آمریکا جنگنده اف۳۵ را برای فروش به امارات دستکاری می‌کند

خبرگزاری رویترز گزارش داد که آمریکا برای جلب رضایت رژیم صهیونیستی پیرامون فروش جنگنده اف۳۵ به امارات، این هواپیما را دستکاری می‌کند تا برای رادارهای اسرائیل قابل تشخیص باشد.

به گزارش مشرق،   خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه نوشت که آمریکا و امارات متحده عربی قصد دارند قرارداد اولیه فروش جنگنده اف۳۵ به ابوظبی را تا اوایل ماه دسامبر (اواخر آذرماه) آماده کنند و واشنگتن در حال بررسی ساختاری است که مخالفت رژیم صهیونیستی را به دنبال نداشته باشد.

در حالی که به گفته رویترز برخی منابع گفته‌اند قرارداد اولیه قرار است دوم دسامبر همزمان با روز ملی امارات رونمایی شود، آمریکا در همه فروش‌های تسلیحاتی خود با کشورهای منطقه غرب آسیا، برتری نظامی رژیم صهیونیستی را در نظر می‌گیرد.

به گزارش رویترز به نقل از دو منبع آگاه،  واشنگتن در حال بررسی راه‌هایی است که جنگنده اف۳۵ ساخت شرکت لاکهید مارتین را برای سامانه‌های راداری رژیم صهیونیستی قابل تشخیص کند، اما مشخص نیست که این کار قرار است با تغییر ساختار این جنگنده صورت گیرد یا با تقویت سیستم راداری تل‌آویو.

منابع آگاه از مذاکرات جاری گفتند که یکی از گزینه‌ها تقویت سامانه‌های راداری رژیم صهیونیستی برای فایق آمدن بر ویژگی رادارگریزی این جنگنده‌ها است. کارشناسان دفاعی نیز گفته‌اند که جنگنده‌های فروشی به امارات می‌شود به گونه ساخته شوند که در هماوردی با جنگنده‌های مشابه اسرائیلی در منطقه قدرت کمتری داشته باشند.

امارات همواره خواستار دستیابی به جنگنده‌های رادار گریز اف ۳۵ آمریکایی و پهپادهایی شبیه به پهپادهای رژیم صهیونیستی بوده است، اما به رغم عادی‌سازی روابط میان ابوظبی و تل‌آویو، رژیم صهیونیستی همچنان با فروش این جنگنده‌ها به امارات مخالفت می‌کند.

اختلاف در همین شروع راه توافق عادی‌سازی روابط بین امارات و اسرائیل نشان دهنده عدم ثبات این رابطه است و اصرار رژیم صهیونیستی بر عدم دستیابی امارات به تسلیحات پیشرفته نشان از تمایل آنها به یکجانبه‌گرایی در توافق دارد.

البته این سیاست رژیم صهیونیستی تنها در توافق با ابوظبی نیست و در توافق‌های پیشین با تشکیلات خودگردان فلسطین، اردن و مصر نیز گرفتن امتیاز یکطرفه از جانب آنها و عدم پایبندی به تعهداتشان کاملا مشهود بوده است. به طور مثال نقض قوانین بین‌المللی و توافق «اسلو» با اقدام صهیونیست‌ها در راستای الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی به وضوح قابل درک است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    11 1
    چقدر باید نوکر باشی تا این جنگنده رو بخری اونم دستکاری شده شو به نفع اسرائیل
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    4 2
    جنگده نسل پنجمی با برد عملیاتی 800 کیلومتر، با نصف قیمت این اف 18 سوپر هورنت به عنوان بهترین هواپیمای نسل چهارمی بخرید، 5 هزار کیلومتر و 10 تن مهمات حمل می کنه، نگهداری ارزون تر و زمان عملیاتی شدن کمی هم داره، سلاح های فانتزی فقط گرون هستند
    • منوچهر IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
      0 3
      اقا سلام شعاع عملیاتی اف 35 1100 کیلومتره اف 18 سوپر هورنت شعاع عملیاتیش عین همی اف 35 فرقی نداره
  • IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    3 1
    اینا چون میدونن هیچی نیستن ،میخوان برتری شون حفظ شه تو همه جنگاشونم جیره خوراشون پشتشون بودن و اینام عوضش براشون مخبری و جاسوسی میکنن از دنیا و با پول مردم بدبخت دنیا ک با حقه ازشون میگیرین نظر جیزه خوراشونو جلب میکنن تا مواظبشون باشن اگه ک یکم فقط یکم درست بودن این همه دشمن تو دنیا نداشتن ،بعد نابودی آلمان نفس راحتی کشیدن و میخوان دنیا رو کاملا به ... بکشن.
  • SE ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    3 0
    درست همین کاررا با اواکس های خریداری شده عربستان کرده اند.......بدلیل مخالفت کشورک نژادپرستان جهود صهونیست که به مزدم خاورمیانه به چشم برده ونوکرقوم یهود نگاه می کنند...........البته این را بارها علنا هم ابرازکرده اند
  • بنده خدا GB ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    2 0
    باید قوی باشی تا حرفت خریدار داشته باشه. وقتی رژیم صهیونیستی میبینه طرف مقابل قرارداد هیچ اهرم فشاری نداره به هر سازی که دلش می خواد میرقصه
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    3 0
    این رو میگن که اگه یک روزی زدیمشون ادعا کنن این اف 35 اماراتی ها ضعیف شده بود. و مال خودمون قوی شده است
  • ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    3 0
    باید یک سایت قدرتمند موشکی فقط برای نابودی امارات تو کویر ایران ساخت
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
      2 0
      آخه امارات چی هست که سایت موشکی بخواد؟ انصارالله یه دور پهپادی تو آسمون امارات زد و فیلمش در اومد، کل بورس امارات سقوط کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس