کد خبر 16217
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۱

اينجانب که فعلا مسئول عمليات مي باشم در صورت موافقت فرماندهي از مسئوليت استعفا مي نمايم.

گروه جهاد و مقاومت مشرق- در يگان ها و واحد هاي نظامي ، مناصب و مسئوليت هاي ستادي از اهميت و جايگاه وي‍ژه اي برخوردار هستند اما يکي از مشکلات جدي سپاه در سال هاي دفاع مقدس ، کمبود نيروي کارآمد در ستاد ها و مراکز شهري بود. علت اين مسئله هم نه فقدان نيروي انساني بلکه اشتياق اعضاي کادر سپاه براي حضور در خطوط مقدم جنگ بود. کمتر نيروي توانمند و پرشوري بود که حاضر شود مناطق عملياتي را رها کند و در يگان هاي پشت جبهه مستقر شود. قطعا تعداد قابل توجهي از گزارش هاي سازمان قضايي نيروهاي مسلح درباره پاسداراني که محل خدمت خود را در شهر رها کرده و به جبهه رفته اند موجود است. برخي از اين عزيزان به دليل عدم پذيرش حضور در ستاد ها و مراکز شهري سپاه ، مطابق با قوانين اداري ، از دريافت حقوق و مزاياي شغلي خود محروم مي شدند و تنها پس از شهادتشان بود که اين مسئله آشکار مي گرديد.
در سندي که تصوير آن را مشاهده مي کنيد ، فرمانده عمليات سپاه رشت از فرمانده سپاه رشت درخواست نموده است که با استعفاي او جهت حضور در جبهه موافقت شود.
شهيد محمود قلي پور به قدري در امور ستادي و تشکيلاتي تبحر داشت که فرماندهي سپاه منطقه اي نمي توانست از توانمندي هاي وي صرفنظر نمايد و سرانجام نيز به فرماندهي ستاد لشکر قدس گيلان منصوب شد اما در نهايت عشق او به جهاد و شهادت بر تمامي ممانعت ها چيره شد و دهم شهريور ماه سال 1365 طي عمليات کربلاي 2 در منطقه عملياتي حاج عمران به شهادت رسيد. ايشان متولد سال 1332 در شهرستان شيراز بود و از موسسين سپاه رشت در سال 1358 به شمار مي رود.
متن نامه استعفاي شهيد قلي پور(فرمانده وقت عمليات سپاه رشت) به شرح زير است:

بسمه تعالي
 اينجانب محمود قلي پور که فعلا مسئول عمليات [سپاه] رشت مي باشم در صورت موافقت فرماندهي مبني بر رفتن به جبهه حق عليه باطل از مسئوليت استعفا مي نمايم.
به اميد پيروزي حق بر باطل
 6/12/60

*ذيل نامه شهيد قلي پور اين چنين توشيح شده است:

در شرايط فعلي صحبت از اين مسائل صلاح نيست
والسلام
9/12/60

روحمان با يادش شاد

ghlipoor-1.jpg
تصوير متن درخواست استعفاي شهيد محمود قلي پور براي رفتن به جبهه


ghlipoor-3.jpg
شهيد محمود قلي پور فرمانده ستاد لشکر قدس گيلان


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس