کتاب «کسب و کار براساس آموزه‌های قرآن و اهل بیت» منتشر شد

کتاب «کسب و کار براساس آموزه‌های قرآن و اهل بیت (ع)» به قلم حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا مطهری توسط انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به چاپ رسیده است.

به گزارش مشرق، کتاب «کسب و کار براساس آموزه‌های قرآن و اهل بیت (ع)» با موضوع ارائه توصیه‌ها و آداب درباره کسب و کار در آموزه‌های قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) به قلم حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا مطهری منتشر و راهی بازار کتاب شد.

نویسنده در این کتاب به دنبال بررسی آموزه‌های قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) درباره سبک کسب و کار و آداب آن است که در ۸۸ صفحه تألیف و تنظیم شده است.

در مقدمه این کتاب آمده است: سبک زندگی هر جامعه‌ای نمای هویت آن جامعه است و هر جامعه‌ای زمانی می‌تواند ثمرهای ایدئولوژی و جهان‌بینی خود را به نمایش بگذارد که سبک زندگی او متناسب با باورها و ارزش‌هایش شکل گرفته باشد.

جامعه کنونی ما به علت تأثیرپذیری از فرهنگ غرب از یک سو و تحت تأثیر زندگی قبل از انقلاب اسلامی از سوی دیگر متأسفانه نتوانسته است میان باورهای اصیل اسلامی و سبک زندگی خود در حوزه‌های گوناگون فردی و اجتماعی ارتباطی عمیق و تناتنگ ایجاد کند و از داشتن سبک زندگی اسلامی به معنای واقعی محروم مانده و نتوانسته است از میوه‌های ارزشمند عقاید و باورهای دینی خویش در عرصه رفتار و سبک زندگی بهره مند شود.

کسب و کار یکی از موضوعات مهمی است که می‌توان با بهره گیری از معارف نورانی قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) نکات ارزشمندی درباره آن به جامعه ارائه کرد.

کتاب «کسب و کار براساس آموزه‌های قرآن و اهل بیت (علیهم السلام)» هیجدهمین عنوان از مجموعه کتب سبک زندگی اسلامی است که در شهریور ماه امسال توسط انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به چاپ رسیده است.

منبع: رسا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    1 0
    اما اینکه جوجه های یک روزه رو بکشی تا قیمت پایین نیاد که اسلامی نیست. خدا رو شاهد می گیرم از اون روزی که این کار رو کردین نه یک گرم مرغ خریدم نه وقتی خونه درست کردن خوردم. تا زمانی که بدونم بانی این کارها تنبیه شده و قیمت ها واقعی بشه هم نه خواهم خورد و نه خواهم خرید. به قول ابراهیم ادهم: نقل است که گفتند. گوشت گران است. گفت: تا ارزان کنیم. گفتند چگونه. گفت: تا نخریم و نخوریم. همینطور اون محصولاتی که گاهی تبلیغات نامتعارف پخش می کنین برای معرفی محصول. شما رو هم به سهم خودم و خانواده تحریم می کنم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس