آمریکا ۱۵۰ جنگنده نسل ۵ در قطب شمال مستقر می‌کند

یک سناتور آمریکایی می‌گوید واشنگتن برای به رخ کشیدن قدرتش در برابر روسیه و چین، ناوگانی بزرگ از جنگنده‌های اف ۳۵ و اف ۲۲ را در قطب شمال مستقر خواهد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «دان سالیوان» سناتور جمهوریخواه ایالت «آلاسکا» می‌گوید به زودی دولت واشنگتن ناوگانی هوایی مجهز به ۱۵۰ فروند از جنگنده‌های اف ۳۵ و اف ۲۲ را به منطقه آرکتیک یا قطب شمال، اعزام خواهد کرد.

این بزرگترین ناوگان متمرکز از جنگنده‌های نسل پنجم آمریکا در سراسر جهان خواهد بود حال آنکه به ادعای سالیوان، هدف اصلی این است که به چین و روسیه بفهمانیم واشنگتن برای دفاع از منافع و برتری نظامی در منطقه شمالگان مصمم است.

بیشتر بخوانید

دولت آمریکا هشدار سفر به چین صادر کرد

ترامپ: هر حمله ایران را ۱۰۰۰ برابر پاسخ می‌دهیم!

این خبر در حالی اعلام می‌شود که چندی پیش، نیروی دریایی انگلیس از قصد شماری از کشورهای ناتو برای انجام رزمایش نظامی در آرکتیک خبر داد و مدعی شد این اقدام با انگیزه کمک به حفظ صلح در منطقه انجام می‌شود.

این رزمایش با مشارکت نیروی دریایی انگلیس، آمریکا، نروژ و دانمارک در اقیانوس شمالگان و به بهانه حق آزادی کشتیرانی در آب‌های بین‌المللی برگزار خواهد شد.

همزمان، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه هشدار می‌دهد که ناتو در حال بازگشت به مناقشات دوره جنگ سرد است و مسکو از قدرت‌نمایی نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی به ویژه افزایش پروازهای جاسوسی آنها در مجاورت مرزهای روسیه، نگران است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    1 4
    با خرس قطبی میخواید بجنگید، دیوانه ها
  • آریو IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    2 3
    چین وروسیه اگه باهم باشند،وایران، کره شمالی، سوریه،کوبا،لبنان،ونزوئلاهم باهاشون باشند، میتونن اروپا وآمریکا وصاف کنند، که این شامل عربستان، اسرائیل، امارات وچندتاکشوردیگه هم شامل میشه، البته ناگفته نمونه که ایران، به تنهایی برای اینهاکافیه.
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    1 1
    خرس قطبی اشتباهی نزنید بعد بیایید بگید ایرانی بودن
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    3 7
    مرگ بر امریکا
  • IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    یخ های قطبی کم کم دارند آب می شوند و منابع آشکار می شوند و تصاحب این منابع و ادامه ماجرا ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس