کد خبر 2931
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۸

سرپرست صندوق بازنشستگي کشورگفت: يکهزار ميليارد تومان مطالبات بازنشستگان مربوط به تفاوت پاداش سال 79، تا پايان شهريور ماه امسال به همراه حقوق ماهيانه به حساب بازنشستگان واريز مي شود.

به گزارش خبرنگار سرويس جامعه مشرق، ايراندخت عطاريان در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بر اساس مصوبه هيئت وزيران، سهام شرکتهاي پتروشيمي جم، سنگ آهن مرکزي و آب و برق کيش براي پرداخت مطالبات بازنشستگان تعيين شده و تا کنون کار مالکيت سهام پتروشيمي جم انجام شده و ما منتظر واگذاري بقيه سهامها هستيم.

وي با اعلام اينکه منتظر تعيين تکليف 440 ميليارد تومان بابت تعلق سهام به صندوق بازنشستگي هستيم، اظهار داشت: به بازنشستگان قول داديم مطالبات هزار ميليارد توماني آنها تا پايان شهريور ماه پرداخت شود. مسئوليت رفع مشکلات پرداخت سهام با صندوق است و ما تا کنون اقدامات لازم را در اين زمينه براي صندوق انجام داده ايم و به طور قطع مي توانيم اعلام کنيم که اين ميزان مطالبات با حقوق شهريور ماه پرداخت مي شود.

وي تاکيد کرد: اين پرداختها بر اساس مصوبه هيئت وزيران به صورت نقدي با فروش سهام اين شرکتها انجام مي شود.

سرپرست صندوق بازنشستگي کشور درباره شايعاتي مبني بر ابلاغ حکم مديرعامل جديد صندوق بازنشستگي کشور به وي اظهار بي اطلاعي کرد.

ايراندخت عطاريان در ادامه در پاسخ به ميزان مطالبات صندوق بازنشستگي کشور از دولت اظهار داشت: يکي از مطالبات صندوق از دولت مربوط به اجراي قانون خدمات کشوري است که شامل دو هزار ميليارد تومان مي شود. پرداخت اين ميزان بدهي در قانون بودجه سال 89 ديده شده و تمهيدات لازم براي پرداخت مطالبات بازنشستگان از مهرماه 86 تا سال 87 نيز پيش بيني شده است.

وي با اعلام اينکه منتظر هستيم دولت اين دو هزار ميليارد تومان را در اختيار صندوق قرار دهد اضافه کرد: در هر ماه تفاوتي بين ميزان کسوري که از مشترکان خود مي گيريم و مبالغي که از دولت دريافت مي کنيم وجود دارد که دولت متعهد است در ادامه اجراي ماده 100 قانون خدمات کشوري آن را اجرا کند اما تا امروز دولت نسبت به تامين آن اقدام لازم را انجام نداده است.

عطاريان اضافه کرد: ماهانه بيش از 580 ميليارد تومان بابت حقوق به بازنشستگان پرداخت مي شود.

سرپرست صندوق بازنشستگي کشور با اشاره به اينکه مابه تفاوت افزايش 6 درصدي حقوق فروردين و ارديبهشت ماه بازنشستگان خرداد ماه پرداخت شد، گفت: کل مطالبات بازنشستگان سه هزار ميليارد تومان است که هزار ميليارد تومان به صورت نقدي بابت تفاوت پاداش سال 79 است و دو هزار ميليارد تومان نيز بابت اجراي قانون خدمات کشوري است که پرداخت اين دو به صورت منفک انجام مي شود.

وي با اشاره استفاده بازنشستگان از سفر کارت در مسافرتهاي تابستان امسال تاکيد کرد: سفرکارت يک کارت الکترونيکي بانکي است و در حال حاضر بازنشستگان در صورت استفاده از اين کارت در صورت واريز نشدن وجوه نقد دولت، مي توانند با شارژ اين کارتها از خدمات هتلها استفاده کنند که حداکثر 40 درصد تخفيف در هتلها و مهمانسراها را شامل مي شود.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس