کد خبر 1112514
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۵
حاج‌قاسم نمایه

یکی از دوستان شهید حاج قاسم نقل می‌کند یک‌بار که موفق نشد به مراسم روضه‌ روستا برسد، به مداح آن مجلس زنگ زد و گفت: اگر فرصت داری روضه‌ای که دیروز خواندی برایم بخوان؛ مداح پشت تلفن روضه خواند.

به گزارش مشرق، عزاداران حسینی در کرمان، با حضور در کنار مرقد مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی و یاران شهیدش به سینه‌زنی و مرثیه‌سرایی پرداختند.

گلزار شهدای کرمان که پیش از شهادت سردار سلیمانی هم میعادگاه عاشقان اباعبدالله بود، امسال با وجود پیکر شهید مقاومت در این قطعه، بیش از پیش خیل رهروان شهدا را پذیرا شد.

دهه‌ محرم جوانان کرمانی در ساعات مختلف شبانه‎روز با حضور در گلزار شهدا به عزاداری پرداختند و جای خالی سردار شهید را در بین عزاداران حسینی خالی کردند.

حاج قاسم سلیمانی عاشق اهل‌بیت‌ (ع) و سرباز ولایت بود و روضه، غذای روحش و مایه‌ی آرامشش بود.

این عشق و ارادت را از همان روزی می‌توان مثال زد که وارد حرم مطهر مولا علی علیه السلام شد و گرد غربت را در آن دید و همان‌جا جرقه‌ی راه‌اندازی ستادی برای بازسازی و توسعه عتبات در ذهنش روشن شد.

این دلداده‌ی ولایت، هر سال سعی می‌کرد در ایام تاسوعا و عاشورا خود را به مراسم روستای پدری برساند و حضور در این مراسم را استمرار جهاد با دشمن می‌دانست.

یکی از دوستان شهید عزیزمان حاج قاسم سلیمانی نقل می‌کند یک‌بار که موفق نشد به مراسم روضه‌ی روستا برسد، به مداح آن مجلس زنگ زد و گفت: اگر فرصت داری روضه‌ای که دیروز خواندی برایم بخوان؛ مداح پشت تلفن روضه خواند و حاج قاسم آرام‌آرام اشک ریخت.

دیگری تعریف می‌کرد گاهی در جبهه مرا از کیلومترها فاصله‌ فرامی‌خواند و می‌گفت: برایمان روضه بخوان.

حالا اگرچه دستی که بر سینه می‌زد قطع شده، اما جوانان دوست‌دارش، در کنار مزارش برای حسین علیه‌السلام بر سر و سینه می‌زنند.

جمله‌ی زیبا و پرمعنایی دارد که می‌گوید "ما ملت امام حسینیم"، این جمله امسال بر صدر همه‌ی مجالس نشسته و گویای مکتب قاسم سلیمانی است.

خدایا به حق شهدای دشت کربلا، دست ما را از دامن اهل بیت(ع) کوتاه مگردان.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس