کد خبر 1114790
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۶

به گزارش مشرق، محمد سرشار مدیر شبکه کودک پویا در صفحه اینستاگرامی خود نوشت:  حجت‌الاسلام دکتر مهکام نمایش خوابیدن دو حیوان خردسال روی یک تخت را، ترویج همجنس گرایی، نشانه "نفوذ در شبکه کودک"، «ادبیات رختخوابی» و «همخوابگی» دانسته‌اند. ایشان نوشته‌اند: «امام علی(ع) می‌فرمایند: رختخواب بچه‌های شش ساله را از هم جدا کنید.»
من در صفحه‌شان توضیح دادم اما بر موضع قبلی اصرار کردند لذا این یادداشت را نوشتم.

بدیهی است دغدغه  تربیت جنسی دینی دغدغه شبکه کودک است و در این زمینه مراقبتهای لازم را دارد اما آقای مهکام تندروی کرده‌اند و چند خطا مرتکب شده‌اند:

خطای اول: تفاوت مخاطب کانالهای پویا و نهال را تشخیص نداده‌اند. خانواده‌ها این موضوع را می‌دانند اما برای اطلاع ایشان مجددا عرض میکنم که کانال پویا ویژه خردسالان زیر شش سال است و حدیث مورد استناد، مربوط به کودکان بالای شش سال (مخاطبان کانال نهال) است.

خطای دوم: متاسفانه آقای مهکام، همه احادیث این موضوع را برای مردم نقل نکرده‌اند و فقط آن را که به مذاق ایشان خوشتر بوده، نقل کرده‌اند.
در وسایل‌الشیعه، پنج حدیث درباره جداسازی بستر خواب بچه‌ها وجود دارد. چهار حدیث به سن ۱۰ سال و تنها یک حدیث به سن ۶ سال اشاره دارد!
چرا آقای مهکام ۸۰٪ احادیث را رها کرده‌ و به آن یک حدیث ضعیفتر استناد نموده و حتی اشتباها حدیث پیامبر(ص) را به امام علی(ع) نسبت داده‌اند؟

خطای سوم: ایشان متوجه نشده‌اند شخصیتهای مجموعه پویانمایی عروسکهای دوست داشتنی حیوانات خردسال سه چهار ساله هستند و آنها مصداق هیچکدام از احادیث مذکور نیستند.

خطای چهارم: مدعی تاکید بر «همخوابی بدون لباس»در قسمت مذکور شده‌اند که اصلا در انیمیشن نیست!
موضوع اصلی این قسمت خیلی ساده است: پاندا مهمان خرگوش می‌شود. او از صبح تا شب یاد می‌گیرد چگونه با مهمانش رفتار کند. در آخر قسمت هم پاندای مهمان روی تخت خرگوش خوابش برده و خرگوش می‌خواهد او را بیدار کند. اما یاد می‌گیرد که با مهمان مهربان باشد. بعد هم اجازه می‌گیرد لباس خواب نپوشد، لباس بیرون را درآورد و مثل مهمان، با لباس داخل خانه، بخوابد.

من علت این رفتار آقای مهکام را نمی‌فهمم.
آیا همه انیمیشنهای غیرایرانی، به قول ایشان «به شکل خزنده و نامحسوس» در حال آموزش همجنس‌بازی به خردسالان است؟
آیا همه کارشناسان و خانواده‌های کره زمین، موافق همجنس‌بازی و ساکت دربرابر ترویج آن هستند و فقط آقای مهکام و امثال ایشان، قدرت تشخیص این مساله را دارند؟
سوالهای زیادی به ذهنم هجوم آورده.
چرا سلیقه خود را به نام دیدگاه اسلام تجویز می‌کنند؟
چرا به همه چیز با دید جنسی نگاه می‌کنند؟
چرا خانواده‌ها را بی‌دلیل می‌ترسانند؟
چرا ...؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    28 1
    اصلا منظورم رسانه و صدا و سیمای ایران نیست سیاره مریخ و میگم ولی یهودیهای مخفی یا همان آنوسی در پست هایی که مربوط به تربیت و اموزش باشه رسوخ میکنند حتی زمان شاه هم این پست دست یهودیان بوده
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      2 4
      شما با این حرفت داری تهمت میزنی به شخصی اونم بی دلیل
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      0 3
      چرت
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      2 0
      من اسم شخصی رو نبردم شاید منظورت تهمت به شاهه
  • IR ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    5 7
    جناب سرشار جز توجیهات حاشیه ای کار دیگه ای گویا بلد نیست
  • US ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    5 1
    من تلویزیون خیلی کم می بینم، نمی دونم داستان چیه. اما در اینکه روحانی گفت از 2030 نمیگذرم و و خودم هم نمونه ی اجرای 2030 رو به چشم دیدم شک ندارم.
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    3 1
    ایضا شبکه سوم سیما
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    2 2
    بهتره کسی که در مورد نفوذ فرهنگی اظهارنظر بکنه که یه مقدار سوادشم داشته باشه
    • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      2 1
      بهتره کسی در مورد شخص دیگه ای اظهار نظر بکنه که اصلا سواد داشته باشه! یه نیگاه تو آینه به خود بکن بعد کامنت بزار!!
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    1 4
    عاقبت برخی مدیران جرثقیلی صدا و سیما بهتر از این نخواهد بود
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    2 3
    لعنت خدا و رسول و فرشتگان بر کسی که بخواهد روح این فرشتگان کوچولوی معصوم رو خراب کنه. من هم مثل جناب مهکام از شبکه پویا دلگیرم. اظهار علاقه ی پسر کوچولو به ی دختر کوچولو در شبکه پویا چه معنایی داره غیر از ترویج دوست پسر دوست دختری؟؟!!!
  • علی IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    2 3
    چند وقتی هست که به مدیریت شبکه پویا بدجور حمله میشه.نکنه میخوان بلایی که سر شبکه افق آوردن سر همین شبکه هم بیارن؟
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    2 1
    من درباره باقی صحبت ها نظری ندارم ولی این دلیل نمیشه که برای رد کردن حرف کسی بگویی حرف پیامبر را به امیرالمومنین نسبت داد مگر اشکالی داره ائمه اطهار کلهم نور واحد هستند مگر اینکه مطلبی به خاطر زمان یا مکان گفتن دلیلی داشته باشه که بگیم از کدام یک از ایشان بوده وگرنه مهم نیست از کدام امام یا از پیامبر نقل می شود
  • یک طلبه IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    2 1
    باسمه تعالی دربارۀ موضع موضعی ندارم، چون برنامۀ مذکور را ندیده‌ام؛ اما دربارۀ استدلال جناب سرشار، لازم است یادآوری کنم که ایشان وارد موضوعی تخصصی شده‌اند: ایشان متخصص رسانه‌اند؛ اما آیا متخصص فقه هم هستند که به روایات استناد می‌کنند و نتیجۀ فقهی‌ می‌گیرند؟! نمی‌خواهم بگویم نظر حجت‌الاسلام مهکام ازنظر فقهی درست است یا ایرادشان به موضع محل بحث صحیح است؛ اما فارغ از نتیجه، ایراد اساسی این است که دست‌کم یک غیرمتخصص (آقای سرشار) وارد بحثی تخصصی شده‌اند و شاید دو غیرفقیه!
  • منا IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    0 0
    خیلی بچه گانه پاسخ داده اند . هر کسی میداند که بچه ها همه شخصیت ها را حقیقی میدانند و با آنها همذات پنداری میکنند و الگو میگیرند .خواه یک حیوان باشد یا انسان .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس