کد خبر 1115660
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
اخطار محیط زیست به ۷ شهرداری غرب تهران

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار از اخطار به هفت شهرداری غرب استان تهران به‌دلیل رعایت نکردن قانون مدیریت پسماند خبر داد.

به گزارش مشرق، شیدا اکار از بازدید و پایش مراکز دپوی موقت زباله این شهرستان و برخورد با عدول‌کنندگان قانون مدیریت پسماند خبر داد.

وی در تشریح این خبر با اشاره به اینکه کارشناسان این اداره به منظور نظارت بر اجرای موارد ابلاغی در خصوص رفع نواقص موجود در ایستگاه‌های انتقال زباله دوباره از این مراکز بازدید کردند، گفت: متأسفانه هنوز در برخی از مراکز ملاحظات زیست‌محیطی به‌طور کامل رعایت نشده و بر همین اساس اخطاریه مجدد برای شهرداری‌ها صادر شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار با تأکید بر اینکه این بازدیدها و پایش‌ها به‌طور دوره‌ای و یا موردی به صورت سرزده انجام می‌شود، افزود: شهرستان شهریار دارای هفت ایستگاه انتقال زباله متعلق به هفت شهرداری است که پیگیری برای رفع نواقص کامل آنها  در دستورکار این اداره قرار دارد.

اکار با بیان اینکه در پایش‌های اخیر از این مراکز، مواردی از پسماندسوزی‌ و تفکیک ضایعات مشاهده شد، تصریح کرد: این موضوع اقدام سریع مسئولان و متولیان حوزه مدیریت پسماندها را به منظور جلوگیری از ایجاد و انتشار آلودگی می‌طلبد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار در پایان خاطرنشان کرد: در این خصوص محیط زیست دغدغه داشته و درصورت هرگونه اِهمال‌کاری در اجرای ضوابط که منجر به ایجاد آلودگی شود، متخلفان به استناد ماده 688 قانون مجازات اسلامی به مرجع قضایی معرفی می‌شوند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس