کد خبر 1115800
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۰
علی ربیعی نمایه

سخنگوی دولت گفت: اظهارات مربوط به دستکاری در بورس بی‌اساس است. فراز و نشیب‌ها عوامل متعدد دارد؛ قطعاً حمایت از بازار سرمایه استراتژی دولت است.

به گزارش مشرق، علی ربیعی در گفتگو با رادیو تهران درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: آدم‌هایی که به بورس می‌آیند باید بدانند که بورس فراز و نشیب دارد. مطالعات تاریخی نشان می‌دهد که روند بورس پایین نیامده است؛ بالا رفته و پایین نیامده است.

بیشتر بخوانید:

قیمت‌ها در نبود تدبیر ترمز بریده است

وی با اشاره به نوسانات گفت: چند عامل وجود دارد وقتی عرضه به موقع نباشد و یا عرضه و تقاضا متناسب نباشد یا اینکه دلار و ارز بالا و پایین می‌شود نیز در بورس مؤثر است. ارز بالا برود بورس بالا می‌رود و ارز پایین بیاید پایین می‌آید.

ربیعی گفت: اثر روانی نیز در بورس مؤثر است. شنوندگان بدانند ما حمایت می‌کنیم نه اینکه مداخله می‌کنیم. دیدم برخی از نمایندگان جوری می‌گویند که انگار دولت یک ناظر بی‌طرف است. مردم باید مورد حمایت دولت باشند. بحث حمایت با دخالت متفاوت است.

وی گفت: اظهارات مربوط به دستکاری در بورس بی‌اساس است. فراز و نشیب‌ها عوامل متعدد دارد؛ قطعاً حمایت از بازار سرمایه استراتژی دولت است.

سخنگوی دولت گفت: ما چرا گفتیم به بورس برویم چون که سهام خریداری می‌شد و تولید رونق می‌گرفت و نقدینگی بازار هم جمع می‌شد و بازار سرمایه مورد توجه دولت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    3 0
    جناب آقای ربیعی شما داری برای حفظ موقعیت خود مثل طوطی اونی که بهت گفتن بگو میگویی از طرفی این چه بساطی است که مردم و به سمتی هدایت کردید که آرزو کنند دلار گران شود یعنی همه چیز گران شود و مردم ضعیف خرد شوند خدا وند حکیم باریتعالی دولت بی تدبیر شما را هدایت کند اگر قابل هدایت نیست ذلیل کنه...علی برکت الله
  • IR ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    2 0
    باشه باورمیکنیم این حرف رو از دولت راستگویان!!!
  • ناشناس IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    4 0
    طوری دست کاری شده و هسته را بهانه قرار داده بودند که زمان ریزش ،به عمد هیچ سفارشی پذیرفته نمی شد . سهام پالایشگاهی زمانیکه هنوز نه صف خرید بود و نه صف فروش از کارگزاری سفارش ارسال می شد ولیکن هیچ سفارشی پذیرفته نمی شد . دیگه دست کاری کردن چه معنایی دارد ؟ این چه نظارتی هست بر عملکرد بورس ؟ که یک ماه سهم هر روز +5 می خورد ولی عرضه ای صورت نمیگیرد و بلعکس عرضه سنگین می شود هر روز -5 می خورد ( نه در حجم مبنا و نه در شناوری تغییری ایجاد نمی کنند .و نظاره گرند تا فقط آنچه خودشان می خواهند رخ نماید . )
  • ناشناس IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    3 0
    چرا بورس ریزش کرده مگر پراید شده ۷ میلیون مگر مواد غذایی و... مجانی شده لطفا کارشناسان جواب بدهند چرا همه شرکت ها با هم ضرر میکنند مگر با هم کار میکنند نه برای تحلیل تکنیکال و نه بنیادی قابل قبول نیست به نظر بنده باید بورس ۱۰۰۰برابر رشد کند با این همه گرانی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس