سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بهترین تفکری که در گام دوم انقلاب برای جوانان میهن اسلامی می‌تواند درس‌آموز باشد تفکری است که از مکتب حاج‌قاسم الگو گرفته و خواهد گرفت.

به گزارش مشرق، سردار غلامرضا سلیمانی عصر امروز در حاشیه آیین افتتاح ساختمان ستاد ترویج مکتب شهید حاج‌قاسم سلیمانی در کرمان با بیان اینکه حاج قاسم یک مکتب و راه است، اظهار داشت: مکتب ابعاد و وجوه بسیار گسترده‌ای دارد آن هم مکتب از دیدگاه اسلام ناب که در جای خود نیاز به تبیین و واکاوی دارد.

ببینید:

عکس/ نواختن زنگ ایثار و شهادت در گلزار شهدای کرمان

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه اول باید بدانیم مکتب چیست و بعد با توجه به شخصیت و ابعاد وجودی شهید سلیمانی مکتب ایشان را تببین کنیم، عنوان کرد: این آغاز یک نهضت گسترده فرهنگی در درون کشور می‌تواند باشد که در استان کرمان تدارک دیدند و با ساز و کار عالمانه و تلاش و مجاهدت عده‌ای از دلسوزان انقلاب و فعال کردن هیئت‌های اندیشه‌ورز و... نقطه جوشش به جریان انداختن این فرهنگ و تبیین و ترویج آن به سراسر میهن اسلامی است.

وی افزود: بسیج هم بر اساس رسالتی که دارد به عنوان تشکیلات مردمی انقلاب اسلامی در این مسیر در سراسر کشور در پایگاه‌های مقاومت فعال می‌شود و چون بسیج نقش سازمان یافته امت اسلامی محسوب می‌شود و در روشنگری و تببین، تجربه و سابقه و دوره‌های موفقیت‌آمیز پشت سر گذاشته، انشاءالله در گام دوم انقلاب و در ترویج مکتب و معارف مکتب حاج‌قاسم تلاش و مجاهدت می‌کند و امیدواریم الگوی برادران ما در کرمان بتواند الگوی کامل و تکامل یافته برای کل کشور باشد.

بیشتر بخوانید:

نامه عاشقانه سردار سلیمانی به یار وفادارش شهید پورجعفری

سلیمانی نقش رسانه را در ترویج یک تفکر و در گفتمان‌سازی ذیل یک تفکر بسیار تعیین کننده‌ دانست و افزود: بهترین تفکری که در گام دوم انقلاب برای جوانان میهن اسلامی می‌تواند درس‌آموز باشد تفکری است که از مکتب حاج‌قاسم الگو گرفته و خواهد گرفت و نمونه‌های مجسم آن را سیدالشهدای مقاومت در میدان‌های مختلف در میدان شجاعت، سیاست، جهاد و شهادت و دفاع و مردم‌داری، اخلاص در عمل، دستگیری از محرومان و میدان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و در همه میدان‌ها جلوه‌گر ساخته و اسوه و الگوی ما محسوب می‌شود و باید تلاش کنیم جزو انتشاردهندگان این مکتب الهی و ولایی باشیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در مرکزیت کشور هم بنیاد حاج قاسم سلیمانی آعاز به فعالیت کرده و جنبه‌های بین‌المللی ملی را مد نظر دارد و حتما دانشگاهیان، اندیشمندان، نویسندگان و اساتید حوزه‌های علمیه و هنرمندان و ... همه در این نهضت سهم دارند و برخی تلاش‌هایی آغاز و محصولاتی تولید کردند و بعضی در حال تدارک و قدم برداشتن در این مسیر هستند.

سلیمانی با اشاره به اینکه سازمان بسیج تشکیلات گسترده مردمی را خدمتگذاری و از همه اقشار و تخصص‌ها در آن جلوه‌گر هستند، خاطرنشان کرد: ترویج این تفکر در گام دوم انقلاب جنبه‌های بسیار کاربردی و راهبردی برای ما دارد و ما هم به سهم خود در این مسیر خواهیم بود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس