گرامیداشت یاد شهید محمود قلی‌پور

فرمانده سپاه قدس گیلان در دیدار با خانواده شهید محمود قلی‌پور یاد این سردار رشید دوران دفاع مقدس را گرامی داشت.

به گزارش مشرق، سردار محمد عبدالله‌پور، فرمانده سپاه قدس گیلان روز گذشته با خانواده سردار شهید حاج محمود قلی‌پور دیدار و گفتگو کرد و با اشاره به ضرورت حفظ حرمت شهدا گفت: بسیاری از رزمندگان می‌دانستند که برنمی‌گردند همانند صحنه کربلا که امام حسین (ع) به یارانش فرمود کسی از این میدان زنده برنمی‌گردد و آنها هم وفاداری خود را به امامشان ثابت کردند.

او با اشاره به درخشش رزمندگان گیلانی در دوران دفاع مقدس افزود: حاج محمود قلی‌پور نقش بسزایی در راه‌اندازی لشکر ۱۶ قدس گیلان داشت و اگر ایشان نبود ما امروز این لشکر پیروز را نداشتیم.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اخلاص بی‌نظیر سرداران شهید حاج محمود قلی‌پور و حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: روح بزرگ حاج قاسم نیز در تک تک ما اثر گذاشت و امیدواریم بتوانیم راه شهدا را ادامه دهیم.

حجت‌الاسلام حسین رهبری، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مرکزی رشت نیز در این دیدار گفت: شهدا نحوه مرگ خود را انتخاب می‌کنند و در این راه شهادت را برمی‌گزینند.

او ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس و سردار شهید جهان اسلام و جبهه مقاومت همچون حاج قاسم سلیمانی افزود: حاج محمود قلی‌پور افتخار گیلانیان است.

سعدیه تمیز منش، همسر سردار شهید حاج محمود قلی پور نیز در این دیدار فرهنگ عاشورا را شالوده شکل گیری روحیه ایثار و شهادت جوانان این مرز و بوم عنوان کرد و گفت: تمام اهداف والای شهدای این سرزمین متاثر از وقایع کربلا و سیره امام حسین (ع) و یاران با وفایش نهادینه و به نسل حاضر منتقل شده است.

در ادامه این دیدار، با اهداء لوح و اثر ماندگار استاد محمود فرشچیان، از خانواده شهید قلی پور قدردانی شد.

سردار شهید حاج محمود قلی پور در تاریخ ۱۰ شهریور سال ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی حاج عمران به مقام شامخ شهادت نائل آمد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس