کد خبر 1119947
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
ترامپ نمایه

برخی مسئولان عالی‌رتبه صهیونیستی و آمریکایی از تلاش واشنگتن برای آغاز مذاکرات مستقیم بین لبنان و رژیم صهیونیستی پیش از آغاز انتخابات ریاست‌جمهور آمریکا، خبر دادند.

به گزارش مشرق، آمریکا در تلاش است تا کانال مذاکره مستقیم بین دو طرف لبنانی و صهیونیستی به منظور توافق بر سر مرزهای دریایی و تقسیم‌بندی منطقه مورد مناقشه برقرار شود چرا که در حال حاضر شرایط را برای این امر مناسب می‌داند.

روزنامه لبنانی «الأخبار» با اعلام این خبر نوشت که به نظر می‌رسد امید و آرزوهای واشنگتن و تل‌آویو درباره لبنان تنها به تشکیل دولت جدید همسو با منافع دشمن صهیونیستی منحصر نشده بلکه تا مرز تصاحب ذخایر نفت و گاز ادعایی تل‌آویو از لبنان رسیده است و حتی این آرزوها به جایی رسیده که به اعتقاد مشترک واشنگتن و تل‌آویو برای آغاز مذاکره مستقیم بین لبنان و رژیم صهیونیستی تا قبل از شروع انتخابات آمریکا تبدیل شده است.

وبگاه خبری «واللا» اسرائیل، به نقل از مسئولان عالی‌رتبه صهیونیستی و آمریکایی گزارش داد که هدف آمریکا اجرای مذاکرات مستقیم بین لبنان و تل‌آویو پیش از انتخابات آمریکاست، امری که دستآورد بزرگ سیاسی برای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا محسوب می‌شود حال آنکه به استثنای حل اختلافات بر سر مرزهای دریایی، طی ۳۰ سال گذشته مذاکره مستقیم سیاسی بین دو طرف انجام نشده است.

الأخبار افزود: چه عاملی سبب شده آمریکا این بار به فکر تحمیل اراده سیاسی بر طرف لبنانی بیفتد؟ گزارش‌ها نشان می‌دهد که طی چند هفته اخیر و مشخصا پس از انفجار فاجعه‌بار بندر بیروت به خصوص با توجه به پیامدها و اثرات آن بر بحران اقتصادی لبنان شرایط را مناسب کرده و در کنار آن انتقادهای داخلی از حزب‌الله باعث شده دولت آمریکا به تلاش برای آغاز مذاکرات بین تل‌آویو و بیروت روی آورد.

در همین رابطه «دیوید شنکر» معاون وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته در سفری به فلسطین اشغالی با «یوفال اشتاینتز» وزیر انرژی رژیم صهیوینستی و مسئول پرونده مرزهای دریایی و نیز «گابی اشکنازی» وزیر خارجه این رژیم دیدار کرد.

یک مسئولان عالی‌رتبه اسرائیلی در این باره به وبگاه «واللا» گفت که سفر اخیر شنکر به لبنان نیز به اجرای مذاکرات با وزرا و مسئولان عالی‌رتبه دولت انتقالی به منظور دستیابی به توافقی برای آغاز مذاکرات با تل‌آویو اختصاص داشت.

طبق این گزارش، شنکر پس از بیروت به تل‌آویو سفر کرده و اشتاینتز و اشکنازی را در جریان محتوای گفت‌وگوهای خود با طرف لبنان قرار داد و مسئولان صهیونیست می‌گویند که «برداشت‌ها در اسرائیل پس از بازگشت شنکر این است که طرف لبنانی انعطاف نشان داده و بیشتر از قبل برای اجرای مذاکرات با اسرائیل آمادگی دارند».

در همین ارتباط یکی از مسئولان صهیونیست به وبگاه «واللا» گفت که پیشرفت در این باره حاصل شده و طرف لبنانی به قدم برداشتن در این مسیر راغب است و آنها می‌دانند که زمان حل‌وفصل این قضیه فرا رسیده است و اسرائیل آماده آغاز مذاکرات جدی است و امیدوار است که این اتفاق تا پیش از پایان ۲۰۲۰ رخ دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
    2 0
    معلوم شد که انفجار بندربیروت کار امریکا واسرائیل بود چرا برخی آن را مخفی می کنند نمیتوانم بفهمم
    • IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
      0 0
      کاملأ درسته!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس