کد خبر 1095913
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
سلیمان سویلو

وزیر کشور ترکیه می‎گوید که در پی کودتای نافرجام در این کشور در سال ۲۰۱۶ هزاران نفر بازداشت و به زندان رفتند.

به گزارش مشرق، «سلیمان سویلو»، وزیر کشور ترکیه می‎گوید «عملیات امنیتی گسترده‎ای که نیروهای امنیتی ترکیه در پی کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ به اجرا گذاشتند به بازداشت و دستگیری ۲۸۲ هزار و ۷۹۰ نفر و حبس ۹۴ هزار و ۹۷۵ نفر منجر شد.»

به گزارش النشره، «سویلو» که به مناسبت چهارمین سالگرد کودتای نافرجام در ترکیه سخن می‎گفت، اظهار داشت «وزارت کشور ترکیه ۹۹ هزار و ۶۶ عملیات امنیتی از زمان تلاش کودتاگران برای کودتا تاکنون به اجرا گذاشته است.»

بیشتر بخوانید:

وزیر دفاع ترکیه: ارمنستان در توطئه‌های خود غرق خواهد شد

وزیر کشور ترکیه افزود «شمار زندانیان مرتبط با کودتا در ترکیه اکنون به ۲۸ هزار و ۹۱۲ نفر رسیده است و اقدامات قانونی در قبال ۵۹۷ هزار و ۷۸۳ نفر اعمال شده است.»

این مقام دولت ترکیه در بخش دیگری گفت «عملیات پیشدستانه‎ای نیز از سوی نیروهای امنیتی این کشور علیه هواداران فتح الله گولن انجام شده است.»

شامگاه روز ۱۵ جولای ۲۰۱۶ بخشی از نیروهای ارتش ترکیه در اقدامی ناگهانی با به‌ دست‌ گرفتن مناطقی در شهرهای اصلی ترکیه اعلام کردند که قدرت را در این کشور به دست گرفتند و دولت «رجب طیب اردوغان» سقوط کرده‌ است، اما به سرعت و با حضور گسترده طرفداران اردوغان در خیابان‌ها کودتاگران بازداشت و شکست رسمی کودتا اعلام شد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    4 28
    واقعا یک شوی خنده دار بود تا کودتا !! چقدر هم رجب برای خودش نوشابه باز کرد !! ولی شما ببین بالای ۳۰۰ هزار نفر افتادن زندان اما نهادهای حقوق بشری و دنیا و خود مردم ترکیه نه اعتراض کردن نه فراخوان اغتشاش دادن اگه ایران بود که خون و خونریزی میشد !
    • NL ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
      10 1
      برای این که ملت ترکیه کودتا رو خنثی کرد. مسئله گولن جدی بود این فرد در کشور های مختلف دانشگاه ها مدارس و آموزشگاه ها داشت. ولی زمانی که معلوم شد نیتش کشور گشایی است تمام امکاناتی که در آذربایجان و ترکیه داشت ظبط شد.
    • NL ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
      0 0
      نههههه چی میگی. ایول موساد ایول سیا. عجب اطلاعاتی داری احمق
  • LT ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    5 14
    دروغ میگه کار خودشون بود.همین آقا چن هفته پیش در مورد تمامیت عرضی ایران یاوه گویی کرده بود
  • GB ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    1 2
    بابا این ملت واقعا ملت عجیبی هستند خودشون را همه چیز دان میدانند تمام کودتا شده ۳۰۰ نفر ادم مرده بالای هزار نفر زخمی دادند میگه شو و کار خودشون زدند مجلس رو ترکوندند کم مونده نخست وزیر وقت رو بکشند باز میگن نمایش بوده فک کردند همه جا مثل ایرانه به شبیه بازی و ادا و اطوار علاقمند باشند
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    3 0
    هیچکس کودتای ساختگی پانتورچها را باورهم نکرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس