کد خبر 1117781
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
بورس نمایه

عضو هیئت مدیره بورس تهران با اشاره به سهم حدود ۸۰ درصدی حقیقی ها در برگشت بازار به تعادل گفت:سرمایه‌گذاران حقوقی وظیفه دارند از طریق حمایت منطقی و هوشمند ، فضای امن و آرامی را ایجاد کنند.

به گزارش سرویس بورس مشرق، مهدی سدیدی عضو هیئت مدیره بورس تهران در حاشیه جلسه وزارت اقتصاد درباره بررسی شرایط بورس با تاکید بر نقش سهامداران عمده در حمایت از بازار و اعمال رویه خرید سهام خزانه و انتشار اوراق تبعی، گفت: بعد ازحمایت سه هفته اخیر حقوقی ها، روش های جدیدی در حال انجام است اما با توجه به سهم حدود 80 درصدی حجم معاملات سهامداران حقیقی، برای برگشت بازار به تعادل باید از رفتار هیجانی فاصله گرفته شود.

بیشتر بخوانید:

بورس امروز کار خود را چگونه آغاز کرد؟ +عکس

وی افزود: بعد از بهمن سال گذشته و طی 120 روز کاری ، شاخص بورس در نتیجه شوق سهامداران به سرمایه گذاری و انتظار زیاد در کسب بازده با رشد فوق العاده ای روبرو شد و ترس حاکم بر شرایط فعلی هم ناشی از نگرانی از بین رفتن سرمایه ها است. بنابراین سهامداران در دوران صعودی و نزول باید آرامش خود را حفظ کنند.

عضو هیئت مدیره بورس تهران با اشاره به نقل قولی از  وزیر اقتصاد مبنی بر خرید سهام خرد توسط حقوقی ها هم توضیح داد: نمی توان از سهامداران حقوقی انتظار داشت در هر حوزه ای وارد شوند . چرا که این گروه هم باید پاسخ گوی سهامداران خود باشند .

سدیدی ادامه داد: با توجه به انتشار اوراق تبعی و خرید سهام خزانه توسط شرکت ها، سهامداران حقیقی نگران ریزش بازار در ماه های آینده نباشند. از سوی دیگر سرمایه‌گذاران حقوقی وظیفه دارند از طریق حمایت منطقی و هوشمند ، فضای امن و آرامی را ایجاد کنند.

منبع: بورس پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • 1 IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    4 1
    کارشناسان محترم که هی تو بوق و بلندگو می گویید بورس 200 - 300 درصد بازده داشته چرا کاهش انرا نیز حساب نمی کنید که افراد دربورس نه تنها سودی نکرداند 50 الی 60 درصد هم در زیانند
  • مهرناز IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    5 0
    درورد بر شرف شما حقیقی های بازار !
  • مجتبی IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    0 0
    الان به نظرشما نقش حقوقی چیه ؟؟؟هوشمندانه کار کنه ؟؟؟دقیقا اینا هوشمندن ،چون به حرف هیچ کسی گوش ندادن وظرف این سه هفته از بس نوسان گفتن ،ترکیدن . پول از جیبشون سرریز شده ودولت هم حریفشون نمیشه
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    0 0
    مشرق نیوز داره حقیقی ها رو قربانی حقوقی ها میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس