ماجرای«تروریست» های آمریکایی و «معترضان بی گناه» در ایران

آمریکا، مجرمان خطرناک و مسلح در خاک کشورش را اعدام میکند ولی برای قاتلان، مجرمان مسلح و متهمان بدسابقه در ایران دایه مهربان‌تر از مادر می‌شود.

سرویس سیاست مشرق - «عمادالدین باقی» فعال سیاسی اصلاح طلب- ۱۹ تیر ۹۹- در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت: «همین دو، سه شب پیش به مقاله‌ای درباره پیشرفت امریکا برخوردم که مطرح می‌کرد اقتدار یا عظمت امریکا ثمره حق براندازی است، آنچه امریکا را به امریکا تبدیل کرده که به‌رغم قدرت بزرگی که در حاکمیت وجود دارد، اما هرگز حاکمیت به ‌سمت خودکامگی نرفته، یکی به همین دلیل است که قانون این کشور «حق براندازی» را به‌ رسمیت شناخته است...اما در اینجا...ما شاهدیم که اگر بخواهند دهان کسی را ببندند، به او برچسب «برانداز» می‌زنند و براندازی ذاتا به جرم تبدیل شده، حال آنکه معتقدم اصولا براندازی باید به عنوان حقی عمومی برای شهروندان به رسمیت شناخته شود و البته بحث بر سر روش براندازی است».

طیف غربگرا، آمریکا را نماد «دموکراسی» معرفی کرده و مدعی است که در این کشور، حتی حق براندازی نیز به رسمیت شناخته شده است و ساختار حاکمیتی آمریکا، با خودکامگی بیگانه است؛ آیا این ادعا صحیح است!؟

کاخ سفید:معترضان در آمریکا، تروریست هستند

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا- ۱۲ شهریور ۹۹- با حضور در شهر کنوشا در ایالت ویسکانسین، معترضان به نژادپرستی پلیس آمریکا را «تروریست های داخلی» توصیف کرد.

ترامپ پیش از این نیز در تیرماه ۹۹ معترضان آمریکایی را «تروریست» نامید و افرادی که خواستار سرنگونی مجسمه‌های نماد برده‌داری در این کشور هستند را به مجازات تهدید کرد.

وی چندی پیش در مصاحبه‌ با فاکس‌نیوز در پاسخ به سئوالی درباره نحوه مواجهه با اعتراضات در ایالت های مختلف گفته بود: «هر شب، ما سرسخت‌تر و سرسخت‌تر خواهیم شد».

رئیس جمهور آمریکا در ماههای گذشته دستور شلیک به معترضان را صادر کرد.

ترامپ:اعدام کنید

در مردادماه سالجاری یک دادگاه تجدید نظر در آمریکا حکم اعدام «جوهر سارنایف» بمب‌گذار بوستون را لغو کرد. این تصمیم عصبانیت ترامپ را در پی داشت. او با انتشار یک پست توییتری مخالفت خود را با تصمیم قضات فدرال اعلام کرد و خواستار اعدام سارنایف شد.

قرار بر آن شده است که دادگاه دیگری درباره تعیین مجازات جدیدی برای سارنایف برگزار شود. اکنون ترامپ با دخالت در پرونده سارنایف خواستار محکومیت مجدد او به اعدام شده است.

ترامپ با انتشار یک پست توییتری اعلام کرد «کمتر کسی به اندازه بمبگذار بوستون مستحق مجازات مرگ است». او همچنین تاکید کرد که مردم آمریکا نمی‌توانند حکم دادگاه تجدیدنظر را بپذیرند.

جوهر سارنایف در آوریل سال ۲۰۱۳ همراه با بردار خود، تیمورلنگ، دو بمب در نزدیکی خط پایان ماراتن بوستون جا سازی کرده بود. تیمورلنگ چند روز پس از این حمله توسط پلیس آمریکا کشته شد. در جریان بمب‌گذاری در مراسم ماراتن بوستون سه نفر جان خود را از دست داده و بیش از ۲۶۴ نفر مجروح شدند.

ترامپ:اعدام نکنید!

دونالد ترامپ در اظهارنظر مذکور به این دلیل که یک شخص در خاک آمریکا اقدام جنایتکارانه انجام داده، تاکید کرده که وی باید حتما اعدام شود.

حالا به این ماجرا توجه کنید؛ امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی سه متهم محکوم به اعدام، اعضای باند «امیر آلمانی» هستند. باندی خلافکار که پیش از این اقدام به سرقت مسلحانه کرده اند. چندی پیش اعضای این باند خلافکار در پوشش خریدار و با هدف سرقت به محل موردنظر مراجعه می کنند. این افراد، شخص فروشنده را که یک خانم بوده است، با سلاح سرد مورد ضرب و شتم قرار می دهند.

شخص فروشنده فریاد می زند و درخواست کمک می کند، مردم به کمک می آیند و یکی از سارقین مسلح که به امیرآلمانی مشهور بوده است، توسط مردم به مامورین نیروی نظامی تحویل داده می شود. دو سارق دیگر از مجل جرم فرار کرده و به ترکیه می روند.

چندی بعد آن دو سارق مسلح متواری نیز دستگیر می شوند. در جریان رسیدگی به پرونده در موبایل متهمان فیلم هایی یافت می شود که این افراد در اغتشاشات آبان ۹۸ چند بانک و یک ماشین شهرداری را به آتش کشیده اند. همچنین مستنداتی به دست می آید که اعضای این باند سرقت مسلحانه با گروهک جنایتکار منافقین نیز در ارتباط بوده و با آنها همکاری داشته اند.

دستگاه قضا به پرونده این سه سارق مسلح که سابقه آشوبگری و اغتشاش نیز دارند، رسیدگی کرد و حکم اعدام صادر شد.

«غلامحسین اسماعیلی» سخنگوی قوه قضاییه چندی پیش در نشست خبری گفت: «اینکه حکم اجرا می‌شود یا خیر؟ باید بگویم که اجرای احکام فرایند قانونی دارد که باید طی شود؛ ممکن است در این فرایند قانونی، دادرسی‌های فوق‌العاده مانند اعمال ۴۷۷، چه در این پرونده و چه در سایر پرونده‌ها نتیجه پرونده را توأم با تغییر کند».

اسماعیلی افزود: «اینها جزو اصلی اغتشاشات بودند اما در صحنه دستگیر نشدند و پرونده دیگر و اتهام دیگر داشتند و دو نفر در سرقت مسلحانه برای ربودن اموال یک خانم دستگیر ‌شدند که مجهز به سلاح سرد و اسلحه بودند و خدا به این خواهر و جامعه کمک کرد و برخی بستگانش رسیدند و باعث دستگیری افراد ‌شدند. مشخص شد که در گوشی این افراد صحنه‌هایی هست که بانک و اماکن عمومی و اتوبوس‌های مربوط به شهرداری را آتش می‌زنند و با جسارت از اعمال مجرمانه خود فیلمبرداری ‌کرده و برای برخی خبرگزاری‌های خارج از کشور ارسال ‌کرده بودند و در حافظه موبایل آنها بود و اینگونه مشخص شد که از اراذل و اوباشی بودند که در اغتشاشات دست به جنایت زدند».

منافع ملی، اصلاح طلبان و سلبریتی ها

در ادامه، دونالد ترامپ با دخالت در امور داخلی ایران در توئیتی به زبان فارسی نوشت: «سه نفر در ایران برای شرکت‌کردن در تظاهرات محکوم به مرگ شده‌اند. اعدام آنها در هر لحظه قابل انتظار است. اعدام این سه نفر پیامی اسفناک به دنیا می‌فرستد و نباید انجام شود».

در آمریکا، معترضان به اقدامات نژادپرستانه آمریکا، تروریست! نامیده می شوند، ولی در ایران اوباشی که اماکن عمومی را به آتش کشیده و تخریب کرده اند و دست به سرقت مسلحانه زده و با سلاح به یک خانم حمله کرده اند، صرفا شرکت کنندگان در تظاهرات نامیده می شوند! به این می گویند «حقوق بشر آمریکایی»! حقوق بشر آمریکایی همین قدر متناقض و بی منطق است.  

آمریکا، مجرمان خطرناک و مسلح در خاک کشورش را اعدام میکند ولی برای مجرمان مسلح و متهمان بدسابقه در ایران دایه مهربان تر از مادر می شود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور دولت تروریست و غارتگر آمریکا، وقتی پای منافع ملی کشورش به میان می آید، بر لزوم اعدام مجرمان مسلح تاکید کرده و کسانیکه باعث ناآرامی در آمریکا شده اند را تروریست می نامد.

اما در این سوی میدان، فعالین و رسانه های اصلاح طلب در کنار برخی سلبریتی های خودشیفته، برای قاتلان، سارقان و آشوبگران مسلح که به مردم حمله کرده و اموال عمومی و خصوصی را به آتش کشیده و تخریب کرده اند، هشتگ «اعدام نکنید» می زنند!

نوید افکاری، قاتل کارمند حراست آبفای شیراز هم تازه‌ترین سوژه این سناریوی تکراری است که بار دیگر اصلاح‌طلبان، براندازان،‌ سلبریتی‌ها و ترامپ (و احتمالا به زودی نتانیاهو) را یکپارچه کرده و هشتگ‌های اعدام نکنید را برای این قاتل تروریست، به راه انداخته‌اند.

توییت ترامپ درباره نوید افکاری (قاتل کارمند آبفای شیراز) که در آن از مسوولان ایران خواسته او را اعدام نکنند. ترامپ به دروغ در توییتش گفته که جرم افکاری، حضور در تظاهرات ضد دولتی بوده است!

همانند موارد قبلی که از اغتشاشگران و قاتلان، با عناوینی چون "جوان نخبه"،‌ "دانشجو"، و ... استفاده می‌کردند، اینبار نیز نوید افکاری را صرفا یک ورزشکار معرفی می‌کنند! اما هیچ توضیحی نمی‌دهند که یک ورزشکار (آن هم در رشته پهلوانی کشتی) چرا باید به اعدام محکوم شود؟

تعقیب یک کارمند ساده و قتل وی در مقابل منزلش با ضربات متعدد چاقو به سر و گردن وی، و همچنین تعقیب یک بسیجی دیگر برای ترور وی (که خوشبختانه موفق به اجرای این نقشه تروریستی نشد)  موضوع اصلی این پرونده است که هیچکدام از هشتگ‌زنان و اصلاح‌طلبان عامدانه آن را نادیده می‌گیرند و تنها در پی همان طراحی بزرگتر خود هستند که خلع سلاح قوه قضاییه و خنثی کردن دستگاه قضایی از اختیارات قانونی و حدود شرعی است.

این طیف با گردن کشی مقابل قانون و دهن کجی به احکام اسلام، از یک سو بر لغو اعدام تاکید کرده و از سوی دیگر مدعی است که باید مشروب خواری و خرید و فروش مواد مخدر در ایران آزاد شود!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    6 58
    آمریکا مهد دموکراسی در جهان است
    • جواد ر IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
      50 4
      واقعا نادانی!!!
    • IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
      43 3
      این اصلاح طلب تهوع آور ذات این قبیله خبیث و خائن بالفطره را به عیان اعلام کرد! که براندازند در قالب اصلاح طلبان تهوع آور
    • IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
      22 0
      عجب دموکراسی ماسک دزدی فشار رو کردن جمعیت 60درصدی ...زاده بالا ترین امار در گیری خیابانی رکود شدید اقتصادی و... لیاقت همین دموکراسیه نوش جونت حالشو ببر
    • IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
      38 0
      مرگ بر استعمار.. مرگ بر آمریکا
    • IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
      20 0
      فعلا که آمریکا شده چاه فاضلاب دموکراسی جهان البته عاقلان دانند
    • IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
      22 0
      ترامپ بازیچه است استکبار اصلاح طلب و سلبریتی سالهاست سر در آخور هم دارند
    • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
      26 2
      آره جون تو و جون رییس جمهور بنفشت
    • مرتضی IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
      8 0
      گ... خوردی
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    32 2
    گور پدر ترامپ و سلبریتی ها . ترامپ کثیف خودش قاتل بالفطره است که دستور ترور حاج قاسم عزیز رو داده. این سگ کثیف موزرد کیه که بخواد برای ما تعیین تکلیف کنه. بره به پلیس های قاتل امریکایی تذکر بده که سیاه پوست ها رو به راحتی اب خوردن میکشن
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    25 3
    سلبریتی ها از مردم آمریکا آمریکایی تر هستند /// میگید چرا؟ /// به این دلیل که اون آمریکایی، آمریکایی بودنش دست خودش نبوده اما سلبریتیها با کمال شور و شوق و عشقی زاید الوصف (بعد از اینکه از نردبان صدا و سیما و بیت المال مسلمین بالا رفتند) تابعیت اونجا رو میگیرند /// اون آمریکایی دولت آمریکا رو ممکنه نقد کنه یا حتی تو اعتراضات علیه نژادپرستی شرکت کنه /// اما سلبریتی ایرانی هرگز چنین کاری رو انجام نمیده چون در نظر او ارزش گرین کارت از انسانیت بیشتره.
  • NL ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    18 2
    اینها فردا برای سربازان تروریست آمریکایی و اسراییلی و عربستانی فرش قرمز پهن میکنند.حکومتی که ضد آمریکایی و ضد استکباری است نباید اجازه بده پادوهای دشمنان کشور آسوده با دشمنان همراهی کنند.فضای لجنزار مجازی باعث شده آی دی های فیک دشمنان بهمراه همین مزدوران خارج نشین و داخل نشین برای مردم و نظام خط و نشان بکشند و افکار عمومی رو مسموم کنند.رودربایستی رو باید گذاشت کنار از مدیر و مسئول بخش ارتباطات و فرهنگ کشور تا هر فعال سیاسی و هنری و ورزشی که با دشمنان همسو هستند رو باید پاسخگوی همراهی هاشون با دشمنان کرد.خون هزاران شهید به پای استقلال کشور و برپایی جمهوری اسلامی ریخته شده و خیانت به این خونها نباید بدون واکنش بمونه که کرکس های دنیا برای این خاک و سرزمین خوابهای شومی دیده اند.ولی به مدد الهی به تعبیر رهبر عزیز شتر در خواب بیند پنبه دانه...
    • US ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
      0 0
      دولت تروریست وغارتگر چین است نه آمریکا بیشترین و 2,30اعدام های جهان در چین به وقوع می پیوندددسربازان دولت تروریست چین قاتل بالفطره هستند که میلیون ها نفر در جهان به خاطر ویروس چینی کرونا مردند
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    17 2
    حمایت سلبریتیها از آدم کشها و وحشی ها و جاسوسها یک حمایت بخشنامه ای هست که منشا اصلیش کدخداشونه /// درست عین حمایتشون از دولت بنفش /// نتیجه گیریش دیگه با خودتون
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    16 2
    قوه قضاییه دولت و مجلس نیست که وارد سیاست بازی بشه. یه کلام اقتدار اقتدار اقتدار در اجرای قانون. تمام این روحوضی بازای معرکه گیر هم باید پاسخگوی جو سازی هاشون باشن و محاکمه بشن. دیگه مدارا کافیه این درخواست واقعی مردمه.
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    35 2
    سلبریتیا رو می بینم نزدیکه بالا بیارم
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    20 6
    ایران مهد دمکراسی در دنیا است
    • IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
      20 5
      احسنت بر شرفت.
  • ناشناس IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    21 1
    چقدر چهره های مشهور کشورمان غرب زده و راحت طلب و منافع طلب اند با این سیاسی کاری پدر ما طبقه متوسط و دهک های پایین رو دراوردين خواهش می کنیم عینک دودی تون بردارید و به مهد حقوق تشر تان آمریکا بنگرید
  • مهرناز IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    26 0
    ترامپ " خدمت بزرگی به کشورهای دنیا کرد " پرده ظاهری زربافت از دموکراسی " حقوق بشر "حقوق مدنی " رعایت عدالت در جامعه " رعایت قوانین بین الملل را چنان درید " چهره واقعی امریکا وبدبختی مردم امریکا را در چنگال پلیسی خشن امریکا را چنان نشان داد " که دیگر جای سخنرانی های بی مغز اصلاح طلبان در باره اینکه امریکا الگوی خوبی برای همه تصمیم گیری ها در کشور می تواند باشد " کشیده شد تا دیگر همه راها به امریکاختم نشود " فاتحه ای هم برای اخلاق مداری سردمداران امریکا بخوانند.
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    10 1
    چقدر قیافه این پلیسه که قاتل است، شبیه آقای باقی است.
  • Hamid IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    7 1
    عدالت را اجرا کنید .آمریکا ناعادلانه شهروندش را در خیابان خفه می کند . خوب برای آمریکائیها اشکال ندارد ! راستی چرا سلبریتی های ما هشتک برای شهروندان آمریکائیها نمی گذارند ؛ خفه نکنید
  • Turk IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    0 11
    ایرام مهد نژاد پرستی وخود برتر بینی فارس ها هست
  • علی IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    7 2
    حالا می فهمیم چرا مردم کوفه......منافع دنیوی مقدم بر شرف انسانیت این سلبریتی ها (ننگتان باد)
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    10 1
    آمریکا رو به افول است
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    11 2
    افساد طلبان
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    5 0
    این ها متهم را قبل از محاکمه و اثبات جرم در خیابان توسط پلیس راهی دیار باقی می کنند و بعد پز می دهند که ما اعدام نداریم.
  • سید IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    3 0
    اگه قوه قضاییه ما بخواهد حکم اعدام اون سه نفر و افکاری رو به اتهامهایی که همه میدونن اجرانکنه، با اختلاف بسیار زیاد جز بی عرضه ترین عدلیه های دنیا محسوب میشه، و مسئولین ترسو و بزدل نباید سکان این قوه بسیار مهم رو در دست داشته باشند، حالا توجیهشون هر چه که میخواد باشه ،هیچی قابل قبول نیست،،،،هیچی
  • کسری IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    4 0
    دیگه تا الان اگر کسی توجیه نشده باشه که اسهالیون و سلبریدی ها دشمن ایران هستن باید بره مغز معیوبش رو نشون دکتر بده. شاید توموری چیزی داشته باشه که نمیذاره درست مثل آدم فکر کنه
  • حسين DE ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    3 0
    آقاى عماد الدين باقى،اگر كمى داراى سواد و درك و شعور و فرهنگ سياسى هستى قبل از هر چيز دمكراسى را تعريف كن و رابطه آنرا با جريان سياسى كه در راس قدرت است در نظر بگير و بعد اگر توانستى اظهار نظر كن،كم سواد در طى نا آراميهاى اخير در آمريكا جهانيان شاهد بودند كه پليس و نيروهاى انتظامى چه برخورد خشن و وحشيانه اى با معترضين و تظاهركنندگان داشتند،در ضمن كشورى كه خواستار سلطه مطلق بر كل جهان است چگونه ميتواند دمكراتيك باشد؟اينكه در قوانين آمريكا در ارتباط با مسائل داخلى خودش چه مواردى گنجانده شده به ما اصلا" ارتباطى ندارد،ما با سياست خارجى آمريكا مسئله داريم بويژه در قبال سياستهاى تهاجمى آمريكا در قبال انقلاب ايران از ابتدا تا بامروز ، تو چرا در اين مورد اظهار نظر نميكنى؟حمله نظامى به افغانستان،عراق و سوريه و حمايت مطلق و آشكار ديكتاتورها و تروريسم بين الملل و سياست تهاجمى آمريكا بر عليه جهان براى تو كه ادعاى دمكراسى دارى هيچگونه اهميتى ندارد ؟كم سواد نادان اصلاح طلب يه كمى درس بخون شايد يه چيزى ياد بگيرى
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    1 0
    آمریکا جنایتکار است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس