بخش هاي الجوف.jpg

ائتلاف سعودی می‌داند اگر مواضع اشغالی را در جنوب استان الجوف از دست دهد، راه برای پیشروی سریع نیروهای یمنی به سمت شهر مارب باز می‌شود و به همین دلیل دست کمک را به سمت داعش و القاعده دراز کرده است.

سرویس جهان مشرق؛ ائتلاف سعودی در هفته های اخیر ضربات مهلک و سنگینی را در جبهه های غرب و جنوب غرب استان مارب (قلب یمن) متحمل شده و حالا برای جلوگیری از شکست های جدید در تلاش است مواضع اشغالی را در استان الجوف مستحکم تر کند.

براساس اطلاعات به دست آمده از یک منبع میدانی، نیروهای ائتلاف سعودی که از پیشروی رزمندگان یمنی به شدت در هراس اند درصدد هستند مناطق اشغالی را در محور «العلم» در جنوب استان الجوف و نزدیکی مرزهای مشترک با استان مارب تقویت کنند.

این منبع میدانی افزود: ائتلاف سعودی خوب می داند اگر نیروهای یمنی وارد جنوب استان الجوف (العلم) شوند و این مناطق را پاکسازی کنند راه از ۳ محور برای پیشروی به سمت چندین منطقه مهم و حساس در عمق استان مارب باز می شود و به همین دلیل قصد دارد مواضع اشغالی را محکم تر کند.

اعلام الحربی

این منبع میدانی که تحولات را در استان الجوف از نزدیک دنبال می کند، گفت: در مقابل تلاش ائتلاف سعودی برای حفظ مواضع در جنوب استان الجوف، اگر رزمندگان یمنی کوه های «العلم الاسود و العلم الابیض» را بازپس بگیرند، در محور نخست می توانند به پیشروی ها در جنوب غرب ادامه دهند و خود را به شهر راهبردی مارب برسانند که این مسئله به معنای آزادی سازی مناطق مهم و راهبردی از جمله پایگاه های «تداوین و صحن الجن» است.

به گفته این منبع میدانی، با پیشروی نیروهای یمنی در این محور، عناصر ائتلاف سعودی در جنوب استان الجوف از جمله پایگاه نظامی «الکنایس» و بخش های شمال غربی استان مارب (رغوان، مجزر و مدغل) قیچی خواهند شد.

وی افزود: با موفقیت رزمندگان در این محور، دهها منطقه شامل «آل ناجی، الصباری، مجزع، پایگاه ماس، صغیران، بحران، المدید، ضلفه، ابوسمره، ام الجنع و ...» به صورت دومیوار از اشغال خارج و شمال غرب استان مارب برای همیشه امن می شود؛ در حال حاضر فاصله رزمندگان یمنی از کوه العلم الابیض با شهر مارب حدود ۶۴ کیلومتر است.

از سویی دیگر، نیروهای یمنی در محور دوم می توانند عملیات را از کوه «العلم الابیض» به سمت محور جنوب پیش ببرند و با پاکسازی چند منطقه، جاده بین المللی مارب - العبر (صنعاء - حضرموت) را قطع و خود را به پالایشگاه و میدان نفتی «الصافر» در حومه شرقی شهر مارب برسانند؛ فاصله کوه العلم الابیض تا جاده و پالایشگاه حدود ۴۷ کیلومتر است.

به گفته منابع میدانی، رزمندگان در محور سوم نیز می توانند از حومه کوه های «العلم الاسود و العلم الابیض» به سمت مناطق جنوبی شرقی به پیشروی ها ادامه دهند و با آزادسازی کوه و پایگاه نظامی «الرویک» به ورودی جاده بین المللی «العبر - مارب» خواهند رسید.

اگر عملیات در این محور به نتیجه برسد، بخش شرقی استان مارب از اشغال خارج و ارتباط نیروهای ائتلاف سعودی در شهر مارب با استان حضرموت مسدود می شود؛ فاصله کوه العلم الابیض با پایگاه الرویک نیز حدود ۴۷ کیلومتر است.

اعلام الحربی

به گزارش مشرق، ائتلاف سعودی برای حفظ مناطق جنوبی استان الجوف و متوقف کردن پیشروی رزمندگان از این سه محور به سمت استان مارب، بیش از ۲۰ ایستگاه و پایگاه نظامی کوچک را از حدفاصل منطقه «الرویک» تا جنوب منطقه الحزم ایجاد کرده است.

ائتلاف سعودی همچنین شمار زیادی از عناصر تروریستی داعش و القاعده که پیشتر در مناطق مختلف سوریه جنگیده بودند و در شمال استان البیضاء حضور داشتند را به محور العلم و الریان در جنوب و مرکز استان الجوف انتقال داده تا از پیشروی نیروهای یمنی جلوگیری کند.

به گفته منابع میدانی، تروریست های داعش و القاعده در حالی به مناطق جنوبی و مرکزی استان الجوف انتقال داده شده اند که چند ماه قبل در جریان پاکسازی مناطق شمال غربی استان البیضاء به استان مارب و شرق استان البیضاء (بخش الصومعه) متواری شده بودند.

براساس اطلاعات به دست آمده، سعودی ها فرماندهی عملیات را در جبهه العلم در جنوب استان الجوف به «رائد سعود» از سرکرده های القاعده در شبه جزیره عرب و «سلمان میقان و عبدالله میقان» دو فرمانده شناخته شده گروهک تروریستی داعش سپرده است.

به گزارش مشرق، شکست های متوالی عناصر ائتلاف سعودی (نیروهای منصور هادی) و همکاری نکردن قبایل باعث شده ریاض برای حفظ مناطق جنوبی استان الجوف به عناصر گروهک های تروریستی القاعده و داعش متوسل و آنان را در این محور مهم و حساس مستقر کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    47 2
    ان شالله شاهد ازادی تمام یمن بعد ازاد سازی عراق و سوریه باشیم به زودی، صلوات
    • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      7 0
      مرگ بر وهابیت داعشی....
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      5 0
      سلام ما بر انصارالله یمن
  • IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    11 1
    چه بهتر شر داعش و بقیه همراه با دیگر مزدوران در این آوردگاه بین حق و باطل است برای همیشه کنده شود و مردم مسلمان عاصی به آرامشی برسند . یک مشت مزدور گشنه و تشنه خون مردم بی دفاع که نفس خود را با ریختن خون مسلمان ارضا میکنند و مانند عروسک های کوکی اینور و آنورشان میکنند تا دیگر از کار بیفتند . ارزش دیگری ندارند . چون اینان به هیچ مکتب و مرامی و انسانیتی معتقد نیستند و از سر بدبختی و دور افتادن و طرد شدن از جامعه سرنوشتشان به این محیط ها برای باززی در زمین بوالهوس ها که پول خرجشان میکنند . چون بغیر پول به چیز دیگری اعتقاد ندارند و فرقی نمیکند که با که و چگونه میجنگند . یک مشت مریض و سادیسمی که حتی به اطفال و زنان هم رحم نمیکنند . لعنت خدا به آنان و اربابانشان . بخواست و طبق وعده خدا این روند پیروزی ها ادامه خواهد یافت . چون مردم واقعی یمن با متجاوزگران در حال جنگ و نبرد هستند متجاوزانی که دوستی آنها با اسرائیل غاصب . جهانی و علنی شد . و این مزید بر پایفشاری و پایمردی ملی یمنی ها در اضمحلال و شکست عبرت آموز دشمنان خدا و یمن و پیروزی نهائی آنها خواهد شد . دعا میکنیم تا خداوند بر مقاومت و طاقت و قدرت برادران مجاهدمان در یمن بیافزاید تا انشاالله به اهداف خود زودتر با کمترین خسارت برسند . بامید خدا
  • محمد IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    23 0
    نصرت ازآن یاران حق است وازآن یاران شیطان جزخزلان وشکست بهره ای نخواهدبود.
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    0 15
    یک ماه پیش قرار بود مارب آزاد بشه، معلومه حسابی عقب نشستند و صدایش را در نمی آورید. این جنگ برنده نخواهد داشت و تا ابد ادامه دارد.
    • بهمن DE ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      19 0
      قربون شکل ماهت این جنگ تا ابد ادامه پیدا نخواهد کرد.شک نکن عربستان از لحاظ مالی ضعیف و از لحاظ نیرو هم ضعیفتر خواهد شد.
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      0 0
      قرار نیست که همه جزییات با آب و تاب. گزارش بشود ما وانصارلله قرار هست این پیروزیهای عظیم را بنا به دلایلی زیاد در جهان رسانه ای نکنیم واین به سود جبهه مقاومت است .انصارالله کاری برسر سعودی‌ها آورده که خارج از تصور است صبر نماییدودراینده تماشا کنید.
  • فرزند ایران IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    12 0
    انشالله پیروزی نهایی نیروهای یمنی را شاهد باشیم.
  • بهرام IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    13 0
    سلام. چرا پاکسازی دریا رو آغاز نمیکنند تا حصر تاحدودی بشکنند؟! این پرسش دائما ذهنم مشغول کرده
  • صادق کاشنده IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    0 0
    خدا قوت برادرهای با غیرت یمنی قطعا شما پیروز هستید .لعنت خدا بر ال سعود وامارات . وسهیونیست جهانی در رائس ان امریکا واسرئیل غاثب
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    0 0
    انشاالله کارسعودیها تمام است ارزش پیروزی رزمندگان انصارالله کمتر از پیروزی ایران درجنگ تحمیلی نیست .خداوند یار و یاور انصارلله.
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    1 0
    نصر من الله و فتح القریب
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    0 0
    نصر من الله و فتح القریب و بشر الصابرین ، احسنت به شیر مردان مسلمان یمنی احسنت به مردانی از جنس اویس قرنی ، ما تا اخر پشت شما هستیم بتازید بر کفر بتازید بر حرامیان شما که میتازید یک عده منافق داخلی ام میسوزن
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    0 0
    احسنت، الله اکبر ، لبیک یا حسین(ع)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس