کد خبر 112100
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۱

در بیانیه ستاد بزرگداشت ننه علی و مادران شهدا آمده است: بر خلاف ادعای مدیر بهشت زهرا (س) هیچگونه سندی مبنی بر « وصیت ننه علی » در خصوص اجازه تخریب آلونک وجود ندارد و رضایت‌ خانواده ننه علی نیز بعد از تخریب آلونک صورت گرفته است.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، ستاد بزرگداشت «ننه علی» و مادران شهدا با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن تخریب کلبه این مادر شهید که نمونه‌ای از یک سند بی‌بدیل دفاع مقدس است، با روشن کردن نکات تازه‌ای از این ماجرا از مسئولان قضایی خواستار رسیدگی به این مسئله شدند. در متن این بیانیه آمده است:

در نخستین واکنش‌های اعتراضی اهالی فرهنگ و رسانه و دلسوزان حوزه پُر برکت « ایثار و شهادت » به حرکت ضد ارزشی و ویرانگرانه « آلونک ننه علی »، مدیریت سازمان بهشت زهرا (س) در پاسخ به افکار عمومی و معترضان این اقدام نامعقول و عمل مخربانه که احساسات عمومی به ویژه خانواده‌های معظم و معزز شهدا را به شدت جریحه‌دار کرده بود، تخریب آن نماد برجسته و یادگار ماندگار « ننه علی » را « وصیت شخصی » آن مرحومه و خواست خانواده گرامی و محترم آن فقیده سعیده عنوان و برای اثبات ادعای خود، تصویر رضایت نامه‌ای را برای رسانه‌ها ارسال کرد که لازم است در خصوص چگونگی و « زمان اخذ رضایت نامه » مورد نظر، حقایقی به اطلاع افکار عمومی برسد.

از آن جهت که دانستن حقایق در این خصوص حق طبیعی و مسلّم مردم است، به دو حقیقت تلخ اشاره می‌کنیم آیا معلوم شود تخریب شتابزده و بسیار نسنجیده آن نماد تأثیرگذار و یادگار ماندگار، خواست « ننه علی» و خانواده محترم و داغدار آن مادر آسمانی بود که در « آلونک » محقر و زمینی خود سال‌ها در جوار مقابر متبرک شهدا زیسته و با ارواح طیبه آن کبوتران خونین بال حریم حرم حضرت دوست انسی مداوم داشت یا خواست نامعقول مدیریت بهشت زهرا (س) بوده است که عطش تندش برای تخریب یکی از بشکوه‌ترین نمادهای ایثار و مقاومت در گلزار شهدای اُمُ القُرای جهان اسلام را بُروز داد ؟!!  

اولین حقیقت تلخ که بر خلاف ادعای مدیر بهشت زهرا (س) صحت ندارد، این است که هیچگونه سندی مبنی بر « وصیت ننه علی » در خصوص اجازه تخریب آلونک وجود ندارد و دروغ محض است، مضاف بر آنکه طی رخدادی تأسفبار پیکر پاک « ننه علی » بدون هیچ عذر موجهی در غسالخانه معطل شده و اجازه تکفین پیدا نکرده تا دستور ویرانی یادگار ماندگارش توسط مدیریت بهشت زهرا (س) عملیاتی و اجرایی شود و بیخ و بن آلونک ننه علی از زمین کنده شود و سپس تکفین و اجازه تدفین صادر شده است.

 توجیه آن رفتار غیر شرعی و ضد ارزشی نیز این بوده که تا آلونک « تخریب » نشود، امکان کندن مزار وجود ندارد و نمی‌توان پیکر پاک مادر مهربان شهدا را به خاک سپرد!!!

در کذب بودن این ادعا همین بس که مزار فعلی ننه علی، مزار آماده‌ای بوده که در اوان سکونت آن شیرزن مومنه حافظ قرآن در جوار مزار فرزند شهیدش، قرار بوده پذیرای بدن مطهر شهیدی دیگر بشود ولی در اثر بیقراری فراوان و التماس‌های « ننه علی » که مرا از فرزندم جدا نکنید و این مزار را به من بدهید که در کنار پسر شهیدم دفن شوم، مدیریت وقت بهشت زهرا (س) با هماهنگی مدیریت وقت بنیاد شهید و امور ایثارگران آن مزار را به بانو « ننه فتح اللهی مرشت - ننه علی » واگذار می‌کند. یعنی فقط باید سنگ لحدی را که بر روی مزار بوده بر می‌داشتند و پیکر پاک ننه علی به خاک سپرده می‌شد. به همین سادگی و به همین آسودگی!!

دومین حقیقت تلخ در این ماجرا آنست که « رضایت نامه » منتشره در رسانه‌ها، براساس مستندات و قرائن موجود پس از تخریب « آلونک ننه علی » اخذ شده که بعداً حق اعتراض و شکایت خانواده محترم و داغدار « ننه علی » از آنان سلب شود و نتوانند علیه این جنایت آشکار اقدام قانونی را دنبال کنند.

اینکه اخذ رضایت نامه پس از تخریب چه معنایی دارد و چگونه قابل تفهیم است، معمایی شگفت‌انگیز و بی‌نظیر به نظر می‌رسد که حل آن تنها از مدیریت بهشت زهرا (س) بر می‌آید که دقیقاً خلاف تأکیدات مصرانه مسعود زریبافان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مبنی بر حفظ و نگهداری آلونک ننه علی در قطعه 24 گلزار شهدای بهشت زهرا (س) رفتار کرده و به رغم آنکه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید می‌کند « کسی به اینجا دست نزند و خرابش نکند » که سند این ماجرا مستند تصویری 33 ثانیه‌ای است که در سایت خبرگزاری حیات منتشر شده و در عین کوتاهی، بسیار گویا و غیر قابل انکار است، اما در همراهی با عاملان تخریب نمادی که حفظ و نگهداشت آن صراحتاً مورد تأکید قرار گرفته بود، کوتاهی نمی‌کند و سنگ تمام می‌گذارد و از وظیفه قانونی خود عدول ورزیده و سفارش مؤکدانه زریبافان را با اهمال کاری و قصوری غیر قابل دفاع نادیده می‌گیرد !!!

بنابراین، ادعای کذب مدیریت بهشت زهرا (س) مبنی بر اینکه تخریب «آلونک ننه علی» وصیت شخصی مادر مهربان شهدا و خواست خانواده محترم و معزز آن فقیده سعیده بوده و با رضایتمندی آنان صورت گرفته، همانقدر باورپذیر به نظر می‌رسد که ادعا شود شب سرشار از روشنی و آفتاب تابنده است!!!

بر همین اساس از مراجع محترم و ذیصلاح قضایی درخواست داریم ضمن بررسی صحت ادعاهای مطرح شده و در صورت اثبات کذب بودن آنها مطابق قانون با متخلفان برخورد قانونی لازم صورت گیرد تا از دست‌اندازی به موارد مشابه دیگر تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در آتیه جلوگیری شود، انشاءا...

ستاد تکریم و بزرگداشت ننه علی و مادران شهدا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
    0 0
    اقا اینا کلا شورشو در اوردن این چه وضعیه اینکه محل زندگی یه نماد ایستدگی اونم که فیلتر کردن لینک های معرفی شهدای یگان صابرین باید از این بی مسئولیتی ها به کی شکایت ببریم؟
  • majid ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
    0 0
    بشینید تا قانون براتون پیگیری کنه!!
  • یک ایرانی ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
    0 0
    مثل اینکه مدیریت محترم بهشت زهرا(س) تازه به ایران آمده و بی اطلاع از جنگ و دفاع مقدس و واجب بودن حفظ آثار و ارزشهای مربوط به دفاع مقدس هستند.
  • وحیدجمالی ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
    0 0
    خدایا تاکی بی احترامی به خانوادهای شهدا!!!!خدایا تاکی بی لیاقتی بعضی ازخواص!!!!!!خدایا فرج آقاامام زمان و برسان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس