کد خبر 1123432
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
نتانیاهو

جامعه رژیم صهیونیستی با توسعه شیوع کرونا و اعلام دومین قرنطینه عمومی در این رژیم به‌شدت به اقدامات نتانیاهو بدبین شده و حالا به‌نظر می‌رسد شمارش معکوس برای پایین کشیدن او از قدرت را آغاز کرده است.

به گزارش مشرق، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم‌اکنون 11 سال است که در این پست قرار دارد. اما او در شرایطی پنج سال اخیر حضور خود در رأس قدرت را طی کرده که با وجود چهار پرونده فساد در دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی در آستانه محاکمه قرار گرفته است، اما هر بار با رکبی جدید از دادگاهی و اتهامات وارده گریخته است.

بیشتر بخوانید:

ابتلا به کرونا در سرزمین‌های اشغالی رکورد زد

آبروریزی نتانیاهو بخاطر چند تکه لباس کثیف

پرونده‌های چهارگانه قضایی

پس از انتخابات سال 2015 رژیم صهیونیستی بود که زمزمه‌های فساد نتانیاهو و خانواده‌اش در رژیم صهیونیستی در رسانه‌ها و فضای مجازی شنیده شد. گفته‌های اولیه حکایت از زدوبندهای نتانیاهو و اعضای خانواده‌اش در جریان انتخابات 2015 داشت اما به‌مرور با گذشت زمان و انتشار برخی داده‌های جدید از سوی افراد جدید کار جدی‌تر دنبال شد تا جایی که پس از گذشت کمتر از دو سال در سال 2017 برای نتانیاهو، همسر و پسرش چهار پرونده قضایی تشکیل شد. این پرونده‌ها که پرونده‌های 1000 تا 4000 نامیده شده‌اند، شامل اتهام زدوبند تبلیغات انتخاباتی، دریافت رشوه از اتباع خارجی، استفاده شخصی از امکانات دولتی و بهره‌برداری شخصی از توافقنامه‌های اقتصادی بزرگ می‌شوند.

سال 2019 نتانیاهو برای ارائه توضیح به دادگاه احضار شد و مجبور شد به دادگاه برود پس از آن تیمی متشکل از 10 وکیل در حال پی‌گیری اتهامات واردشده به وی هستند.

اما این روزها سؤال صهیونیست‌های ساکن فلسطین اشغالی از دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی این است؛ تا کی قرار است این پرونده‌ها راکد بمانند و کش پیدا کنند و نتانیاهو فرصت جولان دادن در کارزارهای داخلی و بین‌المللی را خواهد داشت؟ این امر یکی از خواسته‌های معترضانی است که 3 ماه است مقابل خانه نتانیاهو و مقر نخست وزیر دست به تظاهرات و اعتراض می‌زنند.

افزایش نگاه منفی به توافق امارات و بحرین

با وجود آنکه نظرسنجی‌های منتشرشده در رژیم صهیونیستی از این حکایت دارند که اکثریت صهیونیست‌های ساکن فلسطین اشغالی از به وجود آمدن توافقنامه عادی‌سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی و بحرین رضایت دارند و این اقدام را به الحاق کرانه باختری ترجیح می‌دهند، اما هر روز بر تعداد کسانی که این اقدام نتانیاهو را سرپوشی برای مخفی نگاه داشتن فساد او و خانواده‌اش می‌دانند در حال افزایش است.

در مقاله‌ای که زهافا گالئون تحلیلگر روزنامه عبری هاآرتص منتشر کرد نویسنده مدعی است نتانیاهو هر کاری انجام می‌دهد تا چند صباحی بیشتر در رأس قدرت باقی بماند. نگارنده این مقاله می‌گوید نتانیاهو در حالی به واشنگتن رفت و توافق عادی‌سازی را امضا کرد که داخل سرزمین‌های اشغالی صهیونیست‌ها بدون حضور او به‌عنوان نخست وزیر با کرونا دست و پنجه نرم می‌کردند و زمانی که به فلسطین اشغالی بازگشت حکم قرنطینه کامل را صادر کرد.

او می‌گوید: هنوز تبعات برآمده از قرنطینه اول از بین نرفته و آمار بیکاری با افزایش چشمگیر به آمار بیکاری کشورهای جهان سوم رسیده است اما او در واشنگتن قدم می‌زند تا چند صباحی بیشتر در قدرت باقی بماند.

پرونده‌ای احتمالاً جدید برای نتانیاهو

طی روزهای گذشته رسانه‌های رژیم صهیونیستی و در رأس آنها روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» از وجود بندی مخفی در توافقنامه عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با امارات متحده عربی خبر داده‌اند که به‌نظر می‌رسد نه‌تنها می‌تواند بحران جدید نتانیاهو باشد بلکه حتی ظرفیت تبدیل شدن به پرونده‌ای جدید را برای او دارد.

براساس این بند واگذاری هواپیمای اف35 توسط آمریکا به امارات متحده عربی شرط امارات برای امضای توافقنامه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بوده است. این‌که آیا آمریکایی‌ها در نهایت این بند را اجرای می‌کنند و اف35 را به اماراتی می‌دهند موضوعی است که می‌تواند در جای خود مورد بررسی قرار گیرد، اما اینکه این بند از رسانه‌های صهیونیستی مخفی مانده است و نتانیاهو آن را به اطلاع محافل امنیتی ــ نظامی رژیم صهیونیستی نرسانده است خود موضوعی است که برای نتانیاهو دردسرهایی جدید را فراهم کرده است.

مسئله‌ای که براساس این بند برای نتانیاهو به وجود آمده است، از نگاه محافل امنیتی ــ نظامی رژیم صهیونیستی برتری نظامی رژیم صهیونیستی و امنیت آنها را به خطر خواهد انداخت و نمی تواند با استناد به توافقنامه استراتژیک نظامی بین رژیم صهیونیستی و ایالات متحده از سوی صهیونیست ها مورد خدشه قرار گیرد چرا که نتانیاهو از آن مطلع بوده، براساس اطلاع کامل اقدام به امضای توافقنامه عادی سازی روابط کرده است.

تنزل جایگاه نتانیاهو و ادامه دست و پازدن برای باقی  ماندن در قدرت

نتانیاهو که تمامی این اقدامات را برای ماندن در رأس قدرت انجام داده هر روز بیش از گذشته از سوی رسانه های رژیم صهیونیستی و محافل مخالف داخلی مورد اعتراض و انتقاد قرار می گیرد و جایگاه او که تصور می شد با این اقدامات در نظرسنجی ها ارتقاء یابد در حال تنزل است.

حال باید دید متخصص فرار از قانون تا چه اندازه می تواند از رسیدگی دستگاه قضایی  به پرونده هایش فرار کند و معترضان تا کجا می توانند او را تحت فشار قرار دهند. آنچه مسلم است این است که او برای ادامه مسیر سیاسی اش دست به اقدامات جدیدتری برای ماندن در قدرت خواهد زد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    1 4
    اره دیگه باید همتون کم کم شناکردن بالای 500 کیلومتر رو تمرین کنید وای وای وای چه کوسه ها و کروکودلها و تمساحهایی در انتظارتون نتیجه یهودیت صهیون نجس....
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    0 0
    ظاهرا قطری ها با زرنگی دارن خودشون رو بیگناه جلوه میدن تاوان حمایت های مالی از داعش همین بوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس