کد خبر 1116679
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۰
ترامپ نمایه

یک شبکه آمریکایی به نقل از اسناد یک افشاگر گزارش داد که مسئولان وزارت امنیت داخلی آمریکا گزارش‌های امنیتی درباره خطر گروه‌های نژادپرست سفید را تغییر داده‌اند.

به گزارش مشرق، یک افشاگر در دولت آمریکا می‌گوید که منصوبان سیاسی ارشد در وزارت امنیت داخلی بارها مسئولان اجرایی را مجبور کرده‌اند که ارزیابی‌های اطلاعاتی را برای مطابقت داشتن با اظهارات گمراه‌کننده «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور درباره گروه‌های مخالف، دستکاری کنند.

شبکه «سی‌اِن‌اِن»، بر اساس اسنادی که به دست آورده و به نقل از یک منبع آگاه به موضوع گزارش داد: «به صورت مشخص، "چاد وولف" سرپرست وزارت امنیت داخلی و "کِن کوچینِلی" سرپرست دفتر مهاجرت و شهروندی که هر دو توسط ترامپ منصوب شده‌اند، به مسئولان زیردست خود دستور داده‌اند ارزیابی‌های اطلاعاتی را بر اساس اظهارات سیاسی ترامپ تغییر دهند».

افشاگر این ماجرا - که این اتفاقات را سوءاستفاده از قدرت توسط ترامپ و دولتش توصیف کرده - می‌گوید: «وولف و کوچینلی هر دو تلاش کردند گزارشی را برای کوچک جلوه دادن تهدید "سفید برتر انگارها" تغییر دهند و در عوض تاکید را بر روی نقش گروه‌های چپ‌گرا قرار دهند زیرا نگران بودند متن اولیه بر وجهه رئیس‌جمهور [ترامپ] تاثیر بگذارد».

وزارت امنیت داخلی آمریکا اما هنوز به سوالات سی‌ان‌ان درباره اتهامات مطرح‌شده علیه مسئولان عالی خود پاسخ نداده است.

این افشاگری از دستکاری و سیاسی‌کاری اطلاعات امنیتی توسط مقامات منصوب شده از سوی ترامپ در حالی است که شبکه سی‌ان‌ان ساعاتی پیش فایل صوتی از مصاحبه ترامپ در تاریخ ۱۹ مارس با روزنامه‌نگاری به نام «باب وودوارد» منتشر کرد که در آن وی به کوچک‌نمایی عامدانه خطر ویروس کرونا اذعان می‌کند.

رسانه‌های آمریکا از جمله ای‌بی‌سی‌نیوز نوشته‌اند ترامپ یک ماه قبل‌تر از این مصاحبه هم در گفت‌وگو با وودوارد اذعان کرده که می‌داند کووید۱۹، یک بیماری مرگبار است. این در تناقض با اظهارات علنی ترامپ است که همواره ادعا می‌کند کرونا مشکلی ایجاد نمی‌کند و تا حد زیادی تحت کنترل قرار گرفته است.

برآوردهای آماری نشان می‌دهد که در آمریکا تا کنون ۶,۵۳۸,۶۲۳ به ویروس کرونا مبتلا شده و ۱۹۴,۸۳۶ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس