کد خبر 1113763
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۰
واکسن

یک استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران به بیان نکاتی در خصوص واکسن آنفولانزا پرداخت.

به گزارش مشرق، طلعت مختاری آزاد در خصوص واکسن آنفولانزا گفت: هیچ ارتباطی بین واکسن آنفولانزا و واکسن کرونا وجود ندارد و این دو واکسن کاملا از هم جدا هستند و استفاده از واکسن آنفولانزا و ایمنی در مقابل آن سبب نمی‌شود که افراد در برابر کووید۱۹ هم مقاوم شوند.

وی ضمن اشاره به اینکه همه افرادی که بالای ۶ ماه سن دارند می‌توانند از واکسن آنفولانزا استفاده کنند، متذکر شد: از آنجایی که تعداد این واکسن در کشور محدود است، افرادی که بیشتر در معرض هستند، برای استفاده از این واکسن اولویت دارند.

بیشتر بخوانید:

این ویروس شناس با تاکید بر اینکه افراد در سنین بالا و مبتلایان به بیماری‌های قلبی، ریوی، کلیوی و دیایت بیشتر از سایرین در معرض خطر هستند و حتما باید این واکسن را بزنند، بیان کرد: افراد باردار هم جز گروه‌های پر خطر محسوب می‌شوند و بر طبق دستور العمل‌های کشوری باید این واکسن را بزنند و استفاده از واکسن آنفلانزا برای آن‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند چرا که ویروسی که در واکسن وجود دارد، ویروس زنده نیست.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص میزان اثر بخشی واکسن آنفولانزا توضیح داد: از آنجایی که این واکسن در کشورهای مختلفی تولید می‌شود، نظرات متفاوتی در خصوص میزان اثر بخشی آن وجود دارد، ولی به طور کلی گفته می‌شود واکسن آنفولانزا بالای ۶۰ درصد ایمنی می‌دهد.

وی در پاسخ به این سوال که آیای امکان ابتلا همزمان به کرونا و آنفولانزا در یک فرد و جهش ویروس کووید ۱۹ در بدن بیمار وجود دارد، اظهار کرد: این احتمال وجود دارد و به آن عفونت‌های توام گفته می‌شود و هرکسی ممکن است همزمان گرفتار بیش از یک ویروس گردد، برای مثال ممکن است فردی همزمان آنفولانزا و سرماخوردگی و یا آنفولانزا و کرونا را باهم بگیرد، البته احتمالش کم است، ولی امکانش وجود دارد.

مختاری آزاد در خصوص جهش ویروس کووید ۱۹ افزود: کرونا از آن دسته از ویروس‌هایی است که چندان تغییر نمی‌کند و مانند آنفلانزا نیست که بسیار زیاد دچار تغییر و تحول گردد، البته امکان جهش در این ویروس وجود دارد و همانطور که در چند وقت اخیر جهش پیدا کرد و این جهش موجب شد که کووید بهتر از قبل تکثیر شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس