کد خبر 1117135
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۶

به گزارش مشرق، ابوذر گوهری، تحلیل‌گر مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت: آمریکا تا چند روز دیگر مکانیسم ماشه را فعال و احتمالاً هم‌زمان با سخنرانی ترامپ در سازمان ملل این مسئله را اعلام و ترامپ طی دستوری اجرایی تمامی شرکت‌های تسلیحاتی، زنجیره تأمین آن‌ها، بانک‌ها و شرکت‌های حمل‌ونقل و تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط به انتقال سلاح به ایران را تحریم خواهد کرد.

نتیجه این تحریم‌ها آنست که شرکت‌های خصوصی و دولتی شرقی نیز که احتمالاً قرار است در این امر وارد شوند به دلیل آنکه مشمول تحریم‌های ثانویه آمریکا می‌شوند از همکاری با ایران اجتناب کرده یا احتیاط خواهند کرد. نتیجه همه این‌ها بلااثر شدن بخش تعلیق تحریم‌های تسلیحاتی برجام در کنار سایر آثار بلا وجه اقتصادی قبلی برجام است.

در این صورت پوسته برجای‌مانده برجام نیز نابود خواهد شد. سؤال مهم آن که فواید حضور در برجام دقیقاً در چنین شرایطی چیست؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    11 5
    امریکا با اصلاح طلب ها ی مواجب بگیرش هماهنگه داداش تنها راه از بین بردن هر دوی این هاست امریکا که خودش رو به زواله ما باید داخل رو پاکسازی کنیم.
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    6 2
    اتفاقا کاش ترامپ این حماقت را هم انجام دهد تا دست نیروهای اقتدارگرا برای پاکسازی همیشگی اسهال طلبها از فضای سیاسی کشور کاملا باز شود.
    • محسن GB ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
      4 2
      پس چرا شجاعت و شهامتشو ندارین که از برجام خارج بشین؟ عزیزم، شعار دادنو همه بلدن. عمل کردن شرطه.
  • محسن GB ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    1 4
    برادر عزیز! الان که مجلس و شورای نگهبان و تشخیص مصلحت یکپارچه در دست مخالفانِ برجام است. چرا مجلس با ارائۀ طرحی، خروج از برجام را تصویب نمی کند؟ نکند از اینکه مسئولیت این کار را بر عهده بگیرند واهمه دارند! اگر اینطور است پس لطفاً دیگر شعار هم ندهند. صریح و روشن بگویند ما نمی خواهیم مسئولیت قبول کنیم.
  • محسن GB ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    2 1
    با ابنکه حرفم تکراریه (در کامنتهای قبلی هم نوشتم) ولی بازم دلم راضی نمیشه سکوت کنم. معلوم نیست اینهایی که دائماً از بدیِ برجام میگن چرا اقدامی واسه خروج از برجام نمی کنن؟ مگه مجلس و شورای نگهبان و ... همراه و همفکرشون نیستن؟ پس منتظر چی هستن؟ رییس جمهور اگه این کارو نمی کنه علتش اینه که طرفدار برجامه و پای طرفداریش هم وایساده. شماها که مخالفین چرا نمی خواین مسئولیت انحلال برجامو بعهده بگیرین؟
    • IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
      6 8
      طرفدارهای برجام بی شرمتر از اینها هستند . فردا ادعا میکنن ما داشتیم همه چیز رو درست میکردیم شما نگذاشتید خود روحانی باید با افتضاح از برجام خارج بشه مامانم اینا
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    1 1
    فوایدش حق ماموریت نجومی سفر به وین و همزمانی تولد نوه عراقچی با نوه فلان مقام خارجی است + تمدید حق اقامت و تحصیل ژن برترها در خارج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس