کد خبر 1120211
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۸
ترامپ نمایه

رئیس‌جمهور آمریکا در راستای اهداف انتخاباتی، بر تعهد دولت خود برای انتخاب جایگزینی برای قاضی فقید دیوان عالی این کشور تاکید کرد.

به گزارش مشرق، رئیس‌جمهور آمریکا نسبت به انتخاب هر چه زودتر جایگزین قاضی فقید دیوان عالی این کشور ابراز تعهد کرد.

بیشتر بخوانید:

دموکرات‌ها نگران بهره‌برداری ترامپ از مرگ خانم قاضی

دونالد ترامپ در پیامی در حساب توییتر خود در خصوص مرگ روث گینسبرگ نوشت: ما در منصب قدرت و اهمیت قرار داریم تا برای افرادی که با افتخار ما را انتخاب کردند، تصمیم بگیریم. مهمترین این (تصمیمات) انتخاب قضات دیوان عالی آمریکا است. این تعهد بی‌وقفه بر عهده ماست!

گینسبرگ، یکی از ۹ قاضی دیوان عالی این کشور و مسن‌ترین قاضی این دیوان پس از ۲۷ سال تصدی این سمت در سن ۸۷ سالگی بر اثر ابتلا به سرطان لوزالمعده درگذشت.

در حالی‌که میچ مک کانل، رئیس نمایندگان حزب جمهوری‌خواه در مجلس سنای این کشور اعلام کرد سنای آمریکا درباره فرد منتخب ترامپ برای جایگزینی قاضی متوفی دیوان عالی آمریکا رای‌گیری خواهد کرد. اما چاک شومر، نماینده اصلی حزب دموکرات آمریکا در کمیته قضایی سنا می‌گوید سنای آمریکا تحت هیچ شرایطی نباید پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری، جایگزینی را برای قاضی متوفی دیوان عالی در نظر بگیرد.

بیشتر بخوانید:

مهدی مطهرنیا: شانس ترامپ برای پیروزی بیشتر است

دیوان عالی آمریکا بالاترین مرجع حل اختلاف در آمریکاست و تصمیم‌گیری نهایی در موارد بروز اختلاف بین دولت و کنگره نیز بر عهده این نهاد است.

اصرار دموکرات‌ها به انتخاب جانشین گینسبرگ پس از انتخابات آمریکا و تاکید جمهوری‌خواهان به انتخاب هر چه زودتر جایگزین آن به این مهم برمی‌گردد که دیوان عالی آمریکا مهمترین مرجع تصمیم‌گیری در این کشور است و با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست‌جمهوری در ماه نوامبر در صورت وجود ابهام در نتیجه انتخابات، تصمیم نهایی بر عهده این دیوان خواهد بود. تصمیمی که سرنوشت مردم آمریکا را می‌تواند برای چند دهه تحت تاثیر قرار دهد.

مرگ قاضی گینسبرگ کفۀ ترازو را به نفع محافظه‌کاران آمریکا سنگین کرد و این فرصت را در سنای این کشور در اختیار آن‌ها گذاشت تا بتوانند از میان قضات محافظه‌کار، جانشینی هم‌عقیده با خود را برای این کرسی برگزینند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    0 0
    رنگین پوستها و مسلمانان آمریکا از مرگ خانم قاضی ناراحتند .. در عوض طرفداران وحشی ترامپ بسیار خوشحال.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس