کد خبر 1115329
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۴
کویت

یک مقام ارشد امنیتی کویت گفت که توطئه‌ای خطرناک علیه امنیت ملی این کشور را خنثی کرده است که شماری از نظامیان، اعضای پارلمان و افراد بانفوذ مرتبط با طرف‌هایی درانگلیس در آن مشارکت داشتند.

به گزارش مشرق، یک مقام ارشد امنیتی کویت فاش کرد که یک توطئه خطرناک علیه امنیت ملی این کشور را خنثی کرده است.

به گزارش خبرگزاری آلمان، این مقام کویتی گفت که امروز یکشنبه دو افسر این کشور که مسئولیت‌های حساسی را داشتند، دستگیر شدند و دادستانی شروع به بازجویی مستقیم از آنها کرده زیرا متهم به خیانت به وطن و مسئولیت خود هستند و اسناد و مدارک محرمانه‌ای در ارتباط با امنیت ملی کویت را در سال ۲۰۱۹ به سرقت برده اند.
روزنامه کویتی «القبس» اعلام کرد که این دو افسر با یک شبکه گسترده کار می‌کردند که شامل شماری از نظامیان، نمایندگان و افراد با نفوذ بوده و اسناد بسیار مهمی را به خارج از کویت منتقل کردند و ارتباط آنها با طرف‌هایی در لندن هم رصد شده است.
«ریاض العدسانی» یک عضو پارلمان کویت درباره این موضوع گفت: «ما واقعیت‌ها را فاش خواهیم کرد. همدستی، فریب و خیانت به وطن و وظیفه وجود دارد».

او افزود:« اطلاعات زیادی در مورد صندوق مالزی با همدستی برخی از نیروهای وزارت کشور به خارج و داخل کویت منتقل شده است و همه این موارد به زودی فاش خواهد شد».

ولی‌عهد کویت اخیرا به دنبال انتشار فایل‌های صوتی منتسب به دستگاه اطلاعات امنیت ملی کویت در شبکه‌های اجتماعی درباره برخی تلاش‌ها برای فتنه انگیزی و ایجاد شکاف و هرج و مرج در کشورش هشدار داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    1 1
    خلاصه بگم عربستان و پشتش که اسرائیل قرار داره منتظر لنگ زدن کویت هستند تا برنامه های خود را تطبق دهند . مثل اینکه هلو بپر تو گلو . چراش . ادامه امارات سازی دیگر کشورها در درجه اول خلیج فارس برای برابری با ایران . بخیال خام خودشان. امیدواریم نصیحت حضرت آقا را متوجه شوند و پذیرا باشند و از اوهام در بیایند و شجاعت بخرج بدهند قبل از اینکه دیر بشود . اگر امارات اینکار را بکند نگران امنیت خود از سوی امثال اسرائیل نباشه . همینقدر اشاره کافیه . اسرائیل الان خودش بیشترین نگرانی را داره . وقصدش تقسیم این بار از هراس هست که فکر میکند بنفعش هست . با دیگران را در معرض خطر قرار دادن . که هر چه باشه قوت خطر برای اسرائیل کاهش نمیابد بلکه اتفاقا افزون میابد که روشن شدن مردم اخیرا اعراب بیانگر آنست. خواست خداوند بزرگ و رحمان و رحیم است
  • IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    0 1
    ولیعهد های امریکایی در عربستان. امارات و امروز در کویت ؟
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    0 1
    اخه شما نوکرای شکم پرسته امریکا توطئه تون کجا بود. تنها چیزی که در کشورای شما اتفاق میفته کودتای دیکتاتوری علیه دیکتاتوی دیگر است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس