کد خبر 1116208
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۸
حناچی نمایه

شهردار تهران گفت: از ویژگی های خط ۱۰ مترو این است که بخشی از سیاهچاله های تهران از جمله خاک سفید، نمایشگاه بین المللی، دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات را پوشش می دهد.

به گزارش مشرق، پیروز حناچی شهردار تهران در آئین آغاز عملیات اجرایی احداث خط ۱۰ و توسعه شمالی خط ۷ با بیان اینکه اصلی‌ترین معضل کلانشهرها به خصوص تهران تمرکز جمعیت است گفت: راه حل آن استقرار جمعیت در مسافت بیشتر است و حمل و نقل ریلی اصلی‌ترین راه آن است.

وی با اشاره به اینکه همه کلانشهرها تلاش می‌کنند با اتصال به حمل و نقل ریلی توسعه یابند افزود: در سال‌های اخیر، شهرهای اقماری هشتگرد و پرند به متروی تهران وصل شده‌اند و در آینده نیز شهر جدید پردیس به متروی تهران وصل می‌شود.

بیشتر بدانید:

فیلم/ قطع درختان پایتخت توسط شهرداری

نیم طبقه دردسرساز در ارتفاعات و راه های عجیب مدیران

حناچی ادامه داد: حدود ۲۴۰ کیلومتر خط قابل بهره برداری در خطوط متروی تهران تأسیس شده و حدود ۴۰ کیلومتر دیگر نیز در خط ۱۰ به آن افزود می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این خط در مجموع با ۴۳ کیلومتر طول و ۳۵ ایستگاه دارد گفت: کریدورهای آن به تصویب رسیده است و از ویژگی‌های این خط این است که بخشی از سیاهچاله‌های تهران از جمله خاک سفید، نمایشگاه بین‌المللی، دانشگاه شهید بهشتی با بیش از ۲۰ هزار دانشجو و همچنین دانشگاه آزاد و احد علوم تحقیقات را هدف قرار داده است.

شهردار تهران با بیان اینکه مترو تعادلی میان حمل و نقل شخصی و عمومی ایجاد می‌کند و ایستگاه‌های تبادلی استفاده بیشتری به دنبال دارد. گفت: فرصت‌های زیادی را وقتی که پول داشتیم از دست داده‌ایم و به تنهایی تأمین اعتبار خطوط ریلی از عهده دولت بر نمی‌آید و باید از راه‌های دیگر تأمین اعتبار کنیم.

وی افزود: حمل و نقل و شهرسازی دو بال یک مجموعه هستند، الان در محدوده منطقه ۲۲ با بارگذاری بیش از ۴۵۰ نفر برنامه‌ریزی شبکه ریلی نداشتیم و تعادل و توسعه را با ریل به مناطق می‌بریم و از همه ظرفیت شهرسازی برای ایجاد تعادل، تولید ثروت و منابع استفاده می‌کنیم.

حناچی با بیان اینکه در اجرای خط ۱۰ همه این ظرفیت دیده شده است، گفت: برنامه‌های مفصلی علاوه بر حمل و نقل ریلی داریم که از جمله آنها برقی کردن تاکسی‌ها و اتوبوس‌های شهری است که اعتباراتی که از سوی دولت برای آن تأمین شده کافی نیست.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    9 0
    اگر یه خط سریع سیر بین قم تهران بود که مترو هردوشهر وصل میشد عالی بود باید شهرهای بزرگ با مترو قطار بهم متصل شوند
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    1 0
    وقتی شرقی ترین نقطه را بجای حکیمیه تهرانپارس قنات کوثر می شود باید باید به بدنه کارشناسی شک کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس