کتاب «اهل کاشانم» به عنوان اولین کتاب از پروژه «اهل ایرانم» منتشر می‌شود

کتاب «اهل کاشانم» اولین کتاب از پروژه «اهل ایرانم» است و تا یک ماه دیگر منتشر می‌شود.

به گزارش مشرق، آرش نورآقایی مدیرمسئول فصلنامه میراث و گردشگری گیلگمش در گفت و گویی، از تلاشش برای نگارش کتابی با عنوان «اهل کاشانم» خبر داد و گفت:این کتاب تا یک ماه دیگر منتشر خواهد شد و به نظر می‌رسد که تا اندازه‌ای با سایر کتاب‌هایی که در حوزه گردشگری منتشر شده‌اند، متفاوت است، زیرا ما در این کتاب برای اولین بار از شیوه بازی‌آفرینی در گردشگری استفاده می‌کنیم. هم‌اکنون آینده تولید محتوا در حوزه گردشگری به سمت بازی‌آفرینی در این حوزه می‌رود.

او افزود:من اخیرا پروژه‌ای با عنوان «اهل ایرانم» را تعریف کرده‌ام و «اهل کاشانم» اولین کتاب از این مجموعه است، زیرا قدیمی‌ترین بنای باقیمانده در ایران تپه‌های سیلک است و سیلک نقطه آغازین سکونت در فلات ایران به حساب می‌آید. ما با خواندن این کتاب متوجه می‌شویم که کسی صرفا به خاطر متولد شدن در ایران یا کاشان، اهل این کشور یا این شهرستان به حساب نمی‌آید. کسی اهل ایران یا کاشان است که مطالبی، چون زبان منطقه زندگی خود و مناسبات آنجا را بداند.

مدیرمسئول فصلنامه میراث و گردشگری گیلگمش بیان کرد:من در پروژه «اهل ایرانم» می‌خواهم بگویم شناخت میراث فرهنگی کشورمان یک رتبه از متولد شدن در این کشور بالاتر است. ما در کتاب «اهل کاشانم» با آداب، خوراک، ضرب‌المثل‌ها و گویش و بناهای تاریخی کاشان آشنا می‌شویم. در این کتاب ذکر می‌شود که چه فیلم‌هایی در بناهای تاریخی کاشان ضبط شده‌اند.

نورآقایی ادامه داد: هنوز انتشارات کتاب «اهل کاشانم» انتخاب نشده است.

مدیرمسئول فصلنامه میراث و گردشگری گیلگمش گفت:من پیش از این پروژه «ایران؛ هزار و یک(۱۰۰۱)» را با هدف تعریف هزار و یک دلیل برای دوست داشتن ایران و سفر به این کشور شروع کردم و اولین کتاب این پروژه به عنوان ۱۰۰ میراث ایران به زبان‌های فارسی و انگلیسی چاپ شده است. هم‌اکنون کتاب ۱۰۰ شیء موزه‌ای ایران به مرحله نهایی رسیده است و نوشتن کتاب‌های ۱۰۰ تپه باستانی و ۱۰۰ رویداد ایران را در دستور کارم دارم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس