مین‌گذاری افکار عمومی برای انفجاری بزرگ/ زنجیره دامنه‌دار از رومینا تا نامه موسوی خوئینی‌ها

مرد خاکستری اصلاحات در دومین بیانیه اخیر خود اصلاح‌طلبان را به "تحریم خاموش انتخابات" فرا خواند. به نظر می‌رسد این اقدام او با اشاره‌های حجاریان مبنی بر وقوع اغتشاش در انتخابات ۱۴۰۰ هماهنگ است.

سرویس سیاست مشرق - محمد موسوی خوئینی‌ها، فردی که به مرد خاکستری اصلاح‌طلبان مشهور است و چندی قبل نیز در نامه‌ای سرگشاده، رهبری نظام را مقصر اوضاع کشور معرفی کرده بود! [۱] به تازگی و در یک بیانیه سرگشاده دیگر(بعبارتی در دومین نامه سرگشاده خود در ماه‌های اخیر!) به موضوع "انتخابات ۱۴۰۰" اشاره کرده و در ابتدای امر ضمن تقدیس انتخابات نوشته است:

«در روزها و ماه‌های آینده از اهمیت انتخابات نیز نباید غافل ماند. همین‌جا عرض می‌کنم که بی‌توجهی به امر خطیرِ انتخابات ریاست جمهوری قطعاً اوضاع آشفته و نابسامان اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور را نه‌تنها به سامان نمی‌رساند که بدتر از آنچه هست می‌کند. نهاد ریاست‌جمهوری تنها نهادی است که، در قوارهٔ سایر جمهوری‌های دنیا، نماد جمهوریت نظام است و برخلاف انتخابات خبرگان رهبری (که آن هم مشکلاتی دارد و باید در زمان دیگری به آن پرداخت) یک انتخابات صنفی نیست. ریاست جمهوری نهادی است که با همه آنچه دستگاه های مسئول و غیرمسئول به هنگام انتخابات بر سرش آوار کرده و می کنند باز هم نماد جمهوری است، و همین هم آرامش را از گروهی گرفته است و می‌خواهند با هر بهانه‌ای آن را از ساختار نظام حذف کنند و نمی‌دانیم چه خواب‌هایی برای پس از آن دیده‌اند.»

او اما حرف اصلی‌تر خود را در بندهای بعدی این نامه مطرح می‌کند و خطاب به همقطاران اصلاح‌طلب خود می‌نویسد:

"گفته می‌شود یکی از علل عدم مشارکت بعضی گروه‌ها و برخی فعالان سیاسی رفتار ناصواب نهادهای مسئول و غیرمسئول و دخالت‌های ناروای آنان در تمام مراحل انتخابات است. بنده این نگاه را تخطئه نمی‌کنم؛ اما آیا نباید به همین علت در انتخابات مشارکت فعال داشت تا هرچه بیشتر این رفتارها و دخالت‌های ناروا آشکار شود و ملت را به تصمیمی مناسب برساند؟ اگر دیگران مرتکب رفتارهای ناصواب و دخالت‌های ناروا شده‌اند، چرا ما صحنه را ترک کنیم؟ آیا عرصه را ترک می‌کنید تا معلوم نشود که آنان چه بر سر انتخابات می‌آورند؟ هرگز چنین گمانی به شما گرامیان نمی‌رود. پس در انتخابات شرکت کنید تا به إِحْدَی الحُسْنَیَیْن دست یابید: یا پیروزی، یا افشای بیشتر چهرهٔ کسانی که انتخابات را به بازی گرفته‌اند...

شما عزیزان برای آوردن مردم بر سر صندوق‌های رأی تلاش کنید و تلاش خود را مضاعف کنید؛ اگر انتخابات با مشارکت حداکثری و قابل قبول برگزار شد، شما پیروز شده‌اید و اگر مردم به‌ گونهٔ دیگری رفتار کردند، این شما نیستید که شکست خورده‌اید، ‌ بلکه کسانی شکست خورده‌اند که بارها با تمام قوا تلاش کرده‌اند تا اصلاحات را ناکام بگذارند و مردم را از اصلاحات ناامید کنند و در نتیجه مردم از پای صندوق‌های رأی و انتخابات کنار روند. آنان نه‌تنها به نظام لطمه می‌زنند، که خود را هم به اقلیت تبدیل می‌کنند و ادارهٔ کشور را برای خود سخت‌تر و به‌تدریج غیرممکن می‌سازند. "

خوئینی‌ها در تکمیل فرمان خود تصریح می‌کند: پس زمان آن است که تمام احزاب و گروه‌ها و فعالان سیاسی از هر قشر و جناحی در انتخابات حضوری فعال داشته باشند. اگر در کشور آزادی است و انتخابات آزاد برگزار می‌شود، پیروزی یک جناح و شکست جناح دیگر هیچ خطری برای کشور و ملت و جمهوری اسلامی ندارد. اگر انتخابات آزاد نباشد و از همان آغازِ راه و در مراحل مختلفِ انتخابات، عده‌ای مرتکب کارهایی شوند که نباید بکنند، سرانجام این ملت بزرگ ایران است که تصمیم نهایی را خواهد گرفت، و در این‌صورت خسران از آن کسانی است که راه را بر اصلاحات بستند. [۲]

*این اظهارات که می‌گوید به انتخابات بیایید و اگر تأیید صلاحیت نشدید یا کسانی از مردم نیامدند، پس شما شکست نخورده‌اید و دیگران رسوا می‌شوند! بدیل نسخه قبلی "تحریم خاموش انتخابات" است که اصلاح‌طلبان آنرا در جریان انتخابات مجلس یازدهم در اسفند ۹۸ پیاده کردند.

تحریمی که با پیش‌خوانی سعید حجاریان مبنی بر مشارکت مشروط کلید خورد، با فرمان رسمی خاتمی محکم شد [۳] و با بیانیه خائنانه شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان مبنی بر عدم معرفی لیست انتخاباتی به اجرا درآمد.

رخدادی که اصلاح‌طلبان اگرچه در ابتدا تلاش می‌کردند آنرا استتار کنند تا به خروج از دموکراسی متهم نشوند اما بعدا و پس از افتادن آبها از آسیاب در پرتو عدم توجه خواص به این فتنه سیاسی؛ با پیروزی از آن یاد کردند و حتی آنرا پیغامی به شورای نگهبان بعنوان نهاد حاکمیتی نامیدند. [۴]

و همان رخدادی که بعدها کسانی مثل بهزاد نبوی و محسن هاشمی آنرا تقبیح کردند و وقوعش را به نفع اصلاح‌طلبان ندانستند. [۵]

اکنون موسوی خوئینی‌ها هم چیزی بیشتر از لزوم تکرار همین طراحی را نمی‌گوید...

او در واقع و در پشت نقاب تأکید بر حضور در انتخابات اما می‌گوید اصلاح‌طلبان با کاندیداهای بی‌صلاحیتی که ردّ آنها در شورای نگهبان از پیش محرز است به انتخابات بیایند و پس از رد صلاحیت شدن این افراد به انتظار تکرار رفتار کسانی از مردم در انتخابات ۹۸ و عدم حضور آنها در انتخابات بنشینند. و سپس این پرچم را به دست بگیرند که راه اصلاحات بسته شده و ملت هم تصمیمش را گرفت!

در واقع خوئینی‌ها اگر نیتی برای تحریم انتخابات نداشت، باید این حرف را نیز صادقانه به مردم می‌گفت که اگر هم ما تأیید صلاحیت نشدیم اما شما شرعا و اخلاقا موظف به حضور در انتخابات هستید و ما در هر شرایطی لیست انتخاباتی خواهیم داد.

اما شاهدیم که از بیان این حرف درست طفره رفته و حتی گزینه "کنار رفتن مردم از پای صندوق‌های رأی و در انتخابات" هم که در واقع یک گِرای منافقانه است در بیانیه خوئینی‌ها به چشم می خورد.

البته گزاره مورد اشاره خوئینی‌ها قبلا از سوی تاجزاده و پیش از انتخابات ۹۸ نیز گفته شده بود اما آنطور که باید مورد رصد خواص کشور قرار نگرفت.

تاجزاده در یک جلسه پیرامون همین مسئله اظهار کرده بود:

"من هم معتقدم اگر به نقطه بحران برسیم، ساخت قدرت باید تصمیم‌های متفاوت بگیرد و به احتمال زیاد خواهد گرفت. ولی مستقل از آن، معتقدم با لغو نظارت استصوابی در هر شرایطی باید لیست بدهیم. برای اینکه یک گام به سمت دموکراسی است. اگر شورای نگهبان صلاحیت و پلتفرم کسانی را که فتنه‌گر خوانده می‌شوند، تأیید کرد، پروژه انتخابات را پیش می‌بریم. در غیر این صورت آن را تحریم می‌کنیم و با مردم تحریم‌کننده هماهنگ می‌شویم. "[۶]

روشن است که تاجزاده حرف‌های امروز خوئینی‌ها را به وضوح هرچه تمام‌تر تفسیر کرده است و مابقی کار را بایستی به قضاوت مردم و البته خواص کشور گذاشت تا به وظیفه روشنگری خود در مسیر "جهاد سیاسی" عمل کنند.

*آیا خوئینی‌ها و حجاریان بصورت اتفاقی با یکدیگر هماهنگ شده‌اند!؟

در این میان البته باید تأکید کرد که نقش اصلاح‌طلبان در مأیوس کردن مردم از صندوق رأی، لیست ندادن، اعلام عدم حضور در انتخابات و تشویق مردم به رأی ندادن عامل اصلی کاهش مشارکت در انتخابات است. رخدادی که در انتخابات ۹۸ روی کسانی از مردم تأثیر گذاشت و بسا که در انتخابات ۱۴۰۰ نیز موجب تأثیر شود.

مع‌الوصف پر واضح است که قوام انتخابات به قانون است و مادام که مُرّ قانون رعایت شود؛ همه انتخابات‌ها با هر میزان مشارکتی اما برگزار خواهند شد. همانطور که انتخابات مجلس یازدهم برگزار شد.

ولی این روسیاهی به زغال خواهد ماند و مشخص نیست که اصلاح‌طلبان داغ ننگ تحریم انتخابات و خروج از دموکراسی را چگونه از پیشانی خود خواهند زدود!

برخی تحلیلگران معتقدند رفتار تحریمی اصلاح‌طلبان در قبال انتخابات در کنار عزم آنها برای روی کارآوردن یک دولت ناکارآمد که منجر به گرانی‌های اخیر نیز شد؛ تماماً با هدف ایجاد "فتنه اقتصادی" در کشور بوده است.

هدفی که تا اینجا شاهد دو پیش لرزه خود در دیماه ۹۶ و آبان ۹۸ بوده است و اگر با روشنگری خواص همراه نشود؛ می‌رود تا به رخدادهای وسیع‌تری ختم شود.

ماجرا وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانیم سعید حجاریان چندی قبل در یادداشتی از وقوع اغتشاش در جریان انتخابات ۱۴۰۰ سخن گفته است. [۷]

آیا او و خوئینی‌ها در ارائه این نظرات با یکدیگر هماهنگ هستند یا نه!؟ به این معنی که آیا شاهد یک نوازندگی دوئت هستیم!؟ که حجاریان آدرس اغتشاش می‌دهد و خوئینی‌ها بر طبل حضور نیافتن مردم در انتخابات می‌کوبد!؟

این سؤالیست که به نظر می‌رسد پاسخ آن مثبت است و اگر تجربیات گذشته را در نظر نگیریم! باید برای پاسخ آن منتظر آینده ماند...

***

1_mshrgh.ir/1088498

2_https://telegra.ph/%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%87-%D9%85%D9%88%D8%B3%D9%88%DB%8C%E2%80%8C%D8%AE%D9%88%DB%8C%DB%8C%D9%86%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D8%AA-%DB%B1%DB%B4%DB%B0%DB%B0-09-22

3_mshrgh.ir/976402

4_mshrgh.ir/1080492

5_mshrgh.ir/1091200

6_mshrgh.ir/938200

7_ mshrgh.ir/1119442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 99
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 107
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    95 57
    بیراه نگفته چرا از انتخابات مجلس درس نمیگیرد؟
    • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
      61 50
      اتفاقأ خیلی خوبه! من معتقدم اینها اصلا نماینده معرفی نکنن بهتره، یه آدم حسابی غیر اصلاحطلب میاد رئیس جمهور میشه خلاص!!
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
      67 13
      وقتی عملکرد و گذشته این گروه و افراد بازخوانی می شود، چیزی برای دفاع کردن ندارند به غیر از پررویی و دروغ
    • ترابیان IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
      31 17
      لعنت بر هرچه افساد طلب دروغگو وفتنه گره بهتر است آدم های درست حسابی رای بدهند نه یک مشت موجود سگ بغل کن بالا شهر تهران که برای نابودی صنعت هسته ای در قالب برجام کذایی به خیابان ریختند و جشن و پایکوبی کردند و روحانی را به قدرت رسانند و مملکت را به نابودی کشاندند افساد طلبی که می گویی نظام از انتخابات مجلس درس بگیره اگر مشارکت مردم در انتخابات مجلس پایین بود بخاطر عملکر شما افساد طلبان وطن فروش و خائن بود و نمایندگان فاسدی که در قالب لیست امید به ملت تحمیل کردید و عملکرد منافقانه و تفرقه اندازتان در جامعه می باشد چون با گندکاریهایی که در این ۷ سال بار آوردید و وجهه ندارید و می دانید دیگر طرفدار ندارید می خواهید مردم را دلسرد و ناامید کنید لعنت بر ذات کثیفتان
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
      40 6
      کاهش مشارکت مردم در انتخابات اسفند 98 نتیجه عملکرد بسیار ضعیف مجلس اصلاح طلب و دولت بی تدبیر بنفش بود خود کرده را تدبیر نیست.
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
      42 27
      اصلاح طلبان اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و باید خفه خون بگیرند.
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
      12 24
      تنها راه مشارکت بالای پنجاه درصد مردم در انتخابات کاندید شدن احمدی نژاد است فقط همین
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
      13 0
      یکی از مسببان وضع موجود باید پاسخگوی عملکرد مفتضح هشت سالشون باشه،نه از خودش تئوری بده بیرون، در ضمن شمایی که میگید ریاست جمهوری هیچ اختیاری نداره، چرا برای جایی که هیچ اختیاری نداره سر و دست میشکنید و نظام مورد سنگین ترین تهمتها و هجمه ها قرار میدید؟
    • حجت IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      0 1
      مرد خاکتستری سیاه رنگ شد
  • من IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    من از این عمامه به سرهایی که اینجا دور هم جمعند بیزارم
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
      33 25
      به قول رائفی پور معاویه و یزید هم همینجور لباس میپوشیدن عمامه و عبا مختص پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) نبوده آخوند افسادطلب کلا از جماعت بنی امیه و آل ابی سفیانه
    • IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
      6 1
      تاریخ دوباره تکرار میشود.بر معاویه و یزید و عبیدالله زیاد و شمر ملعون لعنت.
  • سید IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    67 45
    ای کاش حداقل نام یک روحانی واقعاً ملّا و با دانش در بین معمّمین طرفدار اصلاح طلبان تهوع آور را می شد که نام ببریم! جمعی بی خرد و کم دانش که اغلب دروس حوزوی را فقط در همان سطوح اولیه خوانده و ملبس به این لباس شده اند و دیگر درس و بحث طلبگی را رها کرده و به دنبال مطامع دنیوی خود از جمله ثروت و شهرت و قدرت، آخرت شان را فدای سیاست بازان این قبیله تهوع آور کرده اند!
    • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
      39 31
      نان قرآن میخورند و خدمت شیطان میکنند .مگر امام نفرمود "آمریکا شیطان بزرگ است " چرا اینان بنام اصلاحات جاده صاف کن افکار صهیونیستهای آمریکا در ایرانند ؟
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    46 72
    اقایان ایندفعه مطمن باشید قلع و قمع خواهید اگر بین شما مرد پیدا میشه بیاد میدون حالتون میگیریم صغیر وکبیر نمیکنیم فقط به احترام حضرت اقا سکوت کرده ایم
    • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
      72 20
      بجای اینکه نقش شعبان بی مخ را بازی کنی فکر کن چرا به این روز افتاده ایم.
    • خخخ IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
      14 19
      برو جای تو چاله میدون شعبون بی مخ داعشی
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    44 26
    علف های هرز
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    39 20
    اگر در صدر اسلام منافقين براي خيلي ها ناشناخته بودند الان بهترين موقعيت است كه مردم نفاق را در اين أشخاص ببينند اينها متهم به غارت اموال و ريختن خون بيگناهان در فتنه ٧٨و٨٨وامثال ان هستند
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    55 40
    خدا لعنتت کنه موسوی خوینیها خوارج زمانه
    • زهرا IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
      10 2
      بصیرت خود را بالا ببریم تا فریب امثال خوئینی ها را نخوریم.
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    43 22
    خوارج دور هم جمع شدند
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    47 10
    زرنگ کی هستی تو؟ انتخابات مجلس و اقبال نامیدانه ملت بهش به این خاطر بود که کشور را با سر زد زمین روحانی. خیلی دلشون میخواد کلاا این گزینه را حذف کنند بگن چون مثلا فلانی و فلانی تایید صلاحیت نشد مردم شرکت نکردند. بابا درازگوش خودتونید. تو انتخابات مجلس خود خاتمی هم شرکت میکرد مردم از بس نامید شدند از وضعیت روحانی و اصلاحات ساخته اصلا نای اومدن پای صندوق را نداشتن چون میدونستند فرضا هر کسی هم تو مجلس بیاد حریف خرابکاری اصل کاری که هنوز تو راس دولت هست نمیشه.
  • ریزه میزه IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    52 8
    اقای محترم جناب خوئیینی ها!اقای ناصح ودلسوز! 7سال است دولت مورد تاییدشما وضعی برسرمعیشت مردم اورده که....! خداوکیلی دراین مدت نامه ای یا پیامی به رییس دولت ومعاونیش ووزرایش هم دادیدکه جلو خودتان وبرادران ودخترودامادهایتان بگیریدتا دست درازی به بیت المال واختلاس ورانت را بخود روا ندارند تابراثر ان زندگی وحق مردم پایمال نشود...!؟ اخرعمری بدانید! شیطان گرد افرادی که ادعای بزرگی وفهم ودلسوزی دارندوقلم وزبان رابه نصیحت میچرخانندبیشترمیچرخد ها. فتدبروا ...!
  • احمد IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    30 3
    آقایان اصلاحات باید اولا" ترکیب خود را اصلاح کنند در ثانی راه کارهایی که این آقایان میدهند برای انتخابات 1400 کودکانه است وای بر ما که شما ها را نخبه خود می دانیم .شما دارید ایده آقایان حصر شده را به کرسی می نشانید که در سال 88 لطمه ای به این ملت زدند جنگ هشت ساله نزد .اگر افکار سیاسی خلاق می داشتی در انتخابات 98 با حضور حامیان خود حتی با رای سفید به حاکمیت اهمیت وجودتان را ثابت می کردید نه همان شعار وموضعی گرفتید که سلطنت طلبان ومعاندان نظام گرفته اند ودر رسانه هایشان تبلیغ می کنند . خوب است که خام بودن وبی تدبیریتان برای همه روشن شد که شما فقط برای تصاحب قدرت اندیشه می کنید نه برای حل معضلات کشور ودر این هفت سال هم معلوم شد .
  • پژمات IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    21 37
    همین که مردم فعلا سکوت کردنو ب شما موسوی خویینیا و امثال خودتون چیزی نمیگن باید شکر گزار باشین ما جونمونم واسه رهبرمون میدیم و از انقلابمون دفاع میکنیم که امثال شما نتونن کاری بکنن...
  • علی IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    28 40
    ای کاش، ای کاش آنقدر قدرت می داشتم که خاتمی وروحانی و جهانگیری ونوبخت وبقیه افساد طلبان را محاکمه کنم
  • ایرانشاهی IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    27 7
    ملت دیگه گول اینها رو نمیخوره. اگر عرضه اداره کشور رو داشتند در این ۸ سال این همه گرفتاری برای اقتصاد کشور درست نمی کردند
    • SE ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
      2 0
      پدر آمرزیده اما اینبار دیگه قرار نیست گول کسی دیگر رو بخوری؟!
  • جواد IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    24 27
    آقای موسوی خوئینی ها اولا اینکه برخی از مردم در انتخابات مجلس 98 شرکت نکردند بخاطر وعده های پوچ و تکرار شما ها در دور دوم ریاست جمهوری بود که برخی از مردم را نا امید از رای دادن شدند. دوم اینکه در این بیست سال از اصلاحات جز دروغ و چپاول و همچنین آبرو ریزی در مجامع بین المللی و خسارت کرسنت و توتال و مهمتر از همه برجام نا فرجام چیز دیگری ندیدم
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    26 13
    افساد طلبان خاموش.!!!
  • مطلع IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    19 8
    چه تفسیر عجیب و غریبی .از بیانیه که چنین چیزی فهمیده نمیشه
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
      13 15
      خب شما باید فهمتو به دکتر نشون بدی
    • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
      10 3
      از متن نامه اینطور استنباط می شود که نگارنده قصد فتنه انگیزی دارد.
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
      6 1
      نه دیگه الان خوئینی ها، کودنه بیاد مستقیم بگه! طرف پدر جد معاویه بازیه نابغه!!!
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    33 34
    درود بر موسوی خویینی ها
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
      30 39
      درود بر حزب الله.
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
      11 12
      بی عقل
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
      16 30
      مرگ بر افساد طلبان وخوئینی‌ها.
    • حجت IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      0 0
      مرد خاکستری سیاه رنگ شد
    • حجت IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      1 0
      مرگ بر منافق
  • قاسم باوی IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    20 30
    حیف از این عمامه سیاه/ خجالت بکش ازخدابترس تو را دعوت میکنم به اینکه سرباز ولایت امر بشی نه پیاده نظام امریکای جنایتکار وانگلیس خبیث توبه کن
  • علی IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    15 17
    امام راحل فرمود: بوی تعفن برخی از روحانی نماهادرواقع آنهایی که دزدانی در لباس روحانیت میباشند اهل دوزخ را آزار می دهند. (خوارج زمان) خدا لعنتشان کند وکمک کند تا چهره نفاق آنها بر ملت مشخص شود تا بتوانند تصمیم درست تری بگیرند.
  • حبیب IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    14 18
    حضرت رسول ص فرمودند سید هارا احترام کنید سید های خوب به خاطر خودشان و سید های بد را به خاطرمن.اگر نبود این مهم هرچه به دهانم می آمد میگفتم موسوی خویینی ها نیز از آن سید های بد است که از خدامیخواهیم اورا هدایت کند
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    12 35
    وای به روزی که یکی از شما ها را برمسندریاست جمهوری اسلامی بنسشینید البته ملت چنین اشتباهی نخواهد کرد ..خدای ناکرده و فرضا اگر چنین شود ..انگاهترکیبی از قاجار و پهلوی بر گشته است. شماها دیگه بهتر است اخر عمری ، برید خدماتی به مریضای کرونائی بکنید شاید کرونا تمامتان کند
  • TR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    20 8
    مردم ديگه حالشون از شما اصلاح طلبان بهم ميخوره
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    17 6
    خودتون دارید فریاد میزنید که تشنه قدرتید و برای رسیدن بهش حاضرید هر گناه و آشوبی رو به پا کنید کسی ذره ای عقل داشته باشه نگاهتون هم نمیکنه فایده این بیانیه ها همینه که نفاقتون برای مردم روشن میشه
  • علی IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    13 9
    لعنت خدا و مرگ بر منافقان و خوارجان کنونی
    • GB ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
      1 7
      این خوارجان را خوب آمدی.
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    15 17
    عجب بی حیا هستند این افساد طلبها از جمله خوئینی ها و حجاریان خدا نابودشدن کند این مفسدین کلاش را
  • حسين DE ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    10 16
    نكته مهم استفاده ابزارى شماها از مردم و يا واژه مردم است كه هيچگونه اعتقادى بدانها نداريد شما توضيح بديد در تمام زمانيكه در قدرت بوديد و هستيد به كدام يك از آرمانهاى انقلاب وفادار بوديد و در جهت كداميك از آرمانهاى انقلاب گام برداشتيد؟مردم فريبى نكنيد،مردم چهره پليد شما را شناخته اند،در پايان اين نكته را خطاب بتو و تمامى جريانات اصلاح طلب گوشزد كنم كه اگر نتايج انتخابات بعدى نه از صندوقهاى رأى و بلكه بزعم شماها در كف خيابان تعين شود مطمئن باش شما اصلاح طلبان بازنده سنگينى خواهيد بود اين انقلاب با خون هزاران شهيد و جانباز آبيارى شده و ملت بزرگ ايران تاوان سنگينى براى آن پرداخت كرده و آماده است تا آنرا بهر قيمت نگهدارى كند.
  • انا IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    13 17
    لعنت خدا بر افساد طلبان
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    9 2
    اصلاح طلبان وقتى به صفحه سطرنج بازى انتخابات وارايش مهره ها نگاه ميكنند يقين ميكنند كه انتخابات رياست جمهورى را باخته اند به دودليل اساسى اول عدم حمايت مردم وديگرى نمايندگى غرب را از دست دادن جهت مزيد استضار عرض ميشود مصدق به دليل عدم حمايت مردم بركنار شدنه با قداره وچماق شعبان بى مخ راه كسب سهميه درقدرت را غلط انتخاب كرده ايد
  • محمد IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    13 13
    خجالت نمی کشید از حرف های تان و عمل هایتان لباس روحانیت نیز می پوشید و دم از اصلاحات میزنید و مردم را از خود سرد می کنید گرانی هر روز به مردم تحمیل می کنید و میگویید دیگران مقصرند به خود بیایید فتنه گران اصلاح طلب ای نا بخردان جامعه چرا از رهبر عزیز پیروی نمی کنید چرا همش دم از رابطه و زیر سلطه رفتن و برجام برجام می کنید آخرش هم شد این! موسوی خوئینی، خاتمی، روحانی از مردم خجالت بکشید
  • مرصاد IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    12 3
    پیاده نظام داخلی دشمنان !!
  • محمدایوب IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    13 35
    هر اسبی دارین بتازونین. ارزوی اختشاش راباید به گور ببرید. دست از پا خطا کنید. رهبری یک اشاره کند مانند اسلافتان منافقین که 17000شهید ازماگرفتند. اماده جانفشانی. برای رسیدن به امریکا خوش رقصی میکنید یک روز کدخدا میخوانیدش یک روز گرا تحریم بهش میدید گلوی مردم را گرفته اید تاجان دهند بدانید جانتان را میگیریم
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
      7 7
      احسنت
  • تراببان IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    10 29
    لعنت بر افساد طلبان وطن فروش و مزدور که با اغتشاشات ساختگی ۸۸ بنیانگذار قطعنامه تحریمی ۱۹۲۹ شدند و تحریم هایی که خودشان با گرا دادن به اربابانشان بر ملت مظلوم تحمیل کردند مدعی هستند که با برجام کذایی از سر ملت بر داشته اند لعنت بر ذات کثیفتان که دروغ و نیرنگ و خباثت جز هویت دروغین شما است
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    14 20
    یه سوالی دارم اگه دولت آینده یه دولت مردمی باشه ولی اقتصاد کشور بده دست لیبرالها فرقش چیه؟ وقتی همین نظام مدیریتی رفسنجانی باشه و همون قواعد مدیران فرقش چیه؟ وقتی آدمای جاهل بشن مدیر یا فاسد و نفوذی فرقش چیه؟
  • زهرا سادات IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    24 4
    همتون سروته یه کرباسین!!!! فرصت طلب وجاهل گرا......بیچاره مردم که گیر شما افتادند انقلابیون واقعی یا فوت کردند یا شهید شدند والسلام....
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
      7 8
      انقلابیون واقعی هنوز هم هستند حججی ها سلیمانی ها هنوز هم هستند زمین از مومنین و صالحین هرگز خالی نمیشه فقط مردم باید بصیرت پیدا کنند موقع انتخابات به جریان ناکارآمد اشرافی و غربزده اعتماد نکنند
  • دکترسید IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    6 34
    ملت ولایت مدار ایران دوستدار نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند تا کنون کوچکترین اعتراضی به مشکلات اقتصادی نکرده و نخواهند کرد و این بار بیشتر از همیشه در انتخابات شرکت خواهند کرد.
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
      6 5
      جناب دکتر سید اتفاقا اکثر ولایت مداران در تنگنای اقتصادی و طبقه متوسط و پایین جامعه هستن و همینها بیشترین اعتراض رو به وضعیت معیشتی امروز دارن همینها که اسمشون رو دلواپس گذاشتن و مسخره میکنن امروز رو پیشبینی میکردن و خون دلها خوردن شرکت در انتخابات وظیفه هرفردی در جامعه س اگر به دنبال پیشرفت کشورت باشی درست انتخاب میکنی
  • احمد IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    24 3
    اصلاح طلب و غیر اصلاح طلب نداریم هیچ کسی به فکر مردم نیست .
  • حسن قلی IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    6 3
    نویسنده این مقاله ونویسنده ان نامه وحسنقلی حقیر می دانند که اقای خوینی ها صاحب یک همچون تفکر وسوادی نیست بلکه فقط نامه سرگشاده رابنام ایشان منتشر کرده اند
  • رضا IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    21 3
    اصلا نقل این حرفا نیست ایشون شروع کردن با فیلم بازی کردن و با این حرفای چرت مردم را آماده کنن تا در انتخابات شرکت کنن و آخرش هم به دنیا بگن دیدید با این تحریم‌ها که باعث همه گرونی و تورم و بیچاره گی مردم ما شده اما چه حضور پرشوری در انتخابات داشتن. هدف فقط همینه وگرنه همه میدونن اصلاح طلب و اصول گرا و.... همه سرشون تو یه آخوره
  • احمد IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    36 0
    عملکرد چندین ساله هیچ کدام از احزاب قابل دفاع نیست .
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    1 10
    زنده باد اصلاحات ما اصلاح طلبان به فرمان خاتمی رای میدهیم نه حرف های خوینیها
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
      13 0
      با همان فرمان هم تا آخر پیش بروید. ببینید به کجا می‌رسید.!!!
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
      6 1
      به فرمان خاتمی پیش به سوی دلار 50 هزار تومنی
  • رهگذر IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    4 5
    اصلاح طلب ها با انتخاب قبلی که برا ایران رقم زندند حسابی رسیدند متاسفانه آب هم قطع شده کاریش نمیشه کرد
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    6 1
    خدا میدونه کی خوبه کی بد فعلا مردم بیچاره زیر بار فقر کمزشون شکسته
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    10 0
    این اقایان اطلاعاتی های اول انقلابند که از هر گروه کنار هم چیدمان شدند همشون هم بشکلی خونه بالای شهر دارند توی اینها ادم پیدا نمیشه تهش در بیارین دزدند فقط هم دزد طلا ارزند چون هم خونیشون دربانک مرکزی لونه دارن همونند که اقای رییس گفتند پولهای بیت المال از حلقومشان در میاریم از همه طیف دارن حتی قاضی انشاله که اخر خط رسیدن باید پیاده بشن .
  • NL ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    12 0
    مشرق جان! مشکل کشور الآن عدم شرکت اینا نیست! اینا حتی اگه شرکت کنن هم رای نمیارن. مشکل الان نارضایتی عمومی هست که حضرات دولتی راه انداختن و ممکنه انتخابات بعدی از انتخابات مجلس هم مشارکت کمتر بشه!
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
      4 12
      ازکجا میدونی شاید مشارکت زیاد بود واصلح رای آورد.!!!
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    6 5
    دعوت شرکت در انتخاباتش نکته مثبتی است که اگر این دعوتها نباشد همون 25 درصدی که در تهران در مجلس اخیر شرکت کردند، به 10-15 درصد نمیرسید
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    3 2
    همه اصلاحاتی ها میلیاردر سوپر میلیاردرن، از کجا آوردنه، چه سوالیه رفیق، تئورسین گندم و اینانن دیگه، نه اشتب زدی اون کسینجرشونه، آها اوکی افتاد، آره افتاد
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    2 5
    همون چیزی که خودم میگم، اصلاح طلبان از یه طرف میخوان انتخابات رو تحریم کنن، و از یه طرف هم ترس دارن با تحریم انتخابات یه نیروی انقلابی و جهادی پیروز انتخابات شود و با عملکرد مثبتش به نفع مردم برای همیشه به سیاه چاله تاریخ پرت شوند. پس فکر نکنید به همین راحتی از 1400 خواهند گذشت فتنه ایی در راه است.
  • FR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    5 3
    اصلاح طلب در هر حال نفرت انگیز است
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    2 3
    قول بهت میدم میان کاندیدای مورد نظرشون هم میارن. این حرفها و بیانیه هم از سر ناچاریه تا وقتی مردم به اونا رای ندادن، شروع کنن به ننه من غریبم بازی و فتنه و ...
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    4 3
    افساد طلبان یک روزی توهمین روزها برای همیشه خاموش میشوید. قبر وقیامت وپل صراطی که از متن جهنم می‌گذرد.!!!
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    15 3
    اف به اصلاحطلب ها
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    1 0
    کارنامه درخشان شما و همفکرانتون تا ابد بر پیشانی تاریخ این سرزمین خواهد درخشید چه اعتقادی چه اقتصادی چه فرهنگی چه عمران و آبادی چه رسیدگی به محرومان این سرزمین مقدس... واقعا شرم بر شما شرم بر کسی که بعد از این دوباره با طناب شما تو چاه بره
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    1 0
    خوبه دیگه تحریم کنن. نکنه هوس کردین دوباره اصلاح طلبا بیان رای بدن و یکی مثل روحانی سر کار بیاد.
  • CA ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    2 1
    خب واضحه وقتی نامزد یک جریان تایید صلاحیت نشه اون جریان تو انتخابات مشارکت فعال نداشته باشه، شما هم مثل اینکه دنبال دردسر برای نظام هستید این اصلاح طلب ها بیان تو انتخابات شرکت کنند برای کشور مشکل ایجاد کنند ، مگه خودشون و طرفدارهاشون سرجمع چند میلیون هستند که بود و نبودشون تفاوتی ایجاد کنه؟ اکثریت مردم قاطعانه پشت نظامند به اینها بها ندید.
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    2 0
    سلام ودرودخدا بر رهبر عزیزمان امام خامنه ای. حفظه الله.
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    2 0
    آقایی که کشور رو قعر دره پرت کردین دلار شد 29 تومن، چطور اصلاح طلبان روتون هست حرفم بزنید
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    2 0
    نه مسکن ساختین نه عمران و آبادانی کردین شرکتها کارخانه جات و تولیدها رو هم که نفت مفت با رانت دادین رفت کمر مردم رو هم با گرانی شکستینه، با چه رویی از انتخابات حرف میزنین، اگر من بودم با دستام زمین رو مثل هیلتی میکندم تا به هسته ش برسم
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    5 1
    دیگه تمومه ماجرا. همتون سروته یه کرباسین. کی بود کی بود راه انداختید. انتخابات مجلس که قومی قبیله ای بود نشون داد چه خبره. وای به حال انتخابات ریاست جمهوری.
    • IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
      2 1
      سالها امور تودست اصلاح طلبان. هیچی که نساختند خراب هم کردند. توقع داری چند ماهه اونهمه ویرانی آباد بشه.؟!
    • IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
      1 1
      آهسته آهسته یه دفعه که اونهمه خرابی ترمیم نمی‌شود.!!!
  • حسن حبشي IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    0 1
    قولهاي که دولت به مردم داده بود چه کساني اجازه عملي شدن آن را ندادندآيا دولتها مي توانند قولهاي که به مردم مي دهند عملي کنند اگر عمل نکنند ويا نتوانندانجام دهند
  • ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    1 1
    مدعیان اصلاحات. پرروتر وبیحیاترازانن که اززیرپاگذاشتن بدیهیترین حق اظهار ندامت کنن وتکرارا انجامش ندن.اینانیکه بخاطر بدست اوردن قدرتو اشرافیت همه اصول دینی وانقلابیرو زیرپا گذاشتن.وازدشمن بشریت تقاضای تحریمهای شدید بکشورکردند
  • علی اکبر IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    2 0
    1- مگر تا بحال اصولگرا هم رئیس جمهور شده است ؟ 2- در کشوری مثل آمریکا که کعبه اصلاح طلبان است رئیس جمهور از دو فیلتر عبور می کند اول فیلتر حزبی هست دوم فیلتر کارتهای الکترال هست یعنی عده ای که منتخب نمایندگان کنگره در ایالت هستند یا منتخب مجلس محلی اینها به هرکس رای بدهند او رئیس جمهور است ولو اینکه مردم به شخص دیگری رای داده باشند اصلاح طلبان باید جواب این سوال را بدهند اگر جایگاه قانونی برا احراز صلاحیت نباشد اونوقت هرکسی کاندیدا شود ورای بیاورد این روش درست است ولو اینکه یک فرد بیسواد ضد انقلاب فاسد جاسوس و... باشد ؟ یا اینکه اصلاح طلبان هم فیلتری را قبول دارند ؟ بنابر این این شیطنت وعوامفریبی است که بگویند انتخابات دموکراتیک نیست چون یک نهادی صلاحیت هارا تایید می کند یا رد می کند راستی اصلاح طلبان چرا با تایید صلاحیت شوراهای شهر وروستا گیر نمی دن ؟ مگر اونجا عده ای عدم صلاحیت نخوردن ؟ فرقش در این است که اصلاح طلبان با اصل نهاد نظارتی مشکل ندارن فقط میگن چرا دست ما نیست این رمال بازی هارا تمام کنید والا برچسب نفاق خواهید خورد
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    3 1
    روزی که دهانها بسته می‌شود ودست ها وپاها شهادت خواهند داد. این سزای کسیکه مهر تحریم خاموش به انتخابات زده...که البته به حرف... بارون نمیاد.!!!
  • رضا IR ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    1 0
    اقای موسوی خویینی اگر اندکی شعور سیاسی داشت در این برهه از زمان که ما از هر طرف تحریم و محاصره هستیم اب به اسیاب دشمن نمی ریخت الا اینکه نوکر امریکاه باشد وانهم از عمل کرد هم حزبیهایش بعید نیست در ضمن کلاه شما دیگه پشم ندارد بیشتر ازاین خودت را مضحکه نکن
  • سیدعلی IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    1 1
    ایشان آیا از طرف ملت نماینده هستند که هروقت هرچه به ذهن مرضیش آمد مطرح کند و زمینه فتنه را با حرف های تحریک آمیز فراهم سازد؟
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    4 1
    فرمانده های لشکر معاویه و ابوسفیان به خط شدند مردم مراقب باشید.!!! تزویر با لباس دیانت و تقوی به میدان می آید. تزویر سکه ای است دورو، که بر یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است. عوام خدایش را می بینند و اهل معرفت ابلیسش. و چه خون دلها خورد علی از دست این جماعت سر به سجود آیه خوان و به ظاهر متدین..
  • DE ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    2 1
    مرد خاکستری اصلاحات در دومین بیانیه اخیر خود اصلاح‌طلبان را به "تحریم خاموش انتخابات" فرا خواند.... حجاریان ووقوع اغتشاش در انتخابات ۱۴۰۰ ...// عجیبه روز بروز دارند بیشترجا پای منافقین میگذارند.دستورهای سازمانی به زیردستان چشم و گوش بسته.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس