کد خبر 1113661
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
بورس نمایه

در ادامه ریزش‌های بازار سهام امروز نیز شاخص کل بازار بیش از سه درصد ریزش کرد اما بازار سهام کی دوباره به سیر صعودی خود بازمی‌گردد؟

به گزارش سرویس بورس مشرق، ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با آینده بازار سهام بیان کرد: اتفاقی که این روزها در بازار سرمایه افتاده اگرچه بنده را نیز همانند همه ناراحت می‌کند تلنگری است که یادمان نرود بازار سرمایه برای سرمایه‌گذاری است نه جایی ساختن ویلا و برج.

بیشتر بخوانید:

۶۰ درصد معاملات بورس در اختیار حقیقی‌ها

وی افزود: اما اصل قضیه که با توجه به نمودار شاخص کل مقاومت جدی میانگین متحرک را در گام اول پیش‌رو دارد، حرکت بعدی شاخص کل در حوالی یک میلیون و 600 هزار واحد و کمی پایین‌تر است. اما روی خوش داستان واگرایی شکل گرفته در اندیکاتور RIS می‌باشد که نشان از خریدهای هوشمندانه در این سطوح قیمتی است. حمایت های پیش روی شاخص کف قبلی یعنی 1600 هزار واحد و حمایت بعدی در 8/161 فیبوناچی در حدود 1550 خواهد بود در اکثر سهم‌ها در نقطه اشباع فروش قرار داریم اما سیگنال خریدی فعلا مشاهده نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بهترین کار برخی مواقع کاری انجام ندادن است. در برگشت شاخص مجددا تحلیلی از وضعیت آن ارائه خواهم داد.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با پیش‌بینی‌ها از بازار سرمایه اظهار کرد: صعودی یا نزولی بودن بازار به حرف کسی نیست، بازار سهام به حرف کسی حرکت نمی کند.

وی در ادامه گفت: در پنجم شهریور در مصاحبه ای که با تجارت‌نیوز داشتم که حرکت صعودی بازار را دستوری عنوان بیان کردم، همچنین در جمله‌ای نظر شخصی خود را که به صعودی بودن بازار فعلا امیدی نیست اعلام کردم اما این مصاحبه به مذاق افراد زیادی خوش نیامد.

رئیسی تصریح کرد: آنچه در سال‌هایی که در بازار سرمایه آموختم این بود که اگر می‌خواهم تحلیل درستی ارائه نمایم باید بیرون از گود باشم و از بیرون نگاه کنم نه این که به‌خاطر داشتن سهام و دلخوش بودن همیشه در جهت منافع خویش روند بازار ترسیم نمایم. نکته دیگری که باید عرض کنم مطالبی که تحلیلگر عنوان می‌کند پیش‌بینی شخصی است که ممکن است خطا نیز داشته باشد، چرا که املا نانوشته است که خطا ندارد.

منبع: تجارت‌نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    2 2
    پولتون را تو دلار و سکه نبرید دولت نقشه داره البته تو بورس دیدید چی شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس