کد خبر 1114674
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
بورس نمایه

نکته مهمی که باید به آن توجه شود، این است که با توجه به نرخ دلار، تورم انتظاری، نرخ‌های جهانی کامودیتی ها و همچنین ارزش روز دارایی شرکتها این وضعیت نمی‌تواند پایدار بماند.

به گزارش سرویس بورس مشرق، مهراد پایدار گفت: عده ای درست یا غلط صرفاً به پشتوانه حمایت دولت و سخنان رئیس جمهور در قیمت های بالا تشویق به خرید سهم شدند و عده ای دیگر نیز با وعده تارگت های چند ده میلیونی شاخص بی محابا دست به خرید زدند.

وی ادامه داد: بازار شایعات این روزها داغ است، عده ای دولت را مقصر می دانند و برخی نامه ۲۵ اقتصاددان را دلیل ریزش می دانند و تعدادی نیز از رفتار حقوقی ها گله‌مند هستند.

بیشتر بخوانید:

پیش‌بینی وضعیت بورس در هفته جاری +عکس

پایدار افزود: ریزش اخیر بازار با ریزش‌های ادوار گذشته متفاوت بوده و درگیر شدن خیل عظیمی از مردم با بورس، بازار سرمایه را وارد شرایط خاصی کرده، در وضعیتی که ترس و بی اعتمادی در بازار سرمایه جولان می دهد، در کوتاه مدت احتمال وقوع هر اتفاقی هست و اهرم ترس و بی اعتمادی بر پارامترهای فاندامنتالی شکل کاری غالب است.

به گفته پایدار، بازار در بازه های کوتاه مدت همچون صعود ماه‌های گذشته یا نزول هفته‌های اخیر، می‌تواند دچار رفتارهای هیجانی و اشتباهات محاسباتی شود اما همواره در میان مدت اشتباهاتش را جبران خواهد کرد.

این تحلیل گر تکنیکالیست تاکید کرد: نکته مهمی که باید به آن توجه شود، این است که با توجه به نرخ دلار، تورم انتظاری، نرخ‌های جهانی کامودیتی ها و همچنین ارزش روز دارایی شرکتها این وضعیت نمی‌تواند پایدار بماند و با گذر از این مقطع و اتمام این بخش از کاهش که بعید است چندان دور باشد، بازار به سمت بهبود و ریکاوری قیمت‌ها می‌رود.

وی با بیان اینکه بعد از یک ریزش شارپ باید به بازار فرصت داد تا برای شروع رالی بعدی ابتدا الگوی اصلاحی مربوطه را تکمیل کند، خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود بعد از پایان این ریزش شاخه‌های دیگر الگو در سطوح قیمتی بالاتر تکمیل شود به عبارتی پس از خاتمه ریزش فعلی بازار بیشتر به سمت اصلاح زمانی می رود.

پایدار گفت: در زمانی که بازار در حال تکمیل الگو هست، سهامدار می تواند در قیمت های بالاتر با تمرکز بیشتری تصمیم به خروج یا سهامداری با دید میان مدت برای رالی صعودی بعدی بگیرد که از سقف قبلی عبور خواهد کرد.

وی تصریح کرد: اگر عزم جدی برای جمع کردن بازار وجود دارد، در روزهای ابتدایی هفته جاری و به طور گسترده این اقدام باید انجام شود، در غیر این صورت و با فراگیرتر شدن ترس و بی اعتمادی غالب بر فضای فعالان، این کار به مراتب در آینده سخت تر خواهد بود.

 بررسی روند میان مدت شاخص کل

پایدار درخصوص بررسی روند میان مدت شاخص کل نیز گفت: با آنالیز امواج شاخص کل از ابتدا تاکنون به این نتیجه می‌رسیم که اکثر امواج به صورت کارکتیو زده شده، در نیمه اول چارت شاهد یک دیامتریک بدون همپوشانی هستیم.

وی ادامه داد: طبق آخرین گفته های گلن نیلی در دیامتریک همپوشانی الزامی نیست و تشابه امواج به خصوص از نظر زمانی اهمیت دارد و حداقل ۵ شاخه باید تشابه زمانی داشته باشند که وجه تمایز دیامتریک با الگوهای دیگر هستند.

پایدار افزود: با این حال ارجع آن است که غیر از شاخص قانون همپوشانی را نیز در نظر بگیریم اما برای شاخص کل با توجه به اینکه با یک شاخص محاسباتی روبرو هستیم و ریزش این شاخص حتی با میزان ریزش سهام شاخص همخوانی ندارد که اگر داشت به راحتی امواج همپوشانی پیدا می‌کردند در مورد پساالگویی ها در شاخص نیز، همین موضوع صدق می‌کند و از طرفی تشابهات و سیملاریتی زمانی خوبی با هم دارند ساختار دیامتریک بدون همپوشانی منطقه ترین ساختار است، با توجه به حرکت ساید ابتدای دیتا نقطه شروع دیامتریک شاخه A دیتایش موجود نیست.

وی تصریح کرد: بعد از تکمیل دیامتریک شاهد تشکیل موج ایکس و سپس شروع یک رشد شارپ تا محدوده 2 میلیون و 100 هزار واحدی بودیم که می تواند شاخه A از یک مثلث باشد که با بررسی ریزموج ها به احتمال زیاد هنوز تکمیل نشده و انتظار می رود پس از یک دوره اصلاح قیمتی و زمانی که چند هفته ای هست، شروع شده و می تواند پولبک به سقف کانال دوبل شکسته شده واقع در محدوده یک میلیون و 500 هزار واحدی باشد، در میان مدت یک بار دیگر به سمت قله قبلی حرکت و سقف بالاتری برای تکمیل شاخه A ایجاد کند که تارگتش را پس از مشخص شدن انتهای اصلاح بهتر می توان آن را تخمین زد.

منبع: نبض بورس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • کدخدا IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    57 1
    همش چرته.ظرف ۵ ماه ارزش سهام ها ۵ برابر شدن، چیزی رو سراغ دارین که توی این ۵ ماه یه چنین رشدی را داشته باشه؟؟؟؟؟!!!! بورس رو دولت کشید بالا و حالا که استفادشو برده ولش کرده به حال خودش.کم مردمو به ورود به این بازار پر ریسک تشویق کنید. اعتماد ها از دست رفت
  • 1 IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    47 2
    با توجه به حمایت شدید دولت در امروز و تشکیل الگوی دسته بیل وکف سازی چندقلو پیش بینی یک دیوار بتنی چند دسته بیله دور از ذهن نیست
    • IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
      45 3
      یعنی با دسته بیل از قماربازها پذیرایی میشه ؟!
  • کارمند IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    5 54
    مردم عزیز از این حرفها نا امید نمیشن و به سرمایه گزاری و خرید وفروش طبیعی در بورس ادامه میدن شاخص هم رشد میکنه انشاالله
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    37 2
    این تحلیل گر تکنیکالیست!!!!! یعنی کسی ندونه فکر می کنه صاحب مکتبی صاحبنظریه ای صاحب رایی و فکری و .... تحلیل گر تکنیکالیست.... بابا ول کنید
  • کهنه کار IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    14 1
    چند کلام از مادر عروس!!!
  • IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    10 0
    بورس بازی از قمار بازی ورباخوری گناهش بیشتر است اولا بدون هبچ تولید وایجادشغلی سود صد برابری دارد ثانیا اثر توری آن بهصورت چشم وهم چشمی خیلی شدید هست که پدر مردم در می آورد وفقط یک عده دلال وسر مایه دار پولدار کیف می کنند بقیه مردم بی پول باید تورم لگام گیسخته تحمل کنند تا نابود بسوند
    • حافظ IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      1 0
      خدابیامورز پدرت را، 70 درصدی که ندارند بایدگرانی ها روبه دوش بکشند تا دلار بره بالا تاملک واملاک شرکت‌های ورشکست بره بالا تادربورس که چه عرض کنم قمارخانه سوده بشن
  • IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    0 5
    صبور باشید بورس درست میشه..
  • ناشناس IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    0 0
    سلام بورس دیگه جای سرمایه گذاری نیست سهم هاتون اونایی که کمی سود کردین بفروشیم و از بورس خارج شید از من گفتن
  • هیچکس IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    0 0
    قبل از ورود به هر عرصه اقتصادی باید به صحت رفتار و گفتار گردانندگان آن عرصه ایمان بیاورید بعد ورود کنید. آیا رفتار گذشته به شما نیاموخته که چه باید کرد.
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    0 0
    همش دروغ و ریاکاری. بسه دیگه بازی
  • سفته گر GB ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    0 0
    آقای پایدار تالار بورسی که طی چند ماه اخیر ما شاهدش بودیم چیزی جز یک کازینو نبود. شما هم بهتر بود بجای استفاده از کلمات نامفهوم لاتین از معادل فارسی اون استفاده میکردین. و آخر اینکه دوران ماه عسل بورس تمام شد.
  • IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    0 0
    خیلی ها را میشناسم که در بورس پول دار شدن و قصدشان خرید خانه در تهران است .
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    0 0
    بورس مثل ابشار خورده زمین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس