کد خبر 1115711
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶
کارت ملی هوشمند

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور بخشنامه ممنوعیت دریافت کپی مدارک هویتی توسط دستگاه‌های اجرایی از خدمت‌گیرندگان را ابلاغ کرد.

به گزارش مشرق به نقل از سازمان اداری و استخدامی کشور، پیرو بخشنامه این سازمان مبنی بر «اجرای آزمایشی (پایلوت) ممنوعیت دریافت مدارک هویتی در استان‌های خوزستان، قم و سمنان توسط دستگاه‌های اجرایی» و آمادگی ایجادشده در دستگاه‌های اجرایی در این زمینه و با رویکرد اصلاح نظام اداری، تحقق اهداف توسعه دولت الکترونیکی، استنادپذیری الکترونیکی، کمک به مقابله با سوءاستفاده و جعل اسناد هویتی، افزایش سلامت اداری و تسهیل ارائه خدمات به مردم، اخذ کپی مدارک هویتی ممنوع و احراز اصالت هویت برخط اجباری شد.

بیشتر بخوانید:

جزئیات تولید کارت‌های هوشمند توسط وزارت دفاع

به موجب این بخشنامه، دستگاه‌های اجرایی موظفند برای نحوه استعلام‌های برخط و رفع موانع حقوقی و قانونی احتمالی با سازمان ثبت احوال کشور به تفاهم برسند، به‌گونه‌ای که حداکثر ظرف مدت یک ماه، دریافت کپی مدارک هویتی در فرآیندهای ارائه خدمات به شهروندان به صورت کامل حذف شود.

همچنین سازمان ثبت احوال کشور موظف است وب‌سرویس‌های کد ملی، شناسنامه و ارائه کد رهگیری پس از هر استعلام را در اختیار دستگاه‌ها قرار دهد و زمینه اصالت‌سنجی کدهای رهگیری را برای پیگیری‌های بعدی مهیا کند.

این بخشنامه به موجب ماده ۱۱۸ قانون مدیریت خدمات کشوری، برای تمامی دستگاه‌های اجرایی لازم‌الاجراست و حسن اجرای آن در ارزیابی سالانه دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی لحاظ می‌شود.

مسئول اجرای این بخشنامه بالاترین مقام هر دستگاه اجرایی است و مدیران و کارکنان دستگاه‌های مشمول در تمامی سطوح سازمانی موظفند تمهیدات لازم را برای اجرای مؤثر و دقیق آن فراهم کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    19 0
    لطفا نظارتی هم بر فروشگاه های اینترنتی بکنید که برای ثبت نام در سایتشون همه مشخصات هویتی خریدارها رو دریافت می کنند
  • SE ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    8 0
    گرفتن کپی از مدارک دارای بارکد میتواند مورد سوءاستفاده بیشری قرار بگیرد. اصولا درج بارکد برای اسکن کردن و احصاء هویت توسط دستگاه ها و سازمانهای ذیصلاح است نه گرفتن گپی و انبار کردن
  • رضایی IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    5 0
    سیستم روان و روند اداری مزایایش برای اقتصاد و فرهنگ سازی، خیلی خیلی بیشتر از ان است که نگران از دزدی و تقلب باشیم.
  • علی رضا IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    7 0
    اصلا خوب شد که کپی گرفتن مدارک هویتی در تمام ادارات و سازمان ها ممنوع بشود . این کار خودش ضرر زدن به اقتصاد به وسیله ی مصرف بیش از حد کاغذ . حساب کنید اگر روزی فقط ۴۰۰۰ نفر بخواهند کپی کارت ملی بگیرند چه تعداد کاغذ مصرف بشه . حالا فکر کن این مقدار بشود روزی ۲۰۰۰۰ بیست هزار نفر یعنی واقعا فقط کاغذ بازی .
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    7 0
    به گفته بزرگترها سیستم اموراداری کشور هنوز درده سی وچهل به سرمیبرد!!!درصورتی که الان قرن بیست ویکم است ...ولی بعید میدانم اداره ها ونهاده وبانکها اجرا کنند هروقت موردی بخشنامه ای اعلام شده کارمند ویاحتی رییس نهادویااداره میگفتند بروید از صداوسیما ویارسانه ها برایتان اقدام کنند....نظارتی برهیچ چیزدرایران نیست ...
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    6 0
    واقعا چقدر کار بی خودی هست برا استعلام از شهرداری و ثبت و دارایی وو همه اصل را میبینند بازم از رو همه اشون ضد صفحه کپی میخوان سر آخر همه را اسکن میکنن و همه را به آدم پس میدن فقط یک هزینه اضافی و وقت اضافی برای مردم است
  • ناصر IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    6 0
    کارت ملی هوشمند چی شد!؟ سه ساله ثبت نام کردیم خبری نیست!!
    • IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
      1 1
      حسن داره می زنه
  • حامد IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    1 0
    من رفتم یه مدرسه غیر انتفاعی برای ثبت نام فرزندم اونا علاوه بر کپی شناسنامه محصل، از تمام صفحات شناسنامه من و مادر محصل هم کپی گرفتند. بنده به این موضوع اعتراض کردم ولی تهدید به اخراج از مدرسه شدم. اینگونه مسایل باید به آموزش و پروش تذکر جدی داده شود.آیا یک مدرسه غیر انتفاعی صلاحیت نگه داشتن مدارک دانش آموزان و اولیائ آنان را دارد؟
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    4 0
    این هفته بچه ام به دنیا اومد یه ذونکن کپی تا حالا گرفتم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس