کد خبر 1115166
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
آغاز شمارش معکوس برای عرضه نخستین املاک بانکی در بورس کالا

پس از موفقیت نخستین عرضه املاک دولتی متعلق به شرکت عمران شهر جدید پردیس در بورس کالای ایران، دومین عرضه املاک در این بورس از جنس املاک بانکی است.

به گزارش سرویس بورس مشرق، طی هفته گذشته بانک اقتصاد نوین طی صدور اطلاعیه های مجزا و به عنوان نخستین بانک برای انجام تکالیف قانونی جهت واگذاری املاک مازاد خود از مسیر بازار سرمایه، یک قطعه زمین با کاربری مسکونی - تجاری و دو ملک تجاری را برای فروش با استفاده از مکانیسم حراج در بورس کالا آگهی کرد.

بیشتر بخوانید:

بورس کالا مرجع رسمی معامله املاک می‌شود

دو ملک تجاری در کرمان

براساس اطلاعیه های عرضه، بانک اقتصاد نوین مورخ ۲۵ شهریور ماه دو ملک تجاری در شهرستان کرمان را به صورت یکجا برای فروش روی تابلوی املاک و مستغلات بورس کالای ایران عرضه می کند که قیمت پایه این دو ملک براساس ارزیابی کارشناس رسمی دادگستری در مجموع ۴۴ میلیارد ریال اعلام شده و مبلغ موردنیاز برای تضمین خرید و شرکت در حراج ۱.۴۵۵ میلیارد ریال معادل صد و چهل و پنج میلیون و پانصد هزار تومان (۳ درصد قیمت پیشنهادی فروشنده) به صورت واریز وجه نقد و یا تودیع ضمانت نامه بانکی در نظر گرفته شده است.

براساس اطلاعات مندرج در اطلاعیه عرضه، ۲ باب واحد تجاری یکی به متراژ ۱۵۱.۶۳ مترمربع و دیگری به مساحت ۳۸.۵۱ مترمربع می باشد.

یک قطعه زمین در بندرعباس

این بانک همچنین در شهرستان بندرعباس یک قطعه زمین اداری، تجاری و مسکونی به مساحت ۷۴۳.۲۸ متر مربع دارای سند تک برگ و مجوز احداث ۱۰ طبقه به متراژ زیربنا ۵۸۲۳ مترمربع با کاربری تجاری- مسکونی را در تاریخ ۲۶ شهریور ماه به قیمت مندرج در گزارش کارشناس رسمی دادگستری، برای فروش روی تابلوی املاک و مستغلات بورس کالا می آورد.

در اطلاعیه عرضه این زمین، قیمت پایه تعیین شده توسط کارشناس رسمی دادگستری معادل ۱۸۵ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال تعیین شده و تضمین متقاضیان خرید برای شرکت در حراج مبلغ ۵.۵۸ میلیارد ریال معادل ۵۵۸ میلیون تومان (۳ درصد قیمت پیشنهادی فروشنده) به صورت واریز وجه نقد و یا تودیع ضمانت نامه بانکی در نظر گرفته شده است.

شرایط پرداخت این عرضه ها به صورت ۹۵ درصد نقد به حساب های عملیاتی شرکت بورس کالای ایران و ۵ درصد چک همزمان با مبایعه نامه به تاریخ تنظیم سند رسمی در دفترخانه اسناد رسمی بوده و مهلت واریز بخش نقدی ۱۰ روز کاری بعد از تاریخ معامله تاپایان ساعت اداری در نظر گرفته شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس