محمودزاده: ممنوعیت جذب بازیکن خارجی در تضاد با قوانین فیفا نیست

مسئول نقل و انتقالات سازمان لیگ گفت: فیفا به هیچ کدام از مصوبات داخلی فدراسیون‌ها ایرادی وارد نکرده و آن را مخالف با قوانین خود ندانسته است.

به گزارش مشرق، فریبرز محمودزاده در مورد مصوبه منع جذب مربی و بازیکن خارجی در لیگ برتر فصل آینده و اینکه برخی مدعی اند بر خلاف قوانین فیفاست، اظهار داشت: با توجه به شکایت و پرونده های متعددی که باشگاه های ایرانی در فیفا در چندین سال اخیر و ادوار مختلف لیگ داشته و این پرونده ها مشکلات متعددی برای فوتبال ایران در عرصه بین الملل ایجاد کرده و از سویی دیگر یکی از عوامل خدشه دار شدن وجهه فوتبال کشورمان در عرصه بین المللی است، هیات رئیسه سازمان لیگ که ۴ مدیر باشگاه را در عضویت خود دارد، بعد از بررسی های کارشناسی متعدد چنین تصمیمی را گرفت. این مصوبه بعد از بررسی مجدد به تایید هیات رئیسه فدراسیون هم رسید.

بیشتر بخوانید:

قرارداد بازیکنان استقلال تمام نشده است

وی افزود: این مصوبه برای کاهش مشکلات انضباطی و مالی باشگاه ها در عرصه بین المللی و سامان دادن وضعیت موجود مصوب شده است. نظیر چنین تصمیم هایی در دیگر کشورها و لیگ های مختلف اتخاذ شده است. به طور مثال، در لیگ های مختلف اروپایی در مورد جذب بازیکنان آسیایی و اروپایی مصوبه های متفاوتی دارند و فدراسیون هر کشور براساس استانداردها و شرایط خود چنین قوانینی را تصویب می کند. همانطور که در کشورهای حوزه خلیج فارس مثل امارات جذب دروازه بان خارجی ممنوع اعلام شد.

مسئول نقل و انتقالات سازمان لیگ تصریح کرد: در فوتبال کشور خودمان نیز در سال های گذشته برای حمایت از باشگاه ها و بازیکنان در لیگ یک و لیگ های پایین تر جذب بازیکن خارجی ممنوع اعلام شد. فیفا به هیچ کدام از این مصوبات کشورهای اروپایی و آسیایی ایرادی وارد نکرد و آن را مخالف با قوانین خود ندانست. مصوبه اخیر فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هم مغایرتی با قوانین و مقررات فیفا ندارد.

منبع: سایت سازمان لیگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    7 0
    مگر همین فیفای شرکای دزد مفسدین بدون دلیل عامل اجرای بازی های ایران در داخل ایران نبود لابد قانون لا یتغیر آسمان شیطانی شماها است - اگر فیفا نباشد تولید زراعت و صنعت مختل می شود اصلا به این فکر کرده اید (فوتبال عامل هدر رفت انرژی انسانی است کدام خروخی ضرور و غیر ضرور دارد؟ - آدمهای ناحسابی برید مثل آدم که بی مقدارترینها هستید و بود و نبودتان بی اثر است بگذارید اعصاب مردم آرام بماند کم باروان مردم بازی کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس