به گزارش مشرق، محمد سرشار، مدیر شبکه پویا در واکنش به درج +۱۰در مداحی‌های شبکه نهال در صفحه اینستاگرام خود نوشت:  چرا هشدار ۱۰+؟

پخش یک نماهنگ با هشدار سنی ۱۰+ از کانال نهال، با واکنشهای منفی و مثبت مواجه شد: برخی آن را اجرای سند ۲۰۳۰ و بنده را نفوذی، بهائی، صهیونیست و ... خوانند و برخی از اینکه مراقبت بیشتری در برنامه‌های دینی شبکه کودک صورت گرفته، تشکر کردند.

اما اصل ماجرا چه بود؟

شبکه کودک در این ایام، روزانه بیش از ۳۰ قطعه نماهنگ و دیگر تولیدات با موضوع حماسه حسینی را پخش میکند. دیروز، تنها یک قطعه دارای هشدار سنی بود که علتش را در تصاویر (انتهای متن) می‌توانید ببینید.

بنا به حساسیت ویژه  تک‌تک بچه‌های مذهبی در برگزاری هیئات (مانند التزام مثال‌زدنی آنها در تبعیت از دستورات ستاد ملی کرونا)، ما هم در شبکه کودک حساسیت ویژه‌ای در پخش آثار مذهبی داریم و تلاش می‌کنیم بهترین آنها را انتخاب و پخش کنیم.

یکی از این نماهنگها دارای شعر و صوت مناسبی برای کودکان بود اما در تصویر آن، صحنه‌هایی مانند شمشیر کشیدن، شکستن تنگ آب، کشتن ماهی و پخش شدن قطرات خون وجود داشت که بنده از پخش خواستم دو کار انجام دهد:

یک: آن نماهنگ را با هشدار سنی ۱۰+ پخش کند.

دو: پخش را در ساعات پایانی شب باشد که خانواده‌ها کنار فرزندان باشند و مراقبت لازم را برای کودکان زیر ۹ سال داشته باشند.

می‌گویند: "قبلا صحنه‌های خشن یا ترسناک از شبکه کودک پخش شده. پس اینها را هم بدون هشدار پخش کنید."

مثالی بزنم: هرچند در پاساژها ماسک نمی‌زنند اما ما در هیاتهایمان بهتر از همه جا رعایت می‌کنیم و همه‌مان ماسک می‌زنیم. شبیه همین، اگر خطایی در پخش آن صحنه‌های ترسناک بوده، دلیلی نمی‌شود که در برنامه‌های حساس دینی مراقبت نکنیم. (البته خبر دارید که سامانه چی خوبه به کمک شبکه آمده تا هشدارهای سنی دقیقتر باشد.)

می‌گویند: "ما با بچه‌هایمان صحنه‌های قطع عضو مختارنامه را می‌بینیم و روضه مکشوف گوش می‌دهیم و اتفاقی نیفتاده."

طبیعتا توصیه ما، عمل به آموزه‌های اهل‌بیت ع و بزرگان دینی در این حوزه است. آنها به ما آموخته‌اند چارچوب تربیت دینی کوچکسالان چه باید باشد.

در هر حال، شبکه کودک اهتمام بالایی به تربیت دینی و انقلابی آینده‌سازان تمدن نوین اسلامی دارد. همچنین سند ۲۰۳۰ و آموزه‌های آن جایی در شبکه کودک ندارند و مبنای این شبکه، یک منظومه تربیتی است.

...

خداوند عاقبت ما را ختم به خیر فرماید.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
    60 44
    چرند نگو. بگو داریم 2030 اجرا می کنیم همون بهایی هم برازندته. اگه اینجوریه که صب تا شب تلویزیون داره فیلم هایی نشون میده که توش اسلحه و بمب و موشک و نمی ئونم چی وجود داره و صحنه های درگیری. خودتی عمو.
    • IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      19 3
      فیلم های تلویزیون مال کودکان نیست. اتفاقا بسیار کار درستی کردند چون در انتقال وقایع عاشورایی به کودکان باید بسیار دقت کرد که اثر منفی نداشته باشد. البته از جماعت وحشی شیعه انگلیسی که حتی برای نوزادانشان هم قمه میزنند انتظار نمیرود که عقلانیت و تدبیر شیعیان را درک کنند، لیاقت این حیوانات همان بی بی سی است نه شبکه پویا
    • کریم IR ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      19 7
      جناب توهین نکنید اگر دیگران ملاحظه نمیکنند دلیل نمیشود که آن کار اشکالی ندارد این که شبکه های دیگر کار اشتباهی کرده اند تقصر آقای سرشار نیست و استدلال ایشان به نظر حقیر درست است.موفق باشید.
    • IR ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      9 18
      اینو ماله کشیدی رفت انیمه های الحادی ژاپنی که بسیار خبیثانه و ریز دین زدایی می کنند و فکر روابط نامشروع رو با فان نشان دادن برای کودکان معصوم تئوریزه می کنند رو چجوری ماله میکشی برادر
    • IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      11 6
      شما یک لطفی بکن این سامانه «چی خوبه» رو اول برای دیگر برنامه ها اجرا کن و بعد از آنها برای چنین مراسمات مذهبی هم انجام بدی خوبه
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    9 1
    صدا سیما باید از بهایی ها و نفوذی ها پاکسازی شود
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    13 5
    نظر ۲۲:۳۲ : عمو بیسوادیتو به رخ نکش. آقای سرشار مدیر شبکه پویا هستن پس پخش فیلم مثلا سریع و خشن و شوالیه تاریکی و جوکر به ایشون ربطی ندارد. دوم اتفاقا بخاطر داشتن سه بچه در خانه، غالبا تماشاچی شبکه پویا هستیم که از قضا فضای شبکه و محتوا سازی شبکه پویا بسیار مناسب کودکان و حتی هانوادسا. به شما هم توصیه میکنم بجای تماشای تصاویر خشن و بمب و موشک و غیره، در روز یکی دو ساعتی رو تماشاگر این شبکه باشید تا مدیریت و تولید محتوای انقلابی رو از نزدیک ببینید. با تلاش ایشون تبلیغات شبکه پویا که تا چندسال پیش سر به فلک میکشید بسیار کم و محدود به چند مضمون مرتبط به کودکان و نوجوانان شده. ولی ما یاد گرفتیم اینقدر بد بگیم تا اگر به جایی به خطای ریزی هم رخ داد بگیم آهااااا، ما که گفته بودیم.
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    12 0
    وقتی چند روز قبل در ترویج کارهای یزید، و سگ بازی سینمایی بل و سباستین در شبکه امید پخش می شود تا نوجوانان خانواده ها را به خرید سگ نجس مجبور کنن باید هم برای اموزه های دینی، محدودیت قایل باشن. در حالیکه کارتونها* سرشار* از ترویج خشونت است. ولی اقای سرشار نمی بینن
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    8 5
    احتمالا جناب سرشار فقط روزهای عاشورا تاسوعا به تی وی نظارت میکنن والا اگه اینقدر دز حساسیتشون بالاست چرا مثلا به کارتون ضد خانواده دلیر که وقت و بیوقت از پویا پخش می شود و دختر مدام در حال تیراندازی و طغیان است حساسیتی ندارد و لابد جناب ایشان می دانند که تاثیر انیمیشن به مراتب بیشتر از کارهای همکاران ایشان است
  • فلاح IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    8 5
    دست شما درد نکنه خدا خیرتان بدهد من تا دیدم محدودیت سنی داره نذاشتم پسر سه سالم ببینه و الان میفهمم ک خوب کاری کردم
  • IR ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    20 3
    شما کارتون وفیلم زورو هم پخش میکنید،لابد زورو و گرهبان گارسیا با هویچ با هم میجنگند؟
    • IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      6 1
      +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
  • IR ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    8 7
    من که قانع نشدم از دلیلی که برای +10نزدن برای انیمیشنهای خشن غیر مذهبی آورد از مراجع تقلید مشورت گرفته شود
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    8 6
    توجیه نکن ------- داری 2030 رو اجرا میکنی ---- ولی مطمئن باش راه به جایی نخواهی برد ----- عسکری مدیر ناتوان صدا وسیما
  • راحله یوسفی IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    1 6
    خیلی ممنون از توجه شما ، چون واقعا دین هم باید با آگاهی و هوشیاری بزرگتر ها به بچه ها آموزش داده بشه .
  • LB ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    2 4
    یک نفر هم که در کل این صدا و سیما خوب کار میکنه، یک عده جاهل براش میزنن. تنها شبکه ای از صدا و سیما که ما در خارج کشور میبینیم پویا است.
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    7 0
    اقای سرشار فلسفه ایجاد شبکه پویا و امید و .. برای این است که بچه ها و نوجوانان فیلمهای متناسب با سن خود را ببینند. اگر این برنامه برای سنین کودک مناسب نیود راهکار منطقی این بود که این برنامه را از کنداکتور حذف کنید و از شبکه امید پخش شود. وقتی مدیران ختی به ابتدایی ترین اصول شبکه اگاهی ندارند نتیجه همین می شود
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    5 0
    نمی دونستیم خردسالان هم سواد خواندن نوشتن دارن؟!!!! راستی چرا ما که انهمه کارتون زورو رو دیده بودیم قتلی مرتکب نشدیم؟
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    6 0
    عزیز دل‌نگران، وقتی دی‌جی‌مون یا .... با انواع و اقسام ابزار تخیلی کشنده و ترسناک در مناسب‌ترین ساعات روز پخش می‌شود، شما به پخش هم همین تذکرات ضد ۲۰۳۰ رو می‌دهید؟؟؟؟
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    3 0
    بنده کارشناس گرافیک هستم در مورد انیمیشن ببعی که کاراکتر به صورت گوسفند با بدن انسان هست نقد کردم جناب سرشار نقد نمی پذیرند و میگویند اجازه بده کسانی که تخصص دارند تو این حوزه نظر بدهند. بله شما گوسفند که حیوان بیشعوری هست رو برای بچه ها با شعور نمایش بدین تا حقوق بیشتری از بیت المال به دست بیارین /
  • ..... IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    2 1
    دروغگو های پست خدا لعنتتون کنه.
  • مامان فاطمه معصومه IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    3 0
    چطور نیکو و شمشیر نورانی به اون ترسناکی محدودیت سنی نداره؟هم شمشیر نشون میده هم خشن تر از اون. یا مثلاً کنام اژدها که واقعا حیوانات تخیلی ترسناک و خشن داره اما هیچ تذکر محدودیت سنی نداشت. صلحبانان که ساعت پخشش اولین برنامه نهال بود یه سر نشون میداد هشت تا چشم داشت، بی محدودیت سنی نشون دادی اعصاب بچه ها رو خورد کردی...دیجیمون و هیولاهاش که نگم بهتره. مشکل شما واضح و مشخصه که سر چی هست با این کارنامه درخشان.
    • فاطمه IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      1 0
      آره والا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس