کد خبر 1116907
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰

به گزارش مشرق، مالک شریعتی، نماینده مجلس شورای اسلامی در توییتر نوشت:

۱. یکماه قبل به خانم فلاحی نماینده محترم ایلام قول دادم بعلت ارتباط موضوع با کمیسیون انرژی در بازدید از "سامانه آبهای گرمسیری" در ایلام و منطقه نفت خیز مهران همراه شوم امروز باهمت کمیسیون امنیت ملی به اتفاق همکارانم آقایان توانگر و بسطامی و خانمها رفیعی و پاشایی بازدید انجام شد

۲. سامانه آبهای گرمسیری مهران سال۹۳ از محل صندوق توسعه ملی با اعتبار ۲.۵ میلیارد دلار آغاز و پس از احداث تونل۵۰ کیلومتری عظیم کرمانشاه و بخشی از تونلهای ایلام و سد و نیروگاه داریان با ۷۰درصد پیشرفت از سال ۹۷ متوقف شد که نیازمند حدود ۲هزارمیلیارد برای تکمیل است. اهداف طرح:

۳. توسعه کشاورزی در ۵۳هزار هکتار از اراضی کرمانشاه و ایلام، تقویت امنیت در ۴۳۰ کیلومتر مرز ایلام با اشتغال پایدار مردم تا ۲۵هزار فرصت شغلی جدید و جلوگیری از آسیب های اجتماعی. بررسی نحوه هزینه کرد اعتبارات گذشته نیز در دستور کار نمایندگان بازدیدکننده خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    0 2
    اینکار حماقت محض است. خاک ایلام تماما مارن، رس و آهک و فقیر از هر نوع ماده معدنی مغذی برای گیاهان است. بر خلاف تصور مشتی مهندس بیسواد هر خاک سیاهی گیاخاک نیست و کروژن سیاهی که از خاک ایلام و خوزستان بیرون می زند مال شیل های نفتی است و ربطی به گیاخاک ندارد. برای همین هیچ گاه در طول تاریخ کشاورزی در این خاک نامساعد موفق نبوده است. در ایلام باید روی دامداری و شیلات و صنایع نفتی سرمایه گذاری کنید نه کشاورزی.
    • عباس IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      2 0
      چی داری می گی؟ اصلاً تا حالا مهران رفتی؟ بهترین ذرت رو الان به مدد آبرسانی حدفاصل مهران تا دشت عباس (از جمله دهلران) کشت می کنند. بدلیل اقلیم مساعد، یونجه با 15 چین کشت میشه. در راضی مین روبی شده گندم با کیفیت با عملکرد بیش از 6 تن در هکتار بدست میاد. مهران از نظر کشت صیفی جات مثل گوجه، خیار و هندوانه و صادرات به عراق در وضع خوبی قرار داره. نخلستانهای خرمی هم در حاشیه رود کنجان چم وجود داره. کدوم متخصص کشاورزی به شما گفته در طول تاریخ! کشاورزی در این خاک موفق نبوده؟
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      1 0
      شک ندارم حتی موقعیت جغرافیایی مناطقی که گفتی رو روی نقشه هم بلد نیستی. به عروس زاگرس میگه خاکش فقیره!!! اونوقت نونی که هر روز کوفت میکنی گندمش مال کجاست؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس