کد خبر 1115435
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳
فنونی‌زاده: کاش پرسپولیس علیپور را حفظ می‌کرد/ اوساگونا به درد نمی خورد

پیشکسوت پرسپولیس گفت: حیف شد که علیپور از پرسپولیس جدا شد کاش این بازیکن را حفظ می‌کردیم زیرا همه مدافعان را می‌توانست آزار بدهد.

به گزارش مشرق، مرتضی فنونی‌زاده در مورد شرایط پرسپولیس در فصل گذشته اظهار داشت: پرسپولیس فصل خوب و موفقی را پشت سر گذاشت و برای چهارمین مرتبه متوالی قهرمان لیگ برتر شد. البته می‌توانستیم برای دومین مرتبه دوگانه را کسب کنیم و قهرمان جام حذفی هم شویم اما به خودمان باختیم و حذف شدیم. همه بازیکنان و کادرفنی زحمت کشیدند و  به آنها خسته نباشید می‌گویم. 

وی در مورد اینکه منظورش از اینکه خود پرسپولیس در جام حذفی مقصر باخت بود چیست عنوان کرد: ما در دربی به خودمان باختیم همانطور که قبلا هم گفتم کادرفنی مقصر باخت بود. با این حال هیچ مربی نمی‌خواهد که شکست بخورد اما گاهی اشتباه رخ می‌دهد. شکست در ضربات پنالتی هم 50 -50 است. حتی اگر در بازی با برزیل مسابقه به پنالتی کشیده شود در آنصورت دیگر 50 درصد برزیل شانس برد دارد. شما ببینید رونالدو چندین پنالتی زده اما فقط دو پنالتی آن گل نشده که یکی از آنها را بیرانوند گرفته است. در هر حال پرسپولیس باید به فکر فصل آینده و همچنین حضور در لیگ قهرمانان آسیا باشد. 

بیشتر بخوانید:

چرا پرسپولیس با علیپور به توافق نرسید؟

فنونی‌زاده در مورد جدایی بازیکنانی مثل علیپور و ترابی از پرسپولیس گفت: به هر حال بازیکنان حق دارند برای درآمد بیشتر به تیم‌های دیگر خارج از کشور بروند البته نظرمن این است که اگر بازیکنان 20 تا 25 درصد کمتر از تیم‌های باشگاهی در قطر پول بگیرند و در فوتبال ایران بمانند به نفع‌شان است زیرا در محبوب‌ترین تیم ایران و آسیا بازی می‌کنند و ممکن است به تیم ملی هم برسند اما تجربه ثابت کرده بازیکنانی که به تیم‌های حوزه خلیج فارس می‌روند فوتبال‌شان افت می‌کند ولی همین 7-8 میلیارد تومان را پرسپولیس به بازیکنان می‌دهد و بهتر است که در ایران و پرسپولیس بمانند.

وی تصریح کرد: البته حضور بازیکنان ایران در لیگ‌های معتبر اروپایی مثل پرتغال با بازی در لیگ‌های کشورهای حوزه خلیج فارس فرق می‌کند. با این حال فراموش نکنید که زمان برانکو هم بازیکنانی مثل رضائیان، مسلمان و ... از تیم جدا شدند یا پرسپولیس برخی از آنها را نخواست با این حال پرسپولیس با برانکو تا فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد. پتانسیل بازیکنان پرسپولیس بسیار زیاد است.

پیشکسوت پرسپولیس با اشاره به خریدهای جدید این تیم اظهار داشت: به همه بازیکنانی که به این تیم آمدند خوشامدمی‌گویم. این بازیکنان با تفکرات گل‌محمدی جذب شده‌اند و بازیکنان مد نظر سرمربی پرسپولیس هستند. این نفرات از بهترین‌های لیگ هستند اما باید بدانند که اینجا پرسپولیس است و باید بدانند در گذشته حتی برخی ملی‌پوشان به تیم‌ پرسپولیس  آمدند و موفق نشدند و حتی فوتبال‌شان نابود شد. از سویی دیگر کاش دانیال اسماعیلی‌فر به جای سپاهان به پرسپولیس می‌آمد. پرسپولیس همان 6 میلیارد تومان را به او پرداخت می‌کرد و  از سویی دیگر در محبوب‌ترین تیم ایران بازی می‌کرد و می‌توانست 5 سال سمت راست تیم ملی را هم قبضه کند. 

پنجعلی در مورد جدایی علیپور از پرسپولیس گفت: او یکی از بهترین بازیکنان پرسپولیس بود و حیف شد که از این تیم رفت. او مثل طارمی بود و برای خودش موقعیت خلق می‌کرد. دوست داشتم علیپور در تیم می‌ماند زیرا هر خط دفاعی را آزار می‌داد. در گذشته هر بازیکنی به پرسپولیس و استقلال می‌امد به تیم ملی می‌رسید و کمتر بازیکن غیر ملی پوشی عضو این دو تیم بودند. الان هم بازیکنان پرسپولیس جایی بهتر از این تیم نمی‌روند زیرا هم در تیم پرهوادار بازی می‌کنند و هم ارزش مادی و معنوی‌شان افزایش پیدا می‌کند. در کنار یحیی گل‌محمدی هم مربیانی مثل مطهری و باقری هستند که می‌توانند برای جذب بازیکن به او کمک کنند.

وی در مورد آپشن‌های حیرت انگیز قرارداد اوساگونا گفت: نباید پول بی‌رویه به خارجی‌ها داد. این بازیکن به درد پرسپولیس نمی‌خورد شاید در تیمی مثل ذوب آهن خوب عمل کند و از 5 موقعیت گلزنی یکی را گل کند یا نکند اما در ذوب آهن شما با 5 هزار هوادار طرف هستید ولی در پرسپولیس با 40 میلیون هوادار و نباید به راحتی اشتباه کنید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    2 1
    گل محمدی با آل کثیر و عبدی میخواد جام باشگاه های آسیا بازی کنه؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس