کد خبر 1116582
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۸
وزیر بهداشت سعید نمکی نمایه

وزیر بهداشت و درمان گفت: امسال برای نخستین بار در تاریخ ایران، ۱۰ هزار و ۶۰۰ تخت عادی و ۲ هزار تخت ICU به تخت‌های کشور اضافه خواهیم کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، سعید نمکی در سومین آیین بهره‌برداری از پروژه‌های سلامت تحت عنوان پویش سراسری ره سلامت که از طریق ویدئوکنفرانس در استان خوزستان و فارس، برگزار شد، با درود به روح پاک شهدای کربلا، دفاع مقدس، حرم و مدافع سلامت، در ارتباط با دانشگاه علوم ‌پزشکی جندی‌شاپور اهواز اظهار داشت: خوزستان کربلای دیگری است برای ما و از روزهای آغازین دفاع مقدس فرزندان خوزستان با دست خالی و امکانات کم، در مقابل رژیم بعث ایستادند و ما همواره مدیون خاک خوزستان هستیم و آنچه که برای این استان انجام می‌دهیم، حتی پاسخ یک قطره از خون شهدای این خطه نیست.

عملکرد مطلوب خوزستان در مهار کرونا

وی با اشاره به تلاش کادر نظام سلامت در استان خوزستان برای مهار هجمه سنگین کرونا، افزود: در این بحران سهمگین، حتی یک خوزستانی پشت درهای بیمارستان سرگردان نشد و ما توانستیم به‌گونه‌ای عمل کنیم که رنجشی از هیچ شهروند عزیز خوزستانی نداشته و لذا از تمامی دست‌اندرکاران نظام سلامت در بخش‌های مختلف سیستم بهداشتی و درمانی استان خوزستان تشکر و قدردانی می‌کنم و امیدوارم پروژه‌های جدید در خدمت‌رسانی به مردم کمک‌کننده باشد.

بیشتر بخوانید:

بهره‌برداری از بی سابقه ترین پروژه‌های حوزه سلامت در کشور

 نمکی در ادامه این مراسم همچنین، در ارتباط ویدئوکنفرانسی با دانشگاه علوم ‌پزشکی شیراز نیز تصریح کرد: یکی از استان‌های موفق در مدیریت بیماری کرونا، استان فارس بود.

طلایی‌ترین سال توسعه زیرساخت‌ها

وی ادامه داد: از همکارانمان در شیراز تشکر می‌کنیم، چراکه با همدلی و وفاق، توانستیم در اوج گرفتاری با بیماری کرونا، ساخت‌وساز و توسعه زیرساخت‌ها را بیش از سال‌های قبل، در اوج تحریم‌های ظالمانه و شرایط سخت، ادامه دهیم و باید این شعار را اثبات کنیم که امسال هم کرونا را مدیریت خواهیم کرد و هم طلایی‌ترین سال توسعه زیرساخت‌ها را رقم خواهیم زد.

 وزیر بهداشت و درمان با تأکید بر اینکه امسال سال طلایی توسعه حوزه سلامت خواهد بود اضافه کرد: امسال برای اولین بار در تاریخ ایران ۱۰ هزار و ۶۰۰ تخت عادی و ۲ هزار تخت ICU به تخت‌های کشور اضافه خواهیم کرد که این اهداف در راستای افتتاح ۱۴۰۰ پروژه بهداشتی و درمانی تا ۱۲ فروردین سال ۱۴۰۰ خواهد بود که با کمک خیّرین و همکاران دلسوزم، تقدیم مردم شریف سرزمینمان می‌شود.

وی همچنین با اشاره به دانشگاه علوم ‌پزشکی جهرم بیان داشت: اگر همدلی و وفاق کادر درمان و مسئولان با یکدیگر نبود، این موفقیت در کنترل کرونا حاصل نمی‌شد چرا که اطبا از گذشته به دلیل کمک برای به دست آوردن سلامت مورد توجه ویژه مردم بوده تا جایی که برخی آن‌ها را هم‌ردیف انبیا می‌دیدند و امید است با همکاری دوستان پروژه بیمارستان ۳۳۰ تخت‌خوابی جهرم که از زمان حضورم در سازمان برنامه‌وبودجه پیگیر آن هستم، به‌زودی افتتاح شود.

وی با بیان اینکه شاید هر یک و نیم‌ قرن یک‌ بار بیماری گسترده‌ای مانند کرونا در کشورها به وجود آید ابراز داشت: استان‌هایی که امروز در خدمتشان بودیم از ابتدای سال ۱۳۹۸ درگیر مشکلاتی مانند سیل نیز بوده و به یاد می‌آورم که یکی از سخت‌ترین شب‌های زندگی من شبی بود که در شیراز سیل آمد و به چشم خود شاهد تلاش همکارانم برای مهار ورود آب به بیمارستان بودم. با نگاه به آن ایام امیدوارم از شرایط فعلی هم گذر کنیم.

وی با تأکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: یکی از غصه‌های بزرگ من از دست دادن کادر درمانی است که سال‌ها برای تحصیل و علم طبابت سختی‌کشیده‌اند و عزیزانی که به دلیل عدم رعایت و سهل‌انگاری و نزدن ماسک توسط برخی افراد از دست می‌روند و امروز با توجه به بازگشایی مدارس از استان‌ها می‌خواهیم نظارت خود را بر رعایت موارد بهداشتی افزایش دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    3 0
    خبر خوش ات اینه که ده هزار تخت بیمارستان اضافه کردی ؟!!! خخخخخ اضافه شدن تخت بیمارستان خبر خوش نیست چون نشان افزایش بیماری و رنج مردم است مثل اینه که بگوییم خوشحال باشید چون قبرستانهایمان روز به روز داره با سرعت بزرگتر میشه ههه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس