کد خبر 1120487
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
تصمیم گیری برای تولید تخم مرغ توسط 4 نهاد دولتی

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: براین اساس نهادهای تصمیم ساز باید مشکلات فعلی در تولید تخم مرغ را حل کنند.

به گزارش مشرق، مهدی معصومی اصفهانی در مورد دلایل افزایش قیمت تخم مرغ گفت: صنعت مرغداری صنعت پیچیده ای نیست و تولید در این صنعت طی فرآیند بسیار ساده ای انجام می شود، بطوری که اگر مواد اولیه یا همان دان تامین شود، تولید مرغ و تخم مرغ نیز انجام می شود و اگر دان نباشد تولیدی نخواهد بود. 

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه دان ماده اولیه مورد نیاز صنعت مرغداری به عنوان خوراک طیور است، افزود: این در حالی است که وزارت جهاد کشاورزی بدون اخذ نظر از مرغدار در مورد میزان تولید تخم مرغ در کشور تصمیم گیری می کند و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز اجازه ورود غلات را صادر می کند. 

وی بیان داشت: بانک مرکزی نیز ارز مورد نیاز واردات غلات را به واردکننده  می دهد و در نهایت نیز وزارت صمت در مورد قیمت عرضه تخم مرغ تصمیم گیری می کند. 

بیشتر بخوانید

بازگشت قیمت تخم مرغ به ۱۴۵۰۰ تومان تا ۲ روز آینده

این تولید کننده تخم مرغ اظهار داشت: تمام این تصمیمات برای تولید تخم مرغی که توسط بخش خصوصی انجام می شود بوسیله بخش دولتی اتخاذ می شود و بخش خصوصی و به عبارتی تولید کننده مرغ یا تخم مرغ در هیچ کدام از این تصمیم سازی ها شریک نیست. 

وی با تاکید بر اینکه صنعت مرغداری نه پیچیدگی دارد، نه رانت و نه مافیا بیان داشت: اگر مواد تامین شود تولید هست، اگر مواد اولیه کم شود تولید نیز کم می شود و اگر مواد اولیه نباشد تولید نیز متوقف می شود. 

معصومی اصفهانی بیان داشت: بخش خصوصی نمی داند چرا قیمت ارز افزایش می یابد و مشکلات تامین نهاده ها به چه دلیل است ، بنابراین بهتر است بخش دولتی خودش مشکلات را حل کند و نهاده های مورد نیاز صنعت مرغداری را تامین کند. 

وی با اشاره به فرمول تعیین قیمت تخم مرغ بیان داشت: با ضرب قیمت هر کیلو دان در عدد دو و نیم قیمت هر کیلو تخم مرغ بدست می آید بنابراین در حال حاضر با توجه به قیمت دان قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغ قیمت 15 هزار تومان و هر شانه تخم مرغ 30 هزار تومان است. 

این تولید کننده اظهار داشت: البته با توجه به هزینه حمل و نقل و سود عرضه کننده قیمت برای مصرف کننده با قیمت مذکور متفاوت خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    0 0
    آقا از ترکیه وارد کنید . با این نرخ ارز باز هم پایینتر از ایران در میاد. فقط یاد گرفتن چند تا عدد رو ضرب و تقسیم می کنن به یه عدد می رسن می گن ببینید هان قیمتش این در میاد.
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    0 0
    درسته نهادهای دولتی خوب بلدن تخم بذارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس