کد خبر 1114872
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۶
پارلمان عراق

عضو ائتلاف الفتح در پارلمان عراق از سرگیری کار پارلمان این کشور خبر داد که در جلسات آتی موضوع اخراج نظامیان بیگانه با همه جزئیات آن بررسی خواهد شد.

به گزارش مشرق، «جابر الفتلاوی» عضو ائتلاف «الفتح» پارلمان عراق تاکید کرد که حضور نظامی آمریکا در عراق در جلسات آتی پارلمان با همه جزئیات آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

انتقاد تند گروه‌های سیاسی از ادامه حضور آمریکا در عراق

الفتلاوی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» گفت: «قوانینی وجود دارد که توسط کمیته‌های پارلمانی به ریاست پارلمان ارائه شده و باید در دستور کار جلسات آینده قرار گیرد».

وی افزود: «فعالیت‌های پیش روی پارلمان شامل بررسی قوانین متعدد است، علاوه بر اینکه پارلمان میزبان شماری از مسئولین خواهد بود تا توطئه‌های خارجی علیه عراق مورد بحث قرار گیرد».

عضو پارلمان عراق گفت: «مسئله حضور نظامیان بیگانه در عراق در جلسات آتی با همه جزئیات آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت».

بیشتر بخوانید:

واکنش عضو پارلمان عراق به سخنان ترامپ درباره عقب‎نشینی از عراق

پارلمان عراق عراق امروز شنبه بعد از سه ماه از آخرین جلسه فوق‌العاده رای اعتماد به کابینه «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر این کشور  فصل قانونگذاری جدید خود را مجددا آغاز کرد.

مقامات پارلمان عراق پیش‌تر گفته بودند که ۲۰ عضو و ۲۶ کارمند پارلمان به کرونا مبتلا شدندکه این موضوع برگزاری جلسات پارلمان را دشوار کرده است .

اعضای  پارلمان عراق امروز ضمن بررسی برنامه اصلاحات دولت الکاظمی، دو پرسش شفاهی برای وزیران دارایی و برنامه‌ریزی کابینه او ارسال کردند.

قانون انتخابات پارلمانی و قانون احزاب از جمله قوانینی هستند که تصویب آن برای برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در ششم ژوئن ۲۰۲۱ (نیمه خرداد ۱۴۰۰) ضروری است.

دی ماه گذشته به دنبال اقدام جنایتکارانه آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس معاون رئیس سازمان الحشدالشعبی در بغداد، پارلمان عراق طرح اخراج نظامیان آمریکایی از عراق را تصویب کرد؛ اما معدود طرف‌هایی در عراق که تحت حمایت آمریکا هستند، برای اجرای این مصوبه کارشکنی می‌کنند.

در سال ۲۰۱۴ حدود پنج هزار نظامی آمریکایی در قالب ائتلاف بین‌المللی در پایگاه‌های نظامی عراق مستقر شده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جعفر تیموری DE ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    0 0
    اگر عراق درخصوص خروج امریکا از کشورش تعلل کند وضعیت عراق بحرانی تر می شود.و هرج و مرج و اغتشاش هم فراگیرتر و فساد و قتل و ویرانی و....عواقب ماندن آمریکا در عراق می شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس