می‌گویند شهرداری تهران باز هم در تخریب آثار شهدا از بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس پیشی گرفت. این روزها خیلی چیزها گفته می‌شود، سرداران دیروز را عشق است...

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق ، «ننه علی»  ، مادرشهیدی که حدود دو دهه  در بهشت زهرای تهران ، در کنار مزار فرزند شهیدش زندگی کرده بود ، در اواخر سال 1390 به فرزند شهیدش پیوست. هنوز ساعاتی از انتشار خبر وفات ننه علی نگذشته بود که خبری حیرت انگیز در رسانه ها منتشر شد. کلبه محل زندگی ننه علی که سه دهه بر فراز مزار فرزندش قرار داشت و به صورت نمادی شناخته شده در بهشت زهرای تهران درآمده بود ، به دستور «اکبر توکلی» رییس سازمان بهشت زهرا ، در عرض کمتر از یک ساعت منهدم گردید و تمامی آثار آن به کلی از میان رفت. این درحالی بود که هنوز آیین تغسیل ننه علی جریان داشت.

سازمان بهشت زهرا در واکنش به اعتراض رسانه ها و افکار عمومی نسبت به این «عملیات انهدام» ، با انتشار رضایت نامه ای عجیب و نامتعارف از بعضی منسوبین ننه علی ، وعده داد که تا پیش از مراسم اربعین این اسطوره ی صبر و ایثار ، یادمانی مطابق با شان ایشان!!! بر فراز مزارش ساخته خواهد شد.

امروز با گذشت چندین روز از اربعین وفات ننه علی ، نه تنها سازمان بهشت زهرا هیچ اقدامی در راستای احیای کلبه  احزان ننه علی به انجام نرساند و هیچ پاسخی به معترضان و رسانه ها ارائه ننمود ، بلکه هیچ نشانه ای از بنای یادبودِ وعده داده شده مشاهده نمی شود.

در همین رابطه ، مستند ساز متعهد کشورمان ، «سهیل کریمی» ، سازنده آثاری چون «شکست هیمنه» و «زخم پیوار» و رییس «کانون مستندسازان جهادی» ، یادداشتی را به گروه جهاد و مقاومت مشرق ، ارسال نمود که با هم می خوانیم.

سرداران دیروز را عشق است...

می‌گویند محمد باقر قالیباف وقتی با این سؤال خبرنگاری مواجه شد که؛ گفته می شود اخیرا توسط شما ۲.۵ تا ۳ میلیارد تومان سکه و طلا خریداری شده و این امر خلاف است، پاسخ داد: این سؤوال شما کاملا تعجب برانگیز است چرا که خرید و فروش طلا در کشور رایج و امری عادی است.

می‌گویند بر پایه‌ تفاهم نامه‌ای که در سال ۸۹ میان لاریجانی رئیس مجلس و قالیباف شهردار تهران منعقد شده، قرار است اجرای طرح فضای توسعه‌ای مجلس بر اساس طرح جامع بهارستان ‪جهت احداث منازل سازمانی و دیگر مراکز ارائه‌ خدمات به نماینده‌گان مجلس،‬ با مدیریت شهرداری انجام شود. این گفته‌ها حاکی است که این پروژه با هزینه ۴۰۰ میلیارد تومان و طی دو سال اجرایی خواهد شد.

می‌گویند ۱۰۰ خبرنگار در نامه‌ای به قالی‌باف خواستار نجات خانه‌ی دایی‌جان ناپلئون شدند.

می‌گویند شهردار فعلی تهران بیش از پنجاه میلیارد تومان صرف بازسازی ناقص برج آزادی (شه‌یاد) به عنوان نماد پایتخت کرد‪.‬

می‌گویند وهابیت نوین، آن زمان که توسعه‌ حرم نبوی را آغاز کرد، کوچه‌ بنی‌هاشم، خانه‌ امام سجاد علیه‌السلام و منزل امام صادق علیه‌السلام را به بهانه‌ همین توسعه، ویران و محو کرد.

می‌گویند سلفیون و نواصب، آن‌گاه که نسبت به تخریب ‫بیت الاحزان،خانه‌ای كه حضرت زهرا عليها السلام در آن‌جا در سوگ پدرش می‌گريست‬، اقدام کردند، مسأله‌ شرک و بت پرستی را پیش کشیده، باقی مانده‌ ابنیه‌ مقدسه و زیارت آن را، مصداق این شرک دانستند.

می‌گویند اهل سقیفه، موقعی که میراث پیامبر و باغ فدک فاطمی را غصب نمودند، مدعی حدیث جعلی‌ای شدند که «النبی لایورث» یعنی پیامبر ارث باقی نمی‌گذارد! و غاصبان آن روز، هیچ مدرک مستدلی برای کرده‌ی خود نیاوردند و هنوز هم نیاوردند.

می‌گویند وقتی عوامل بلده‌چی تهران کلبه‌ آسمانی «ننه علی» را در سر مزار فرزند شهیدش تخریب کردند، خیلی‌ها لال شده بودند که گویی صم بكم عمی فهم لايعقلون...

می‌گویند اعوان و انصار شهرداری تهران و سازمان بهشت زهرا، وقتی اقدام به تخریب و امحاء بیت الاحزان «ننه علی» کردند، وصیت آن مادر بزرگ‌وار را بهانه‌ خود قرار دادند ولی هیچ‌گاه این وصیت نانوشته را به مرئا و منظر عموم نرساندند.

می‌گویند پس از تخریب خانه‌ عرشی «ننه علی» در بهشت زهرا، مسؤلان مربوطه رضایت خانه‌واده‌ آن مادر رنج‌کشیده را دلیل این تخریب عنوان کردند.

می‌گویند خانه‌واده‌ اعلام شده در اطلاعیه‌ شهرداری تهران و سازمان بهشت زهرا، نوه و داماد «ننه علی» بوده‌اند که تنها رضایت داده بودند عوامل شهرداری اقدام به گشودن در کلبه‌ و ورود به آن  نمایند.

می‌گویند شهرداری تهران باز هم در تخریب آثار شهدا از بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس پیشی گرفت.

این روزها خیلی چیزها گفته می‌شود، سرداران دیروز را عشق است...





کلبه احزان ننه علی که حدود سه دهه از شاخص ترین نمادهای بهشت زهرا به شمار می رفت


ننه علی درون کلبه احزانش





نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رضا ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
    0 0
    بايد يه برخورد سخت با رييس بهشت زهرا (س) بشه . وقتي شل برخورد ميكنيد ميشه همين .
  • علی ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
    0 0
    وقتی تمام انقلاب رو صادر کنیم و هیچی برای خودمون نگذاریم همین میشه. از صدا و سیما گرفته تا این سازمان بهشت زهرا. کدومشون تداوم انقلاب براشون اهمیت داره؟ پیرزنی که همه زندگی اش را بر سر مزار فرزند شهیدش آب شده آیا بهترین نماد و بهترین شعر و شعار انقلاب نیست؟ که با حفظ بیت الاحزان او این نماد را به رخ آیندگان و نسلهای بعدی بکشند. اما متاسفانه مدیران را چه به انقلاب؟ مدیران را پرستیژ عشق است
  • عبداللهی ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
    0 0
    اگه قولش درست باشه ویادمان بسازند که خوبه اما بهتر بود خودِ این خانه در کناریادمان حفظ می شد. این عشق افسانه ای به فرزند است که در هیچ کجای دنیا شنیده یا دیده نشده است.باید با مسئولین ومسببین این کار گوشمالی دادتا با آثار شهدا اینگونه غیرمسئولانه برخوردنکنند غافل از اینکه هرچه داریم به برکت خون همین شهداست که چنین مادران آنهارا در دامان پاکشان پرورش دادند.خدا رحمتشان نماید وما را نیز.
  • کویری ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
    0 0
    این موضوعاتی که شما مطرح کردید به نظر میرسد منطقی نیست.البته احترام به شهیدوخانواده شهدا از وظایف دینی وشرعی است.اما ان مادر بزرگوار که به قول شما دو دهه در کنار قبر فرزند شجاع ودلیر شهیدش کلبه ای داشته ایا میدانسته که این عمل مرد بسند اسلام هست یا نه؟شاید بنده نیز مورد عتاب وخطاب قرار بگیرم که شما نیز از گروه شهرداریها هستید ولی عقلاومنطقا ایا اینکار درست هست یا نه اگر درست هست چرا سایر مادران شهدا نکردند واگر نه این همه سروصدا ودادوفریاد برای جه؟بهتر است اعتراضی هم اگر داریم خدا را درنظر بیگیریم...اما در مورد اقای قالیباف حرف بسیار است ..کلا ایشان در خرج کردن از بیت المال ید طولایی دارند ...موفق باشید
  • ایزدی ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
    0 1
    سخنان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد آلونک ننه علی در زمان بازدید از این مکان در لینک http://hayat.ir/?a=attach.id&id=76852

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس