باب وودوارد

یک روزنامه‌نگار کهنه‌کار در کتابی که قرار است به زودی منتشر شود روایتی از تلاش یک سناتور جمهوری‌خواه برای منصرف کردن رئیس‌جمهور آمریکا از عملیات ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ارائه کرده است.

به گزارش مشرق، «باب وودوارد»، روزنامه‌نگار کهنه‌کار آمریکایی در کتاب جدیدش که قرار است به زودی منتشر شود نوشته «لیندسی گراهام»، سناتور جمهوری‌خواه و نزدیک به «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا تلاش کرده او را از ایده ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصرف کند.

بیشتربخوانید:

شاید نیروهای آمریکایی کمتر از سه سال در عراق باشند

راز عقب نشینی جزیی نظامیان آمریکایی از عراق

بر اساس بخش‌هایی از کتاب «خشم» که در رسانه‌های آمریکا منتشر شده نظر لیندسی گراهام این بوده که اقدام علیه سردار سلیمانی، باعث ایجاد یک جنگ تمام‌عیار خواهد شد. ترامپ چهار روز قبل از انجام این عملیات تروریستی، در ایالت فلوریدا درباره آن با گراهام مشورت کرده است.

گراهام در گفت‌وگو با ترامپ، این طرح را «گامی افراطی» و «زیاده‌روی» توصیف کرده و رئیس‌جمهور آمریکا را از انجام آن برحذر کرده است. طبق گزارش روزنامه گاردین، گراهام به ترامپ گفت: «این زیاده‌روی است. نظرتان درباره اینکه یک فرد رده‌پایین‌تر که هضمش برای همه راحت‌تر باشد را هدف قرار دهیم؟»

گراهام هشدار داده هدف قرار دادن سردار سلیمانی تقریباً به ایجاد یک جنگ کامل منجر خواهد شد. مطابق مستندات این کتاب، گراهام از جانب «میک مالوانی» که در آن زمان رئیس دفتر کارکنان کاخ سفید بود مأمور شده بود نظر ترامپ را تغییر دهد اما ترامپ تحت تأثیر قرار نگرفت و دستور این حمله را صادر کرد.

ارتش آمریکا دی‌ماه سال گذشته طی یک عملیات تروریستی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد سردار سلیمانی و شماری از همراهان ایشان، از جمله «ابو مهدی المهندس»، جانشین فرمانده «الحشد الشعبی» را به شهادت رساند. جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این حمله، یک پایگاه آمریکا در «عین‌الاسد» عراق را هدف حمله موشکی قرار داد. ایران، اما اعلام کرده «انتقام سخت» از آمریکا هنوز انجام نشده و ضربه متقابل در راه است.

«رابرت وودوارد» خبرنگار تحقیقی آمریکایی است که از سال ۱۹۷۱ در روزنامه واشنگتن‌پست به این حرفه اشتغال داشته و درحال حاضر در این روزنامه معاون سردبیراست از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های دوران حرفه‌ای وودوارد، گزارشی است که او به همراه «کارل برنشتاین» درباره رسوایی موسوم به «واترگیت» منتشر کردکه عزل ریچارد نیکسون ازقدرت را به همراه داشت.

او به تازگی کتابی به نام «خشم» درباره ترامپ نوشته که از نگاه بسیاری از کارشناسان ممکن است سرنوشتی همانند نیکسون را برای ترامپ رقم بزند؛ اگرچه این بار نه به وسیله استیضاح بلکه از رهگذر صندوق‌های رأی. این کتاب که قرار است سه‌شنبه منتشر شود حاوی ۱۷ مصاحبه با ترامپ است و علاوه بر این حاوی اسناد دست‌ اول مانند ۲۵ مکاتبه رد و بدل شده میان ترامپ و کیم جونگ اون، رئیس کره شمالی است.

از جمله مهم‌ترین افشاگری‌هایی که تا به حال رسانه‌ها از محتوای کتاب گزارش داده‌اند این است که ترامپ گفته خطر شیوع کرونا را می‌فهمد اما عمداً در تلاش است تهدید آن را برای عموم کوچک نشان دهد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    1 3
    مهم نیست آمریکا چکار کنه یا کی رو بکشه همه چیز ممکنه اما جنگ نه
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    6 3
    مرگ بر ترامپ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس