کد خبر 1114692
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
برجام

اوباما به عنوان یک میراث فردی و دموکرات‌ها به عنوان موفقیتی برای جلب رأی دوره آتی، نیازمند یک موفقیت در سیاست خارجی بودند که برجام این مسیر را برای آنان باز کرد.

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی موسسه پژواک خرد معاصر یادداشتی از حمیدرضا غلامزاده نطنزی درباره سرنوشت برجام در انتخابات آمریکا را منتشر کرد: در دوره قبل مذاکرات ایران با طرف‌های اروپایی، آمریکا حضور نداشت و علیرغم تعامل با مذاکره کنندگان اروپایی، اجازه نداد مذاکرات به نتیجه نهایی برسد.

 اوباما به عنوان یک میراث فردی و دموکرات‌ها به عنوان موفقیتی برای جلب رأی دوره آتی، نیازمند یک موفقیت در سیاست خارجی بودند که برجام این مسیر را برای آنان باز کرد.

 معمولاً پرونده‌های سیاست خارجی آمریکا با تغییر حزب حاکم بر دولت، تغییرات کلی در آن حاصل نمی‌شود. اما مساله برجام در دوران ترامپ با تغییرات بنیادینی همراه بوده است که لزوماً همگی آنها به ویژگی‌های شخصی یا رویکردی ترامپ مربوط نمی‌شود.

 ترامپ خروج از برجام را امضا کرد تا از زیر سایه دموکرات‌ها رهایی یابد و در فشار حداکثری را به عنوان راهبرد اساسی خود لحاظ کرد تا ایران را به زانو درآورد.

اگر ترامپ در دولت بماند، امکان پافشاری بر تحریم و فشار حداکثری را نخواهد داشت، چرا که هم اکنون هم این فرایند شکست خورده است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    1 7
    تنها کشوری که با برنامه هسته ای ایران مشکل اساسی داره امریکاست پس هر موقع میزنه زیر توافق ما هم باید بزنیم زیرش تا یاد بگیره وقتی با برنامه هسته ای یه کشوری مشکل پیدا می کنه مذاکره کنه و وقتی هم که مذاکره کرد باید بهش کامل پایبند بمونه وگرنه براش گرون تموم میشه متاسفانه امریکا این طورجسور شده میاد از برجام خارج میشه بعد می خواد تحریم های تسلیحاتی رو علیه ایران تمدید کنه موفق نمیشه بعدش دوباره تلاش می کنه که تحریم های شورای امنیت رو علیه ایران برگردونه همه ی اینها نشان دهنده جسورشدن امریکاست ایران دربرابراقدامات امریکا خیلی واکنش نرمی از خودش نشون داده نه واکنش سخت بدبختی درسیاست خارجی یعنی این .
  • IR ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    2 2
    برجام همچون تف سر بالایی بر فراز سر دولت تزویر امید می چرخد برای همیشه تاریخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس