ترکیه نمایه

وزارت امور خارجه ترکیه طی بیانیه‌ای ضمن انتقاد شدید از اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه در مورد تنش‌های شرق دریای مدیترانه، صحبت‌های وی را متکبرانه توصیف کرد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه ترکیه امروز، پنج‌شنبه در بیانیه‌ای به اظهارات «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه در مورد تنش‌های شرق دریای مدیترانه واکنش نشان داد. 

بیشتر بخوانید:

رهبر حزب وطن ترکیهفرانسه در حال پر کردن خلأ آمریکا در منطقه است

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه ترکیه ضمن انتقاد شدید از اظهارات ماکرون، صحبت‌های وی را «مستبدانه» توصیف کرد. 

در این بیانیه‌ آمده است: «ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه بار دیگر اظهارنظری مستبدانه مطرح کرد.»

وزارت خارجه ترکیه در ادامه این بیانیه همچنین افزود که اظهارات ماکرون نشانه‌ای از ضعف و ناامیدی خود اوست. 

ماکرون امروز (پنجشنبه) گفته بود کشورش به دنبال موضع واحد اروپا علیه ترکیه است. رئیس‌جمهور فرانسه با متهم کردن ترکیه به افزایش تنش‌ها و اقدامات تحریک‌آمیز در شرق دریای مدیترانه، رفتارهای یکجانبه آنکارا در این منطقه را محکوم کرد.

وی در این باره گفت: «امیدواریم بحث‌های امروز، راهکاری برای بحران با ترکیه حاصل کند... اجتناب از درگیری با ترکیه به معنای انفعال نیست و آنکارا نیز باید تمایلات خود را شفاف‌سازی کند».

رئیس‌جمهور فرانسه با غیرقانونی خواندن توافق دریایی و نظامی ترکیه با دولت وفاق ملی لیبی، اظهار داشت: «کشورهای اروپایی باید موضع واحد و قاطعی در برابر رئیس‌جمهور ترکیه بگیرند».

طی هفته‌های گذشته، تنش‌ها در شرق دریای مدیترانه بر سر اقدامات ترکیه در قبال آغاز حفاری‌ها و فعالیت‌های اکتشافی در این منطقه آغاز شد.

یونان با همراهی برخی کشورهای اروپایی ادعا دارند که اقدامات ترکیه غیرقانونی و تنش‌آمیز است و به آنکارا درباره تبعات این اقداماتش هشدار داده‌اند. ترکیه اما اعلام کرده که این کشور تنها در حال تامین حقوق خود در این دریا و دریاهای سیاه و اژه است.

پیش از این نیز «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در گفت‌وگو با رئیس شورای اروپا ضمن درخواست برای موضع بی‌طرفانه در خصوص تنش‌های شرق دریای مدیترانه، گفت اظهارات تحریک‌آمیز در این باره، کمکی به حل مشکل نمی‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    36 6
    فرانسه و یونان جرعت جنگیدن با ترکیه را ندارند دنبال متحد می گردن
    • IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      4 15
      چرا جرات ندارن ؟! فرانسه ، سازنده جنگنده رافال از اف۱۶ های آمریکایی ترکیه میترسه ؟!
    • US ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      25 6
      اول جنگنده رافائل و اف 16 در یک سطح هستند دوما ترکیه چند روز پیش به یک ناو جنگی فرانسه حمله الکترونیکی کرد و تمام سیستم ها و رادار ناو فرانسه رو از کار انداخت و یک ناو دیگه فرانسه رو تا سواحل لبنان تعقیب کرد اما فرانسه جرعت جواب دادن نداشت تعداد جنگنده های ترکیه بیشتر از فرانسه است تو دریا و زمین هم ترکیه قویتر است فرانسه انگلیس و یونان سابقه شکست از ترکیه را دارند یکم تاریخ بخون تو لیبی ترکیه به تنهایی با فرانسه روسیه مصر عربستان امارات و ... مقابله کرد و تا الان پیروز شده در ضمن فرانسه به پیامبر توهین کرده تو چرا طرف کافر ها رو گرفتی
    • US ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      13 1
      فروش جنگنده های رافائل خیلی کمه مصر برای اینکه فرانسه ازش حمایت کنه مجبور به خرید رافائل شد جنگنده هند اول سفارش صد و سی جنگنده رافائل به فرانسه داده بود اما بعد به سی و چهار جنگنده کاهش داد دلیل اینکه اف 16 فروشش زیاده اینه که اول جنگنده مدرن و خوبیه دوما هزینه عملیاتش کمه جنگنده رافائل و اف 16 تقریبا تو یک سطح هستند البته اف 16 چند بلوک داره ترکیه دو بلوکش رو خریده هزینه عملیاتی رافائل خیلی زیاده دوما جنگنده های آمریکایی بعد از عملیات یک روز زمان میبره تا دوباره آمده استفاده بشه و اما رافائل و جنگنده های روسی سه روز طول می کشد این یعنی دست برتر با کشوری است که از جنگنده های آمریکایی استفاده می کنه
    • بهزاد IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      7 3
      برای اینکه ترکیه نزدیک سواحل خودش میجنگه ولی فرانسه باید ۲۵۰۰ کیلومتر دورتر از از سواحل خودش بجنگه! فرانسه و یونان شانسی در جنگ احتمالی ندارند.
    • رضا IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      1 12
      دو ماه پیش ترکیه ارتباطش با در زیر دریایی نزدیک سواحل لیبی از دست داد اما انکار کردن و از پیمانکار نیروی دریایی آمریکا در خواست کمک کردند طبق ایمیلی که پیمانکار آمریکایی به پنتاگون اعلام حمله سایبری فرانسوی ها بوده است
    • بهزاد AM ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      5 2
      رضا در مورد حداکثر عمق نفوذ امواج الکترومغناطیسی در آب و سیستم های ناوبری زیر آبی چیزی میدونی یا همینطوری یه مزخرفی پروندی گلم؟
    • علی US ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      0 1
      آره میدانم بهزاد ۲۰۰دلاری زیر دریایی آرژانتین و روسیه سر جنگ الکترونیک و سامانه های ضد سونار نابود شدند و چیزی زیادی نمونده بود در اثر فشار آب زیردریایی نابود شد هیچ بازمانده ای نیافتند
    • بهزاد AM ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      10 1
      علی دوزاری مخاطبم رضا بود. نپر وسط. طرف نمیدونه فرق موج مکانیکی و الکترومغناطیسی چیه بعد از ایمیل پنتاگون هم خبر داره!
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    4 11
    اللهم اشغل الظالمین بالظالمین
  • خان اوغلان اهری IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    11 2
    دو واقعیت.....۱. فرانسه امارات دارد در خلا انگلیس رهبری اروپا را هم بدست گیرد و تسلط این کشور بر مدیترانه در بلند مدت به ضرر آلمان در اروپا.روسیه و کشورهای مسلمان از جمله ایران هست چون مسائل سوریه.لبنان و..مداخله خواهد کرد.۲. فرانسه از پیشرفت های ترکیه ناراحت است و به تنهایی توان مقابله با آورده ترکیه را ندارد.
  • ایرانی RU ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    10 4
    فرانسه مثل سگهای دستپاچه فقط پارس میکنه اما مسلمانان باید در مقابلش گرگ باشن تا این سگه هار از منطفه بیرون بره
  • US ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    15 2
    ماکرون بهتره به جای قدقد کردن با عیال برن هفته مد پاریس. اصلا فرانسوی ها عرضه جنگیدن ندارن. به غیر از زمان ناپلئون که اهل جزیره کورس بود و اونا از فرانسوی ها متنفر هستن کی از لحاظ نظامی چیزی بوده. فرانسه از پس سنگال و مالی هم بر نمیاد چه برسه به ترکیه. بقیه اروپا خیلی کاری ندارن. فرانسه بدون آلمان و انگلیس هیچ نیست. ایتالیا و اسپانیا که طرفدار ترکیه هستن. سال ۱۹۷۴ وضعیت اروپا خیلی بهتر بود و وضعیت ترکیه خیلی بدتر. ولی ترکیه شکستشون داد.
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    10 0
    مکرون فکر کنم حالش خوب نیست اول تهدید می کنه الان هم اعلام کرده حاضر به گفتگو با ترکیه است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس