کد خبر 1120222
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی جهت نوشت: در کشور الجزائر یک جوان تصمیم میگیرد کار عجیب و خطرناکی را انجام بدهد و تمام مراحل کار را با یک دوربین ضبط می‌کند.

این جوان در بین همشهریان سنی مذهب که در بین آنها حتی افراد متمایل به داعش و همچنین سنی مذهب هایی که گرایش داعشی ندارند اما پایبندی مذهبی قوی دارند برخورد می‌کند.

این جوان نزد همشهریان سنی مذهب، خودش را یک جوان شیعه نشان می‌دهد که بدنبال مکانی برای انجام فریضه نماز است و از مردم سوال می‌کند که من یک شیعه هستم و میخواهم نمازم را بخوانم و درخواست مکانی برای نماز خواندن می‌کند.

سپس در ایام همایش جهانی اربعین در بین زائرین و موکب ها خودش را یک جوان سنی مذهب معرفی می‌کند و درخواست مکانی برای نماز خواندن خود می‌کند.

به دور از هرگونه تعصب، نوع رفتار مردم و نوع برخورد و نوع گفتار هر دو را مقایسه کنید.

برخورد و گفتار افراد سنی مذهب با یک جوان شیعه که فقط بدنبال مکانی برای ادای فریضه واجب نماز است و نوع برخورد و رفتار و گفتار افراد شیعه با یک جوان سنی که بدنبال مکانی برای ادای فریضه واجب نماز است، هردو رفتار بسیار دیدنی و حیرت انگیز است.

نکته اشتراکات این دو جمعیت: خدا، پیامبر، دین و قبله.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
    54 0
    ای کاش زیر نویس فارسی میزدید
    • IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
      1 0
      من که اصلا متوجه نشدم چی گفتن
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
    41 7
    ناراحت نشین اما هر سنی مذهبی یه نیروی بالقوه برای تبدیل شدن به یه داعشی هست. نه اینکه مثلا شیعه یا هر مذهب دیگه گرایش اینجوری پیدا نمی کنه اما برای سنی مذهب ها بسیار احتمال بالاتری داره. به خصوص اینکه عربستان خبیث تو مناطق سنی نشین بیشتر ازما سرمایه گذاری کرده. متاسفانه.
    • IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
      10 2
      تندروی و تعصب نشانه ی نفاق و نفوذی بودن هست ...و هیچ فرقی هم نداره....در همین سیستم و انقلاب خودمان نمونه هایش را زیاد دیده ایم.....از صدر اسلام تا به امروز هم که بارها دیده ایم با صلیبیون و یهود کنار آمده اند اما با شیعه هرگز !! آیات صریح قرآن را کنار گذاشته اند....!! قرآن شده لقلقه ی زبانشان ...!؟! پس چی شد حسبنا کتاب الله !؟؟ هان !؟؟؟؟؟؟
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
    28 0
    زیرنویس لطفا
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
    32 1
    به سختی فهمیدم کاش زیرنویس فارسی داشت ولی شیعه بودن مثل این هست که خدا به ما منت گذاشته و بهترین و زیباترین چیزی که ممکن بود وجود داشته باشه به ما از سر لطف خودش بخشیده شیعه یه تاج زیباست روی سرمون کاش قدرشو بدونیم خدایا شکرت
  • حرف حق IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
    35 0
    فقط حیدر امیرالمومنین است.
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
    26 0
    بنازم به این شیعه افتخار میکنم و امیدوارم موقع مرگم شیعه حقیقی بمیرم. ایکاش زیر نویس فارسی هم میزاشتی
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
    14 1
    عدم انتشار محتوا بهتر از انتشار محتوای ناقص و ضعیفه! لطفا یا نذارید یا زیرنویس بذارید.
  • محمد NL ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    14 1
    بنده به عنوان یک طلبه شیعه که یک طلبه سنی دوستم هست عرض می کنم کسانی که می گویند اگر در جایی تنها شیعه ای را پیدا کنم دست و پای او را قطع می کنم(مثل یکی از افراد مثلا سنی مذهب توی فیلم)و کسانی که مخصوصا در این زمانه به بحث وحدت نگاه نمی کنن ولو اینکه ظاهرا سنی باشند باید بگویم که سنی نیستند بلکه سلفی و وهابی هستند و متاسفانه این نوع نگاه خشک و اخباری گری در بین شیعه هم وجود داره مثل همین خاندان شیرازی و امثالهم
  • IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    9 1
    چیزی که من خودم تجربه کردم .. متاسفانه حالا یا بخاطر تبلیغات یا تعصبات یا اینکه در دل ممکن است حسادت ، ترس یا حس رقابتی وجود داشته باشد....حتی در تیپ های تحصیل کرده جنوب ایران...خیلی ها سنگ عربستان و دم و دستگاه حاکم بر آن را به سینه می زنند...و حتی تاریخ جنایات و اقدامات این رژیم را انکار می کنند....بعد می خواهید تاریخ صدر اسلام را انکار نکنند !؟؟
  • حسن IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    7 0
    درست است که بزرگترین انحراف تاریخ سیاسی، اجتماعی، دینی و فردی بشر سقیفه بود که مانع و سدی در برابر بزرگترین نعمت خدا شد اما ائمه علیهم السلام خودشان به ما آموختند که رفتار با پیروان این انحراف بزرگ هدایت‌گرانه‌ی عطوفانه باشد که عاقلانه‌ترین رفتار استراتژی بشر در برابر بزرگترین دشمن بشر است.
  • علی IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    8 0
    یهود در طول این 1400 سال خیلی عالی کار کرده.کتاب دشمن شدید حجت الاسلام طائب رو توصیه میکنم بخونید.اونوقت از حرفهای این عزیزان سنی در این فیلم تعجب نمیکنید.هر چند که من فکر میکنم اینه سلفی بودند تا سنی.
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    7 0
    امت واحده بهترین کار برای اتحاد مسلمانان است .
  • مهدی علوی IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    16 0
    محبت اهل بیت دل را صفا می دهد.
  • استاذ UA ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    0 5
    آقا، اخی، برادر، عزیز دل! این مطلبی که گذاشتین خودش موجب تفرقه بین شیعه و سنی است!!! شرایط مقایسه صحیح نیست. شما یک سنی را بردید در عراق که شیعه و سنی آنجا سالها با یکدیگر زیسته اند در صلح. همه اهل سنت مثل کشورهای شمال آفریقا تعصبی محض نیستند. به طور مثال شیعیان به راحتی میتوانند در میان مسلمانان سنی کرد، کشور ترکیه، کشورهای آسیای شرقی با صلح زندگی کنند و فرایض خود را انجام دهند. تحمل مذهبی یک مساله فرهنگی و قابل حل است. در بین شیعیان هم هستند گروهی که نسبت به یک سنی تحمل مذهبی ندارند و با تعصب برخورد میکنند.
    • IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
      2 0
      با سلام . برادر من کجای دنیا دیدی که یک شیعه واقعی با غیر مسلمان بد رفتاری کند چه رسد به برادر مسلمان سنی مذهب . اللهم عجل لولیک الفرج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس