؛ پدیده ای نادر و شگفت که شایسته بررسی علمی است.

خرداد امسال در یادداشتی با عنوان «اولین تابستان بدون حاج قاسم سلیمانی»، کودتای پیشدستانه BBC علیه مکتب مدیریتی دفاع مقدس را پیشبینی کردم و نوشتم: «ناگهان و در آخرین روزهای بهار ۹۹ در هوای داغ خرداد، سعید حجاریان و دیگر نویسندگان آشنا در تهران و حسین باستانی در BBC فارسی به یک نقطه مشترک رسیدند؛ مدیریت دفاع مقدس نباید بعنوان یک‌ نقطه مثبت در اذهان‌ مطرح شود بلکه باید بعنوان نقطه منفی قلمداد شود».

مگاپروژه «اولین تابستان بدون حاج قاسم سلیمانی»، که BBC نیز بازیگر یک‌ پرده از آن است، به مرحله «کودتای پیشدستانه برای نجات مدیریت محفلی و جلوگیری از روی کار آمدن مدیریت مردمی» رسیده است. BBC در لندن و برخی همکاران ریشدار و بی ریشه اش در تهران میخواهند جلوی شکست مدیریت محفلی برجامیان را بگیرند و نگذارند مدیریت مردمی، دولت ۱۴۰۰ را در دست بگیرد. 

در این کودتای پیشدستانه یا کودتای زودهنگام، چه چیزی مورد هدف قرار می گیرد؟ هسته مرکزی پارادایم پرورش دهنده دولت مردمی، کارآمد، عملگرا و انقلابی ۱۴۰۰ (یعنی روح "ما می توانیم" که برخاسته از مکتب مدیریت مردمی دفاع مقدس است) مورد ضربه و سرکوب قرار می گیرد تا از گسترش این بذر در دل مردم جلوگیری شود.

مگاپروژه «اولین تابستان بدون حاج قاسم سلیمانی»، دارد وارد مرحله جدیدش یعنی «پاییز تردید و بمباران شیمیایی علیه درختان همیشه سبز و راست قامتان سبزپوش سپاه» می رسد. ماسکهای ضدمسمومیت را آماده کنید و مراقب پیشکسوتانی که ریه هاشان هنوز جای زخم شیمیایی دارد، باشید...

رویای مردم، امّا - برخلاف خواست BBC و کارفرمایان انگلیسی اش در لندن و همکاران مزوّرش در تهران - این است که بقول شاعر: جای مردان سیاست بنشانیم درخت تا هوا تازه شود...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • سید IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    25 4
    بهترین پاسخ به خوک صفتان بهائی مزدور بی بی سی فارسی: مه فشاند نور و سگ عو عو کند/ هر کسی بر طینت خود می‌تند؛ چون تو خفاشان بسی بینند خواب/ کاین جهان ماند یتیم از آفتاب؛ کی شود دریا ز پوز سگ نجس/ کی شود خورشید از پف منطمس؛ حکم بر ظاهر اگر هم می‌کنی/ چیست ظاهرتر بگو زین روشنی؛ شمع حق را پف کنی تو ای عجوز/ هم تو سوزی هم سرت ای گنده‌پوز
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    16 3
    دقیق و عالی بود
  • SE ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    4 5
    درود بر روان پاک شهدای جنگ تحمیلی و درود بر مدیران و رزمنگان میدانی جنگ تحمیلی که ثابت کرده اند در مدیریت کشور هم از هر مدیری مدیرتر، دلسوزتر، صادقتر، سالمتر و کارامدتر هستند
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    6 3
    انگلیس خبیث
  • IR ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    8 5
    مرگ بر انگل استان تروریست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس