کد خبر 1116694
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۵
قتل نمایه

عاملان یک جنایت هولناک در مشهد که دو دختر خردسال را پس از قتل مادرشان به طرز فجیعی کشته بودند با صدور حکم دادگاه به قصاص نفس و تحمل زندان طویل المدت محکوم شدند.

به گزارش مشرق، عقربه های ساعت از نیمه شب دوم خرداد سال ۹۵ عبور کرده بودند که ناگهان مرد ۳۶ ساله ای با فریادهای دلخراش خود، اهالی خیابان حر ۴۱ مشهد را از منازل شان بیرون کشید. او که با دیدن پیکرهای غرق در خون همسر و دو دختر کوچکش وحشت زده شده بود، فریاد می زد: «همسر و فرزندانم را کشتند!» وقتی اهالی محل با فریادهای «محمد» وارد خانه شدند، صحنه حیرت آور و فجیعی مقابل دیدگان شان قرار گرفت که هر کسی را توان دیدن آن صحنه وحشتناک نبود!

گلوی دختر سه ساله در گوشه ای بریده شده و پیکر غرق در خون خواهر شش ساله اش نیز زیر جسد مادر۴۰ ساله اش قرار داشت.دقایقی بعد با تماس اهالی محل، نیروهای اورژانس وارد محل جنایت در شهرک شهید باهنر شدند و به معاینه اجساد پرداختند اما وقتی پیکر «نغمه» دختر شش ساله را از زیر جسد مادرش بیرون آوردند او هنوز جان داشت و نبض زندگی تکانش می داد به همین دلیل بی درنگ نیروهای امدادی او را به بیمارستان شهید کامیاب مشهد رساندند و این دختر کوچک زیر تیغ جراحی قرار گرفت تا شاید در جدال با مرگ پیروز شود و راز این جنایت هولناک را فاش کند. 

از سوی دیگر با حضور قاضی سیدجواد حسینی (قاضی ویژه قتل عمد در زمان وقوع حادثه) و کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی در منزل ویلایی ۶۵ متری تحقیقات گسترده قضایی آغاز شد.

مرد ۳۶ ساله که حال مناسبی نیز نداشت به قاضی وقت شعبه ۲۱۱ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: حدود ساعت ۸ شب بود که همسر و فرزندانم را به منزل رساندم و خودم نزد یکی از دوستانم رفتم اما نیمه شب وقتی به خانه بازگشتم با اجساد خانواده ام روبه رو شدم. بنابراین گزارش، در حالی که «محمد» به سوالات مقام قضایی پاسخ می داد، رفتار و حرکات استرس گونه و مرموز «احمد» (داماد مقتول) از چشم قاضی پنهان نماند و او را زیرچشمی تحت نظر گرفت. این رفتارها و رفت و آمد بی دلیل او به حیاط منزل، موجب شد قاضی حسینی چند سوال انحرافی از وی بپرسد! «احمد» جوان ۲۳ ساله گفت: حدود پنج ماه قبل با دختر بزرگ مقتول ازدواج کردم اما او یک ماه قبل وقتی از مجلس عروسی به خانه بازگشت به طرز مشکوکی فوت کرد که پرونده مرگ او در دادسرا در حال رسیدگی است اما چند دقیقه قبل زمانی که در جریان مرگ مادرزنم قرار گرفتم بلافاصله خودم را به این جا رساندم.

در حالی که «محمد» (پدر خانواده) به عنوان یکی از مظنونان جنایت مورد بازجویی قرار گرفته بود، کارآگاهان احمد را نیز به دستور مقام قضایی به طور غیرمحسوس تحت نظر قرار دادند و منتظر ماندند تا «نغمه» دختر شش ساله از کما خارج شود اما تلاش کادر درمانی به نتیجه نرسید و نغمه بر اثر شدت جراحات جان سپرد و بدین ترتیب راز این جنایت فجیع پنهان ماند!

براساس این گزارش، با مرگ «نغمه» عملیات کارآگاهان تغییر کرد و آن ها که احتمال می دادند «احمد» از ماجرای این جنایت اطلاع دارد بلافاصله با دستور قاضی ویژه قتل عمد، حلقه های قانون را بر دستان وی گره زدند و به پلیس آگاهی هدایت کردند. تازه داماد ۲۳ ساله که به طور ناگهانی غافلگیر شده بود، در میان بهت و حیرت لب به اعتراف گشود و گفت: آن ها صحنه جنایت را طوری طراحی کردند که «محمد» به عنوان قاتل معرفی شود. وقتی پلیس او را بازداشت کرد دیگر فکر می کردم همه چیز پایان یافته است ولی زمانی که کارآگاهان به سراغ من آمدند تازه فهمیدم دستگیری «محمد» ترفند پلیس برای شناسایی قاتلان بود! این متهم در بازجویی ها عوامل این جنایت وحشتناک را لو داد و گفت: مادرزنم در حالی که یک دختر و پسر داشت از همسرش طلاق گرفت و با «محمد» ازدواج کرد.

 دو دختر مقتول فرزندان «محمد» بودند و من با دختر بزرگ تر او ازدواج کردم. در این میان «افشین» پسر دیگر مقتول از من خواست زمانی که مادرش در خانه تنها بود به او خبر بدهم تا بیاید و با مادرش صحبت کند. من هم این کار را کردم اما او به همراه «حمزه» برادر ناتنی دیگر افشین و «سهراب» یکی از آشنایان آن ها به منزل آمدند درحالی که من در حیاط را بازگذاشته بودم! در همین حال افشین با مادرش درگیر شد و او را با تبرزین کشت. سهراب و حمزه هم نجمه و نغمه را گرفته بودند تا با دیدن صحنه  مرگ مادرشان سروصدا نکنند که در این هنگام حمزه با چاقو دو دختر خردسال را نیز به طرز وحشتناکی به قتل رساند.

در پی اعترافات «احمد» کارآگاهان به سرعت عملیات های دستگیری سه متهم دیگر پرونده را آغاز کردند.  اما «حمزه» به منطقه مرزی گریخته بود تا از کشور خارج شود که کارآگاهان او را در ۳ کیلومتری مرز افغانستان به دام انداختند و بدین ترتیب چهار متهم این پرونده جنایی با اعتراف به قتل سه عضو یک خانواده به بازسازی صحنه جنایت پرداختند.

«افشین» جوان ۲۱ ساله در بازجویی ها گفت: از هشت سال قبل مادرم را ندیده بودم. او وقتی از پدرم طلاق گرفت به مشهد آمد و با محمد( مرد ۳۶ ساله) ازدواج کرد ولی من نمی توانستم زخم زبان های مردم را تحمل کنم!پدرم نیز آن قدر درباره مادرم بد می گفت که از او متنفر شدم و تصمیم گرفتم با او صحبت کنم. از قبل چاقو و تبرزین خریدم و داخل کوله پشتی ام قرار دادم و موضوع را با «حمزه» برادر ناتنی ام در میان گذاشتم. (مادر افشین قبلا با پدر حمزه ازدواج کرده بود) و سپس با همکاری سهراب و احمد شب دوم خرداد به منزل مادرم رفتیم. او ابتدا فکر کرد که به  دنبال گرفتن سند ملکی هستم به همین دلیل به داخل اتاق رفت تا سند را بیاورد . من هم از پشت سر رفتم. او سند را به من داد ولی مشاجره بین من و او شروع شد که در این هنگام تبرزین را از کوله پشتی بیرون کشیدم و دیگر نفهمیدم چند ضربه به سروصورتش زدم! در این هنگام قاضی حسینی پرسید اگر پدر خانواده از راه می رسید چه می کردید؟ که متهم پاسخ داد: «او را هم می کشتیم!»

بنابر این گزارش، در ادامه «حمزه» قاتل دو کودک خردسال نیز که خود را چوپان معرفی می کرد درباره این جنایت گفت : دختر سه‌ساله صحنه قتل مادرش را می دید و جیغ می‌کشید. او وخواهرش شاهد صحنه قتل بودند به همین دلیل من صدای تلویزیون را بلند کردم که کسی فریادهای آنان را نشنود.سپس با چوب ضربه ای به سر دختر سه ساله (نجمه) زدم و بعد با چاقو گلویش را بریدم. بعد هم «سهراب» که دختر شش ساله را رها کرد او را نیز گرفتم و مانند خواهرش کشتم ولی برای صحنه سازی پیکر خون آلود دختر شش ساله (نغمه) را زیر جسد مادرش گذاشتیم و از محل فرار کردیم (با عذرخواهی از خوانندگان صفحه حوادث خراسان به دلیل فجیع بودن جنایت از ذکر جزئیات آن خودداری می کنیم.)

با توجه به اهمیت و حساسیت این جنایت هولناک، پرونده قتل فجیع سه عضو یک خانواده، پس از تکمیل تحقیقات در دادسرای مشهد به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ارسال شد و توسط قضات با تجربه مورد رسیدگی قرار گرفت. در جلسات محاکمه که به ریاست قاضی مصطفی بنده ای و مستشاری قاضی محمد شجاع پورفدکی برگزارشد، متهمان به صراحت ارتکاب قتل را پذیرفتند و هریک به نقش خود در این جنایت هولناک اعتراف کردند.

پس از پایان جلسات محاکمه و درحالی که متهمان در برابر سوالات فنی و تخصصی قضات دادگاه چاره ای جز بیان حقیقت  نداشتند این پرونده جنایی مورد شور قضایی قرار گرفت و در نهایت حمزه به دو بار قصاص نفس، «افشین» به یک بار قصاص نفس وسهراب به خاطر معاونت در قتل به تحمل ۱۰ سال زندان محکوم شدند اما «احمد» از اتهام معاونت در قتل به خاطر نبود دلایل کافی تبرئه شد. شایان ذکر است رای صادره از سوی قضات با تجربه شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی قابل فرجام خواهی در محاکم دیوان عالی کشور است.

منبع: روزنامه خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 46
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 33
  • IR ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    126 7
    لعنت خدا بر دل سیاه شیطان
    • IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      77 54
      آزادشان کنید! اعتراف زیر شکنجه ارزشی ندارد. اینها از معترضان آیان 98 هستند که می خواهند به این بهانه اعدامشان کنند! جوانان -ما-را- اعدام-نکنید! #اعدام-کافیست! ... سلبریتی ها! مصی! مهناز! کجایید که دارند به زور از جوانان آریایی اعتراف می گیرند!
    • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      12 1
      ای لعنت بر این دوم خردادهای شوم و نکبت بر تارک ایران زمین
    • IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
      5 2
      از اب گل ال لود ماهی نگیر مردک
  • IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    81 3
    لا اله الا الله خدا عاقبت همه مون رو ختم بخیر کنه
    • مهرداد IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      31 17
      چرا چرت و پرت میگید هر اینها ارایایی نیستند اینها یک مشت اشغال هستند و باید اعدامشون کنید انگل جامعه باید نابود بشه
  • سرباز گمنام IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    75 5
    چقدر راحت گلوی طفل معصوم رو بریده عذاب سختی در انتظارشون در محکمه عدل الهی یاعلی
  • IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    21 5
    چرا بشر اشرف مخلوقات است؟؟؟؟؟
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      21 1
      انسان میتونه شیطان یا بدتر از شیطان و فرشته یا بهتر از فرشته باشه
  • IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    35 3
    انشالله هر سه تاتون که دست به این جنایت وحشتناک زدین در دنیا و اخرت رو سیاه بشین .امان از دل اون بچه ها
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    33 2
    چه حیوانیست انسان...
  • محمدرضا IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    22 5
    به کجا رسیده ایم که اینگونه جنایات نتیجه چه انحرافی در بدنه جامعه ما وبی توجهی مقامات ارشد امنیتی به این مسائل می‌باشد
    • افتخار AU ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      19 21
      خیر این گونه جنایات کپی بردا ی از غرب است که آنهم نتیجه استفاده از شبکه های ماهواره ای من و تو و مشابه. غرب گدایان ایران مجرم واقعی این جنایات هستند چون جوانان را به آن شبکه های معاند اسلام سوق می دهند.
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    44 1
    طرف مادر و خواهرهاشو کشتو به خاطر حرف مردم محله( دو نفر آشغال محله ) خوب محلتو عوض می کردی
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    31 10
    ترانه علیدوستی کجایی ؟؟؟؟؟ چرا هنوز هشتگ نزدی ؟؟؟؟
    • مم IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      11 32
      مغلطه نکن.سرتونوکردیدزیربرف ونمیدونیددوروبرتون چه خبره وهمه چی روبه هم ربط میدید.برودست وصورتوبشوربعدنظربده .
    • به مم SE ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      24 4
      کاملا درست ربط داده. شما به قاتلها فهماندید که نباید نگران باشند. مصی و مهناز و ترانه نمی گذارند اعدامشان کنیم.
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    28 2
    اعدامشون کنید حقشان صدبار اعدامه
  • وحید IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    24 2
    تازه جزئیات رو نگفتی! پناه بر خدا
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      11 0
      یا ابوالفضل چکار میکنن عجب صبری خدا دارد تازه جزئیاتم نگفته قلبم پکید
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    20 7
    ای بابا! پس کجان اینا که که هشتک اعدام ـ نکنید میزنن؟! بیان شروع کنید دیگه: اعترافات اجباری بودی، قاتل شکنجه شده، ورزشکار بوده، نخبه بوده. ....!!!
  • حسام IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    15 1
    به نظرم حکم عادلانه نیست باید همه ی این شیطان صفتان را اعدام کرد آنهم بصورت فجیع ترین وضع ممکن . خدا به عذابی دردناک محشورشان کند. کاش این پیام منو بدست این چهار حیوان برسد .
  • محمد IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    14 2
    اخه چرا این جوانان جنایت کار را اعدام می کنید هر کی ادم کشت که نباید کشته شه اصلا نباید محاکمه شه ولشون کنید این ها دوباره ادم بکشن. سازمان ملل حمایت شون کن
  • سارا IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    12 0
    فقط اعدام در ملا عام
  • محمد IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    12 0
    ای کاش قضاوت این حیوانات با من بود همشون مثل حرمله قصاص میکردم خدا لعنتشون کنه
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    15 1
    یا ابوالفضل ،، خدایا به تو پناه میبرم ،، روی این افراد حتی اسم حیوان هم نمیشه گذاشت ،، گلوی بچه سه ساله رو برید ؛؛ خدایا ....
  • Aa IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    10 4
    دقت کردین این جنایت هایی که منتشر میشه تو مشهده؟ چرا اینطوریه؟
    • IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      5 2
      شما بیشتر دقت کن - هم قاتل هم همدستاش هم مقتول همگی تهرانی بودن - دسته جمعی اومده بودن مشهد جنایت کنن و برگردن !!
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    18 6
    الان یکی از اعضای خانواده سراغ آلبوم عکس میره! دو تا عکس خوشگل از قاتلان سوا میکنه میفرسته به منوتو و ترانه علیدوستی. میگه اینها بیگناهن و در خوادث آبان و دی مشهد در اعتراضات هم شرکت داشتند ( بلانسبت مردم دردمندی که در اعتراضات گله داشتند خب کدوم اراذل و اوباشی بود که بعدا که غارت ها و تخریبها شروع شد وارد این اشوبها نشد؟) بعد رضا پهلوی هشتگ اعدام نکنید میزنه و مهناز افشار هم میگه اینها مادر دارند ( بعد یکی بهش میرسونه بابا اینها مادرشون را کشتند) میگه عیب نداره خب پدر و بچه که دارند!! بعد مریم رجوی وارد میشه بیانیه میده میگه هر چی خائن به وطن و اراذل و اوباش و جنایتکار هستند عضو تیم من هستند و ترانه علیدوستی و مهناز افشار و رضا پهلوی جون و ترامپ هم براشون توییت انگلیسی میزنه و مشخص میشه بریدن گلوی دو دختر بچه و با پوب تو سرشون زدن و کشتنشون فقط یک روش اعتراضی ساده توسط ازادیخواهان ایران بوده.
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    10 1
    بابا این چه ماجرایی بود حالم بد شد خدا لعنتشون کنه اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا خواهشا این مطالبو نزارید دیگه
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    5 0
    لعنت خداوند براینها چرا ذود اعدام نمی کنید
  • علی IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    8 1
    عجیبه فجیع ترین جنایات در مشهد اتفاق می افته چرا؟////////////
    • IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      4 2
      شما بیشتر دقت کن - هم قاتل هم همدستاش هم مقتول همگی تهرانی بودن - دسته جمعی اومده بودن مشهد جنایت کنن و برگردن !!
  • موسی IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    3 4
    زن سومین ازدواجش بود؟؟!!! معلوم نبوده که نجمه و نغمه بیچاره یک روزی رها بشند... درست جنایت فجیعی بوده، اما دلیل این جنایت بزرگ حس تنفر عمیقی بوده که به مادر برمی گرده، برای خیلی ها پیش اومده که وقتی با کسی دشمنی پیدا می کنه، حتی به کشتن فرد هم فکر می کنه و براش هزار جور نقشه می کشه...
  • مهدی IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    5 3
    الان وقتشه آلبانی نشین ها و رضا بازها و پیروان فرقه بهار مشایی و چپی ها و سبزک ها هشتک بزنند اعدام نکنید
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    3 2
    لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم
  • مصطفی IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    3 0
    این موجودات رو نباید به سرعت،اعدام کنند.رفتار اینها باید مورد مطالعه و کنکاش روانشناسی قرار بگیره. خدایا به خودمون واگذارمون نکن.
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    3 0
    تعداد زیاد جرم و جنایت که در منطقه بلوار حر مشهد اتفاق می افتد، این منطقه را در حکم تگزاس قرار داده است. کاش نام "حر" را آنجا نمی گذاشتند. تقریباً می توان گفت که اگر دور تا دور این منطقه ی سیاه و جرم خیز را سیم خاردار بکشند و تحت مراقبت شدید بگیرند، بیشتر جرم و جنایت در مشهد کنترل می شود.
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    3 2
    اقا اینها مادر دارند...بچه دارند...زن دارند...خواهر دارند...مو دارند ...دست دارند ...پا دارند ......مگر میشه ادم بکشند ....اعدامشان نکنید من یک سلبریتی هستم ......اه=عدامشان نکنید از فردا اینها هم میروند تو لیست اعدام نکنید
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    2 3
    بابا ما خودمون اخر داعشیم!!! واقعا انسان تا کجاها تنزل پیدا میکنه؟!! ((کالانعام بل هم اضل))((حیوان و حتی پست تر)) خدا عاقبتمون بخیر کنه تو این دوران
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    2 2
    و طبق حقوق سازمان دفاع از حقوق بشر این وحشی ها نباید اعدام بشن
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    2 1
    و باز طلاق و مکافات
  • IR ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    2 1
    چرامشهدوفسادگرفته...
    • IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
      1 1
      این حوادث ممکن است همه جااتفاق بیفتدفقط خاص مشهدنیست.فقرفرهنگی واقتصادی وعواملی مثل کینه وحسادت منجربه این درگریهاست.
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    1 0
    چوپانی قصی القلب وبی وجدانی که دودخترمعصوم راهمانندذبح گوسفندان بی رحمانه به قتل رسانده بایددرانظاراعدام شود.
  • ع - ت IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    1 0
    قاتلین احتمالا اتباع خارجی نبودند؟مثلا افاغنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس