کد خبر 111760
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۷

نويسنده و تحليلگر مسائل سياسي انگليس با انتقاد از دعوت ملكه اين كشور از شاه بحرين براي حضور در مراسم شصتمين سالگرد تاجگذاري گفت: انگليس حدود يك ميليون لیره استرلينگ را براي سركوب مردم بحرين اختصاص داده است.

به گزارش مشرق به نقل از العالم، كريس بامبري ، با بيان اين كه تحركات مردم بحرين در راستاي انقلاب عليه رژيم حاكم صورت مي گيرد، افزود: سكوت سنگين غرب دربرابر اوضاع بحرين ، نشان دهنده همدستي آنان با مسئولان رژيم حمد بن عيسي آل خليفه پادشاه بحرين، عليه مردم اين كشور است.

بامبري گفت: آمريكا به فكر منافع خود و ادامه استقرار ناوگان پنجم خويش در بحرين است و انگليس نيز به منافع مالي خود در بحرين مي انديشد.

وي افزود: بحرين يك مركز مالي مهم براي انگليسي ها به شمار مي رود به طوري كه بسياري از انگليسي هايي كه ثروتمند مي شوند ، از طريق منافع مالي خود در بحرين به ثروت مي رسند.

نويسنده و تحليلگر مسائل سياسي انگليس، همچنين از منافع استراتژيك مشترك ميان آمريكا، انگليس و عربستان سعودي در بحرين سخن گفت.

بامبري با اشاره به سكوت مجامع بين المللي دربرابر اشغالگري و دخالت عربستان سعودي در بحرين تصريح كرد: تناقض در موضع اين كشورها در قبال بحرين و سوريه، به وضوح نشان دهنده همدستي مسئولان كشورهاي غربي با رژيم آل خليفه در سركوب مردم بحرين است.

وي از دعوت ملكه انگليس از مسئولان و حكام بحريني براي حضور درمراسم شصتمين سالگرد تاجگذاري در لندن درماه جاري، ابراز تعجب كرد و برگزاري مسابقات " فرمول يك" در بحرين را بدون توجه به كشتار مردم و نقض شديد حقوق بشر در اين كشور، مورد انتقاد قرار داد.

نويسنده و تحليلگر مسائل سياسي انگليس، اظهار داشت: مسئول آموزش نيروهاي امنيتي بحرين يك فرد انگليسي به نام "جان ييتس" است و در جريان بسياري از شكنجه، كشتار و تعرض به بحريني ها قرار دارد.

بامبري گفت: اين مسايل موجب خشم مردم بحرين نسبت به كشورهاي غربي از جمله آمريكا و انگليس و نيز خشم آنان از عملكرد عربستان سعودي شده است و آنان خواهان ادامه انقلاب تا پيروزي نهايي هستند.

نويسنده و تحليلگر مسائل سياسي انگليس، افزود: نبايد با سفر حكام آل خليفه به انگليس و ديدار ملكه انگليس يا پسر وي با آنان موافقيت شود، بلكه بايد درخصوص مسائلي كه در بحرين اتفاق مي افتد ، با مردم بحرين همدردي و از آنان حمايت شود.

بامبري گفت: هم اكنون "عبد الهادي الخواجه" فعال حقوقي بحريني براثر اعتصاب غذا، در شرايط جسمي بسيار وخيمي بسر مي برد و لازم است كه انگليس براي آزادي فوري او از زندان هاي آل خليفه تلاش كند.

وي خاطرنشان كرد: در حالي كه كشورهاي غربي از جمله آمريكا و انگليس از بحرين و عربستان به دليل نقض آشكار حقوق بشر انتقاد نمي كنند، اما سازمان هاي حقوق بشري غربي در اين خصوص سكوت خود را شكستند و اين نشان دهنده تعامل دوگانه و سياست يك بام و دو هواي اين كشورهاست.

بامبري با بيان اين كه رژيم آل خليفه از حمايت آمريكايي ها و انگليسي ها برخوردار است، گفت: آنان مسئول اصلي محروميت اغلب مردم بحرين از حق تعيين سرنوشت خويش هستند.

وي افزود: از زمان قيموميت انگليس بر بحرين، سياست " تفرقه بيانداز و حكومت كن " در بحرين حاكم بوده است و رژيم آل خليفه و حكام سعودي نيز تا كنون از ميراث قيموميت استعمار انگليس بهره برداري كرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس