روزنامه کیودو ژاپن

یک سال پس از سفر پُرسروصدا و بی‌خاصیت نخست‌وزیر ژاپن به ایران که به‌عنوان میانجی‌گری معروف شد، یک روزنامه ژاپنی فاش کرد پیشنهاد آبه شینزو در این سفر به ایران، مبادله نفت با غلات آمریکایی بوده است!!

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

روزنامه کیودو ژاپن نوشت: نخست‌وزیر این کشور در سفر سال گذشته خود به ایران پیشنهاد مبادله نفت با غلات تولید آمریکا را داده بود.

این روزنامه ژاپنی به نقل از منابعی در دولت ژاپن نوشت: «آبه شینزو» در سفر ماه ژوئن سال ۲۰۱۹ به صورت رسمی به ایران این پیشنهاد را داد و تهران و واشنگتن در ابتدا واکنشی مثبت به این پیشنهاد داشته‌اند. به نوشته کیودو، پیشنهاد آبه این بود که ژاپن ذرت و سویا تولیدشده در آمریکا را با ارزش چندین میلیارد دلار پس از تأیید واشنگتن به ایران ارسال کند و در ازای آن نفت دریافت کند که در این صورت به‌دلیل عدم تراکنش پولی با تحریم‌های آمریکا نیز روبه‌رو نمی‌شد. بر اساس این گزارش، اما این پیشنهاد برای ترغیب ایران به مذاکره دوباره با آمریکا بود اما ایران بر لغو تحریم‌ها پیش از آغاز مذاکرات تأکید داشت.

منابع دولتی ژاپن به کیودو گفتند که علت این شکست افزون بر بی‌اعتمادی موجود در ایران نسبت به آمریکا، سیاست نامنسجم دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران بود که به شکست میانجی‌گری توکیو منجر شد.

بر این اساس، پیشنهاد آبه در سفر حسن روحانی رئیس‌جمهور اسلامی ایران به ژاپن در دسامبر (آذرماه) همان سال نیز مطرح شد، اما مشخص شد که توکیو قادر به کاستن از شکاف میان تهران و واشنگتن نیست.

یک منبع در دولت ژاپن با اشاره به پیشنهاد مشابهی از سوی فرانسه برای ایجاد یک خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری برای ایران به کیودو گفت: هر دو پیشنهاد به خاطر عدم همکاری آمریکا به‌رغم چراغ سبز اولیه‌ای که این کشور نشان داد، با شکست روبه‌رو شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    1 0
    Okخخخخخ
    • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      0 0
      میگم اون پیشنهاد فقط به درد همون زیر نشیمنگاه جناب آبه می‌خورد که وقت ملاقات با رهبر انقلاب جرأت نکرد مطرحش کنه!! حالا متوجه شدین با یانکی جماعت نباید وارد مذاکره شد مگر از موضع قدرت؟؟
  • US ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    5 1
    علت عدم همکاری امریکا امید به از هم پاشی نظام ایرانه وقتی تحلیل گر های اونا این حجم از بی مدیریتی و فساد کلان را در مدیران ما میبینند به مدیران دولت امریکا گوشزد میکنند که تحریم ها اثر خودش را گذاشته یکم دیگه تحمل کنید تمومه برجام خیلی خوب بود چون اجماع جهانی را علیه ما از بین برد اما مسعولین نباید اقتصاد مملکت را معطل خارج از کشور کنند بابا نترسید یکم کمتر به فکر خودتون باشید ما استعداد داریم هیچ کشوری از بیرون درست نشد دانش را یا تولید کنید یا بخرید یا جاسوسی کنید امروز علم موتور محرکه وقتی دانش در کشور باشه محصول تولید میشه نرید دنبال واردات محصول دانش وارد کنید
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      0 0
      نظر خوبی بود آفرین
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    0 0
    معلوم هم نبود با غلات ترا ریخت شده چه بلایی میخواستند سر مان بیاورند این امریکائیهای صهیون کمپانی صهیونیستی مونسانتو تولید محصولات ترا ریخته را در دست دارد
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    1 0
    غلات آمریکا آلوده هستند مصرف غلات آمریکا برای ایرانیان سم مهلک است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس